اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

بانک مسکن در خصوص نرخ سود تسهیلات نهضت ملی تابع تصمیم دولت است

در حالی که هنوز وزارت راه و شهرسازی وعده کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن را داده است، اما هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص برای کاهش نرخ سود گرفته نشده و در این بین بانک مسکن اعلام کرده است که برای کاهش نرخ سود وام تابع تصمیمات دولت است.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، با توجه به آنکه تا کنون مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در صحبت های اخیر خود چندین بار اعلام کرده است که طبق دستور رئیس جمهور نرخ سود تسهیلات بانکی برای پروژه های نهضت ملی مسکن باید کاهش یابد اما هنوز وزارت اقتصاد و همچنین بانک مرکزی در این خصوص اظهار نظر نکرده است و همچنان سازندگان و متقاضیان، تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی را با نرخ سود ۲۳ درصد دریافت می کنند. براساس این گزارش میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن در زمانی که نرخ سود تسهیلات ۱۸ درصد بود.
میزان اقساط وام نهضت ملی مسکن، با توجه به مبلغ تسهیلات ساخت و نوسازی مسکن، به صورت بازپرداخت بلند مدت، بطور ماهیانه، از ۳ میلیون تا ۷ میلیون تومان بوده و نحوه پرداخت اقساط آن، با در نظر گرفتن سود ۱۸ درصدی، ظرف مدت زمان ۱۷ سال، بر اساس تعداد و میزان اقساط اعلام شده از سوی دولت بود اما با افزایش یافتن نرخ سود میزان اقساط هم به بیش از ۸ میلیون تومان می رسد.
بر اساس این گزارش علی عسکری، سرپرست بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین در خصوص راهکارهای دولت برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن گفت: با پیگیری دولت مقرر شده تا نرخ سود تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن که هم‌اکنون ۲۳ درصد است  با همان نرخ ۱۸ درصد محاسبه شود.
عسکری ادامه داد: مقرر شده تا مابه التفاوت سود با راهکارهایی همچون یارانه، محل صندوق ملی مسکن و یا راهکارهای دیگر پرداخت شود که در اینباره بانک مسکن تابع تصمیم دولت است.
وی اظهار امیدواری کرد تا این موضوع زودتر تعیین‌تکلیف شود.
بر اساس این گزارش با توجه به آنکه برنامه ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن وارد سال سوم می شود و هنوز بسیاری از پروژه‌ها در آستانه تعیین زمین هستند بنابراین باید در این خصوص دولت و همچنین بانک مرکزی تصمیمات لازم را انجام دهد تا روند ساخت و اجرای پروژه ها با سرعت و انگیزه بیشتری توسط سازندگان و همچنین متقاضیان انجام شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا