اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

سرمایه گذاری در بافتهای فرسوده توجیه اقتصادی پیدا کرده است

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که امسال سال حضور انبوه سازان در عرصه ساخت و ساز باشد تاکید کرد: با توجه به تسهیل گری شهرداری تهران در حوزه مسکن، پیش بینی می کنیم که امسال نقطه عطفی برای حضور انبوه سازان در عرصه ساخت و ساز باشد.

دکتر حمید رضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، اظهارداشت: سال 1401 کمترین میزان مساحت ساخت وساز در پایتخت را طی دو دهه گذشته داشته ایم و این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و امیدواریم با توجه به تسهیلاتی که شهرداری تهران در حوزه مسکن در نظر گرفته است شاهد حضور لشگر انبوه سازان در بخش ساخت و ساز باشیم.

صارمی در ادامه در توضیح تدابیر شهرداری تهران برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت تاکید کرد: در برخی از مناطق زمان صدور پروانه ساختمانی به دو ماه کاهش پیدا کرده است و همچنین پروانه شهرسازی کماکان دو هفته ای صادر می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین در واکنش به این موضوع که افزایش عوارض ساختمانی در برخی از مناطق سبب کاهش رغبت سازندگان برای ساخت و ساز شده است نیز خاطر نشان ساخت: عوارض ساختمانی در برخی از مناطق افزایش کمی داشته است و حتی در برخی از مناطق که احساس شده است میزان عوارض زیاد است، این امر کاهش پیدا کرده است و بنابراین عوارض نقش تعیین کننده ای در کاهش فرصت های سرمایه گذاری در بخش مسکن ندارد.

این مقام مسوول در شهرداری تهران همچنین با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بازار مسکن در قیاس با سایر بازارهای مالی به صرفه تر است خاطر نشان ساخت: سازندگان باید فرصت سرمایه گذاری در بازار مسکن را غنیمت بشمارند، چرا که در حال حاضر این بازار نسبت به بازارهای مشابه از صرفه اقتصادی بالاتری برخوردار است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه حجم پروانه های صادر شده در بافتهای فرسوده رشد 62 درصدی داشته است اذعان داشت: هر چند که افزایش قیمت و هزینه های ساخت و ساز برای خبر خوبی نیست، اما در هر صورت این امر سبب شده است که ساخت و ساز در این مناطق توجیه پذیری اقتصادی داشته باشد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا