اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی بازار اجاره‌بها رفع شد

عضو کمیسیون عمران مجلس در توضیح آخرین وضعیت طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها گفت: ایرادات و ابهامات شورای نگهبان رفع شد و در اولین جلسه مجلس با تصویب این طرح در صحن مجلس،این قانون اجرایی خواهد شد به طوری که در تابستان امسال، مستاجران می توانند از ظرفیتهای این طرح بهره مند شوند.

دکتر اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: ایراداتی که از سوی شورای نگهبان به طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها وارد شده است، کاملا درست است و ای کاش همکاران ما در شورای نگهبان در زمان تصـویب این طرح در مجلس حضور داشتند و ایرادات و ابهامات مد نظر خود را در همان زمان مطرح می کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اذعان داشت: با توجه به نشست مشترکی که با کارشناسان مربوطه در شورای نگهبان داشتیم تمامی ایرادات مد نظر شورا رفع شد، و به نظر می رسد در اولین جلسه مجلس، این طرح را به تصویب برسانیم تا در تابستان امسال اجرایی شود.

شاکری درباره ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره داری تاکید کرد: هیچ کدام از مفاد این طرح حذف نشده است و عمده ایرادات شورای نگهبان به این طرح معطوف به پلتفرم ها و سکوهای اطلاعاتی جدید و همچنین نحوه قیمت گذاری بود.

شاکری در پاسخ به این سوال که آیا اجرایی کردن این قانون نقش موثری در کنترل بازار اجاره در سال جاری خواهد داشت یا خیر؟ تاکید کرد: دو مورد از مفاد این طرح که شامل افزایش وام ودیعه و نیز ساماندهی تعرفه مشاوران املاک ، مربوط به تابستان امسال می شود که با ابلاغ این قانون، مستاجران می توانند از ظرفیتهای دیده شده در این قانون استفاده کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا