اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

جدال بانکها و دولت در بخش مسکن جنگ زرگری است

نماینده مجلس ضمن نقد و بررسی عملکرد دولت در طرح نهضت ملی مسکن در عین حال جریمه بانکهای متخلف در بخش مسکن را جنگ زرگری ارزیابی کرد.

در گفتگویی با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، آقای علی رضایی، جریمه بانکهایی که در طرح نهضت ملی مسکن همراهی نکرده بودند را به عنوان “جنگ زرگری” توصیف کرد. او درباره عملکرد دولت در بخش مسکن اظهار داشت که عملکرد دولت در این زمینه روی کاغذ خوب است و امیدوار است که در عمل نیز به همین شکل باشد.

همچنین، او به برخی از بانک‌ها اشاره کرد که به تکلیف قانونی خود در قانون جهش تولید مسکن عمل کرده و با تخصیص تسهیلات، به اجرای سریع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن کمک کرده‌اند، در حالی که عدم همراهی برخی دیگر از بانک‌ها سبب کند شدن یا توقف روند اجرایی برخی پروژه‌ها شده است.

همچنین، اشاره شد که رئیس جمهوری نیز با پیشنهاد بانک مرکزی، بانک‌هایی که در طرح نهضت ملی مسکن همراهی نکرده‌اند را مشمول جریمه قرار داده است.

آقای رضایی این مسئله را به عنوان یک “جنگ زرگری” توصیف می‌کند. او معتقد است که البته جریمه بانک‌ها در عمل به‌منظور بازدارندگی از رفتارهای غیرمطلوب انجام شده است، اما همچنان این موضوع را به‌عنوان یک جنگ بین دولت و بانک‌ها می‌بیند.

او تاکید می‌کند که برخی از بانک‌ها با همکاری قانونی خود در قانون جهش تولید مسکن، نقش مثبتی در اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن داشته‌اند، در حالی که عدم همراهی برخی دیگر سبب کند شدن یا توقف اجرای برخی پروژه‌ها شده است.

علی رضایی در ارزیابی عملکرد دولت در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت که عملکرد دولت روی کاغذ قابل قبول است و امیدوار است که در عمل نیزهمینگونه عمل کند. او به پیشرفت مطلوبی در بعضی از استان‌ها اشاره کرد، اما همچنان انتظار دارد که عملکرد دولت در عمل همانند آنچه که روی کاغذ است، مطلوب باشد.

در پایان، آقای رضایی به تدابیری که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اتخاذ شده است، اشاره کرد و تاکید کرد که برای بهره‌برداری کامل از این طرح، همه باید همکاری لازم را به عمل آورند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا