اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شهرک سازی، مکانیزمی کارآمد برای حل بحران مسکن است

نماینده مجلس با بیان اینکه واگذاری اراضی به مردم در قالب طرح نهضت ملی مسکن به ساخت مسکن با کیفیت منجر نمی شود بر لزوم ساخت مسکن در قالب شهرک سازی و به روش انبوه سازی و صنعتی سازی تاکید کرد.

آقای غلامرضا مرحبا ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: در حال حاضر مسکن به یکی از گران ترین کالاها در سبد هزینه خانوار تبدیل شده است، و بسیاری از مردم حتی پس از سه دهه کار کردن نمی توانند صاحبخانه شوند.

وی سیاست واگذاری زمین به مردم در قالب طرح نهضت ملی مسکن را ناکارآمد توصیف کرد و اذعان داشت: در قالب این روش دولت به مردم زمین رایگان و تسهیلات ساخت ارائه می دهد اما این شیوه به هیچ وجه سبب ساخت واحد های مسکونی باکیفیت نمی شود.

مرحبا بر لزوم ساخت مسکن به روش صنعتی و انبوه سازی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از راهکارهای حل مشکل مسکن، ساخت مسکن به روش صنعتی و در قالب انبوه سازی است.

نماینده مجلس تاکید کرد: شهرک سازی یکی از راهکارهای موثر برای حل مشکل مسکن است. البته ساخت شهرکها باید با ملاحظات خاص باشد به طوری که تمامی خدمات زیربنابی و روبنایی در آن دیده شود.

مرحبا افزود: در طرح مسکن مهر شاهد ساخت شهرکهای مسکونی بودیم که به دلیل بی توجهی به توسعه خدمات زیربنابی و روبنایی، کارکرد مطلوب و موفقی نداشتند.

نماینده مجلس اظهار داشت: برخی از اراضی حاشیه شهرها که متعلق به دولت هستند، تجدیدناپذیر هستند و باید مراقب بود که دولت به چه منظوری قصد دارد این واحدها را به مردم تحویل دهد.

وی بر لزوم ساخت مسکن به روش علمی تاکید کرد و افزود: مسکن باید در قالب صنعتی و به شیوه انبوه سازی ساخته شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا