اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

اصلاح بسته تشویقی بافت‌های فرسوده و ارائه به کمیسیون ماده صد شهرداری

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، اعلام کرد که اقداماتی در راستای اصلاح بسته تشویقی بافتهای فرسوده صورت گرفته است. او خبر داد که این اصلاحات به کمیسیون ماده صد شهرداری ارائه خواهد شد و در صورت تامین اعتبار در سال آینده، مبلغ هشتصد میلیارد تومان برای بهبودکیفیت زندگی در بافتهای ناکارآمد شهری و تأمین مسکن اختصاص داده خواهد شد.

در یک گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، سید مهدی هدایت با بیان اینکه رکود ده ساله ای برروند احیای بافت‌های فرسوده در پایتخت حاکم بوده است، اظهار داشت که در این دوره اقدامات گسترده‌ای جهت رونق بافتهای فرسوده انجام شده است. او به تدوین بسته‌های تشویقی به عنوان یکی از این اقدامات اشاره کرد که منجر به افزایش پروانه‌های ساختمانی شده است. به عنوان مثال، در منطقه ۱۰، تعداد پروانه‌های ساختمانی در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

وی تأکید کرد که هیچ کس نمی‌تواند منکر لزوم احیای بافتهای فرسوده شود و بسته‌های تشویقی تأثیر مثبتی در روند احیای این بافتها داشته است. با این حال، در برخی مناطق، این بسته‌ها به صورت محدود کارآمدی لازم را نداشته‌اند. به همین دلیل، در حال حاضر در حال آسیب‌شناسی و بررسی‌های کارشناسی این موضوع هستیم و طرح جدیدی را در نظر گرفته‌ایم تا به کمیسیون ماده پنج ارائه دهیم.

هدایت با بیان اینکه با تدوین و اصلاح بسته تشویقی بافتهای فرسوده، مشکلات موجود در این بافتها حل خواهد شد افزود: در منطقه ۱۰، علیرغم رشد سه برابری نوسازی بافتهای فرسوده نسبت به سال قبل، به دلیل اینکه در برخی  محدوده ها ساخت و ساز فقط در قالب سه طبقه امکان‌پذیر است، سازندگان تمایلی به سرمایه‌گذاری در این بافتها ندارند که این امر باعث می‌شود نوسازی بافتها در این مناطق براساس انتظارات و برنامه‌ها پیشرفت نکند.

هدایت اظهار امیدواری کرد که با اصلاحات مربوط به بسته تشویقی بافتهای فرسوده، تمامی مناطق هدف نوسازی شوند. به علاوه، او اعلام کرد که در بودجه سال جاری شهرداری، یکسری پروژه‌های خدماتی در مناطق هدف بازآفرینی پیش‌بینی شده است و اگر اعتبار مورد نیاز تأمین شود، سال آینده حدود هشتصد میلیارد تومان برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی در بافتهای فرسوده و بخش مسکن هزینه خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا