اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

سیاست‌های دستوری بازار مسکن را رونق نمی‌دهد

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران گفت: اعمال سیاست‌های دستوری و اخذ مالیات از مسکن این بازار را به سمت رونق هدایت نمی کند.

حسن محتشم، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه بازار مسکن تنها از طریق تولید و عرضه مسکن بهبود و یا رونق پیدا نمی کند و اعمال سیاست‌های دستوری مانند اخذ مالیات از خانه های خالی در بهبود این بازار اثر ندارد گفت: مالیات از خانه های خالی از همین دست سیاست های است که با ایجاد محدودیت و رویکرد دستوری سعی دارد بازار را بهبود ببخشد.

او ادامه داد: دولت در حال حاضر درآمدهایی را برای خود متصور شده است که قصد دارد از طریق این درآمد ها بازار مسکن را رونق ببخشید اما این نوع از اقدامات نمی تواند کمکی به بازار مسکن کند حتی اگر موفق هم باشد این راهکارها موقتی و مقطعی است.

او بیان کرد: شناسایی خانه های خالی را وزارت راه وشهرسازی در دستور کار خود قرار داده است. اما مشکل مسکن با مالیات گرفتن حل نمی شود و هرگونه سخت گیری در حوزه اخذ مالیات خود باعث افزایش قیمت مسکن می شود.

محتشم تاکید کرد: حل مسئله و مشکل مسکن تنها با تولید و عرضه زیاد و منطبق بر عرضه واحدهای مسکونی برطرف می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن بیان کرد: مالیات جلوگیری از سوداگری می کند به شرطی که زمینه سرمایه‌گذاری در سایر بازارهای کشور فراهم باشد و در شرايطی که بحث تولید پیچیدگی زیاد دارد و سرمایه گذاران امیدی ندارد که به سمت تولید بروند برای حفظ ارزش پول و سرمایه خود به بازارهای ارز، خودرو و مسکن رجوع می کنند.

او اظهار کرد: در حال حاضر شرایط بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارها از وضعیت بهتری برخوردار است و این بازار زمینه ساز ایجاد تولید و اشتغال می شود اما در سایر بازارها مانند طلا، ارز و تنها شاهد سوداگری هستیم.

محتشم تاکید کرد: تا زمانی که دولت اقتصاد خود را بر مبنای تولید بنا نکند شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن نخواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا