اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن بعد از دو سال به ۳۰ هزار هکتار رسید

با توجه به آنکه دولت اعلام کرده بود که در هر سال یک میلیون واحد مسکونی در کشور می سازد در حال حاضر بعد از گذشت دو سال میزان اراضی این طرح به ۳۰ هزار هکتار رسید.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، بسیاری از مسئولان و همچنین نمایندگان مجلس از عدم همکاری دستگاه ها برای اختصاص نیافتن اراضی مازاد آنها به پروژه های نهضت ملی مسکن گلایه مند هستند به طوری که مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس به خبرنگار ساختمان آنلاین اعلام کرد: بخش زیادی از دستگاه ها در ارائه اراضی خود به پروژه های نهضت ملی مسکن کوتاهی کرده و آنها را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار نمی دهند و همین امر یکی از عوامل اصلی در طولانی شدن روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.

اما به تازگی ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است: درصورت همکاری دستگاه ها برای اختصاص اراضی مازاد روند اعطای زمین به متقاضیان افزایش یافته و این اقدام خود زمینه ساز توسعه طرح ویلایی در کشور می شود.

مالکی در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین بیان کرد: تاکنون ۳۰ هزار هکتار از اراضی برای اجرای طرح ویلایی سازی در کشور تخصیص یافته است.

او گفت: با توجه به آنکه بسیاری از متقاضیان اعلام آمادگی کرده اند که با در اختیار گرفتن اراضی اقدام به ساخت مسکن تدریجی می کنند بنابراین در این شرایط دستگاه ها با ارائه اراضی مازاد خود می توانند روند ساخت مسکن ملی را تسریع کنند.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه برای تسریع در روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن سعی داریم با بخش های خصوصی و شرکت های مختلف قرارداد منعقد کنیم افزود: اخیرا تفاهم‌نامه ای با یک شرکت بخش خصوصی منعقد کرده ایم که در قالب این تفاهم‌نامه زمینی با ظرفیت جمعیت‌پذیری حدود ۳ هزار نفر برای ساخت مسکن به شرکت پتروشیمی در قالب انعقاد قرارداد اختصاص یافته است که این اقدام موجب گسترش شهرک‌های صنعتی و اسکان نیروهای بومی در منطقه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد این اقدام علاوه بر حل مشکل مسکن در کشور می‌تواند از پدیده مهاجرت بی‌رویه نیروی کار بومی به مرکز هم جلوگیری کند.

مالکی با اشاره به اینکه زمین اختصاص یافته برای انجام این تفاهم‌نامه مراحل الحاق به محدوده شهر را طی کرده و طرح تفصیلی دارد، تصریح کرد: این امر باعث می‌شود روند اجرای پروژه‌ها به مراتب تسریع شود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه این سازمان برای انعقاد توافقات مشابه با مجموعه‌‌هایی که ظرفیت مشارکت در تامین مسکن کارکنان خود را دارند آماده همکاری است افزود: سازمان ملی زمین و مسکن آمادگی اختصاص زمین به نهادها و دستگاه‌های مختلف برای ساخت مسکن در شهرهایی که اراضی دولتی موجود است را دارد و در شهرهایی که زمین دولتی نداشته باشیم با ارائه تسهیلات قانونی برای الحاق زمین‌های مازاد دستگاه‌ها می‌توانیم در تامین مسکن کارکنان این مجموعه‌ها اقدام کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا