اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

طرح خودمالکی میتواند گشایشی در بازار مسکن ایجاد کند

در حالی که این روزها با افزایش قیمت مسکن در کشور روبرو هستیم اما بسیاری از کارشناسان اعلام میکنند، حمایت دولت از روشهای مختلف ساخت نظیر خودمالکی میتـواند کمک حال بازار مسکن باشد.

به گزارش ساختمان آنلاین این روزها بسیاری از دستگاه ها و کارشناسان راه های مختلف برای کنترل قیمت ها در بازار مسکن مطرح می کنند و یکی از راه هایی که همواره تاکید کرده اند طرح خود مالکی بوده است در این طرح دولت با ارائه تسهیلات، زمینه ساز، ساخت مسکن برای سازندگان می شود.

در همین خصوص فرشید ایلاتی کارشناس حوزه مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه طرح خود مالکی یکی از راهکارها برای اجرایی شدن و تقویت بازار مسکن است گفت:
طرح خود مالکی طرحی موفق بوده است و این پروژه در مسکن مهر اجرایی شد. در این طرح زمین از سوی مردم است و دولت کمک می کند تا واحدهایی ساخته شود.

وی در ادامه اظهار داشت: این طرح در بافت شهری استفاده می شود با توجه به اینکه این طرح سابقه موفقی داشته است قطعاً از سوی مردم هم این طرح مورد استقبال قرار خواهد گرفت چرا که روند ساخت و نوسازی صورت می گیرد.

این کارشناس حوزه مسکن در خصوص تأثیر قیمت مسکن بعد از اجرایی شدن طرح خود مالکی گفت: قطعاً بعد از اجرایی شدن این طرح قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد چرا که این واحدها در بافتهای شهری است، بنابراین روند ساخت و سازها می تواند روی قیمت مسکن تأثیر مستقیم بگذارد.
براساس این گزارش پیش از بنیاد مسکن از اجرای طرح موفق خود مالکی در روستاها خبر داده بود و اعلام کرده بود طرح خود مالکی در روستاها موفق بوده است و هر جا مسکن را مردم به تنهایی شروع به ساخت و ساز کردند موفق بوده اند و مدیریت بهتری داشته اند.
کارشناسان بر این باورند که شیوه خود مالکی در قیاس با روشهای مرسوم ساخت و ساز نظیر مشارکتی به مراتب از مزایای بیشتری برخوردار است، بنابراین اهتمام دولت برای توسعه این روش میتواند کمک حال بازار مسکن باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا