اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کاهش منابع مالی صندوق مالی مسکن با اجرای طرح معافیت مالیاتی خانه‌های لوکس

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مقرر شده بود که با اخذ مالیات از خانه های لوکس منابع حاصل از آن به صندوق ملی مسکن واریز شود که با معافیت آن منابعی واریز نمی شود.

محمد رضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه مجلس طرح معافیت مالیات خانه‌های لوکس را تصویب کرده است گفت: از سال های گذشته تلاش شده بود که با تصویب این طرح بتوانیم خانه های لوکس را شناسایی کنیم که در حال حاضر با تصویب این طرح دیگر امکان اخذ مالیات از آنها وجود ندارد.

او ادامه داد: مقرر شده بود که مالیات این خانه های خالی در صندوق ملی مسکن واریز شود که با تصويب معافیت این مالیات بخش عمده ای از منابع مالی که باید در این صندوق واریز شود باقی می ماند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: این معافیت خانه های لوکس با اخذ مالیات از خانه های خالی تفاوت دارد و در حال حاضر شناسایی خانه های خالی در حال انجام شدن است و تاکنون یک میلیون واحد خانه خالی شناسایی شده و به سازمان مالیات برای اخذ مالیات ارسال شده است، اما آمار دقیقی که چه میزان اخذ شده وجود ندارد.

رضایی کوچی گفت: دولت اگر طرح نهضت ملی مسکن را با سرعت پیگیری و اجرایی نکند در آینده شاهد افزایش چشم گیر قیمت ها خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا