اخبار ساختمان آنلاینراه و شهرسازیمجله خبری

تفاهم همکاری شورای عالی استان‌ها با شرکت باز آفرینی شهری ایران در جهت احیای بافت‌های فرسوده

رئیس شورای عالی استانها ضمن تشریح اقدامات این شورا برای حل معضل مسکن در شهرها و روستاهای کشور از انعقاد تفاهم نامه این شورا با شرکت بازآفرینی شهری ایران با محوریت تسریع در احیای بافتهای ناکارآمد شهری خبر داد.

شهرام دبیری در گفتگو‌ با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: شورای عالی استانها به عنوان متولی جامعه شورایی کشور تلاش می کند با برنامه ریزی خوب، گامهای موثری در حل مشکل مسکن بردارد.

برای این منظور، سیاست گذاری هایی انجام شده و تفاهم نامه ای آماده شده که قرار است به امضای معاون وزیرراه و شهرسازی (دکتر آیینی) برسد.

وی افزود:طبق این تفاهم نامه، شورای عالی استانها از طریق بازآفرینی و احیای بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، اقدامات خوبی در حوزه مسکن خواهد داشت.

وی‌با تاکید بر اینکه برای تحقق این هدف، از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده خواهد شد خاطرنشان ساخت:همچنین تلاش می شود تا تسهیلات تشویقی برای تسریع بازآفرینی بافت های فرسوده در شهرها و روستاها تصویب شود.

وی افزود:بازآفرینی بافتهای فرسوده شهری دارای دو هدف مهم است که شامل مقاوم سازی واحدهای مسکونی و خانه دار کردن مردم در محدوده های شهری است.این امر در مقابل توسعه شهرک های جدید در اطراف شهرها، که به دلیل هزینه بر بودن توسعه زیرساخت ها موجب تشدید مشکلات در بخش مسکن می شود، ارجحیت دارد.

دبیری افزود: دولت برنامه های خاصی برای ساماندهی حاشیه نشینی و بافتهای ناکارآمد شهری دارد و شورای عالی استان ها نیز در کنار دولت با سیاست گذاری و تدابیر تشویقی در جهت حل این مشکل نقش آفرین خواهند بود. رییس شورای عالی استانها تاکید کرد:معضل حاشیه نشینی در کلانشهرهایی نظیر تهران،مشهد،تبریز و…بسیار جدی بوده و با آسیب های اجتماعی همراه است. با برنامه ریزی های در حال انجام ،امیدواری برای حل تدریجی این مشکل وجود دارد.

وی اظهار داشت:بسیاری از بافتهای فرسوده به دلیل قرار گرفتن در محدوده بافتهای تاریخی با مشکل مواجهند. حل این مشکل، به خصوص در شهرهای تاریخی، روند احیای بافتهای فرسوده را تسریع خواهد بخشید.

دبیری خاطرنشان ساخت:در مجموع، دولت و نهادهای مرتبط در تلاشند تا با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب، معضلات بافتهای ناکارآمد شهری و حاشیه نشینی را به تدریج برطرف کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا