اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ایمن‌سازی ساختمان‌های بسیار پرخطر، سالها رها شده بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اینکه ایمن سازی ساختمانهای ناایمن از بعد حریق سالها در تهران رها شده بود، در عین حال دلیل تسریع ایمن سازی این ساختمانها را پای کار آمدن قوه قضاییه ارزیابی کرد.

جلال ملکی، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: بحث ساختمانهای  بسیار پرخطر از حیث حریق چند سالی بود که بر روی زمین مانده بود و هیچ اقدام خاصی برای ایمن سازی آنها انجام نمی شد. و حتی ایمن سازی 129 ساختمان پر خطر از حیث مخاطرات حریق نیز رها شده بود و سازمانها نیز همکاری نمی کردند و سازمان آتش نشانی نیز از قدرت اجرایی لازم برای اجبار مالکان به ایمن سازی این ساختمانها برخوردار نبود.

وی تاکید کرد: طی یک الی دوسال گذشته، اتفاقات خوبی در حوزه ایمن سازی ساختمانهای پرخطر از حیث حریق روی داد و دستگاه قضایی پای کارآمد و معاون دادستان شخصا به این قضیه ورود پیدا کرد. ما جلسات متعددی با مالکان و نمایندگان ساختمانهای پرخطر در سازمان آتش نشانی برگزار کردیم که در همه این جلسات، معاون دادستان شخصا حضور داشت، همچنین شهرداران مناطق که ساختمانهای پرخطر در منطقه کاری آنها واقع بود هم در این جلسات حضور داشتند و پای کار بودند.

وی افزود: مالکان ساختمان های پرخطر از حیث حریق، زمانی که متوجه شدند که دادستانی پای کار است، همکاری بیشتری از خود نشان دادند. چرا که می دانستند که پیش از این سازمان آتش نشانی از قدرت لازم برخوردار نبوده و اخطاریه های این سازمان از ضمانت اجرایی لازم برخوردار نیست، درنتیجه اهمیتی برای این اخطاریه ها قایل نبودند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه طی یکسال گذشته، اتفاقات خوبی در حوزه ایمن سازی ساختمانهای ناایمن از بعد حریق رخ داد و تعداد ساختمانهای پرخطر از 129 فقره به حدود 93فقره رسیده است و امیدواریم که تا پایان سال تعداد این ساختمانها کمتر شود.

وی اذعان داشت: دلیل تسریع ایمن سازی ساختمانهای ناایمن از حبث آتش این است که دستگاه ها پای کار آمده اند و دستگاه قضایی به مالکان این ساختمانها اخطار می دهد و اگر ببیند کسی اهمیت نمی دهد، گردن کج نمی کند و با خواهش و تمنا برخورد نمی کند. آنها می توانند هر اقدامی انجام دهند، می توانند با نصب نیوجرسی، پلمپ و سایر راهکارهای بازدارنده مانع از فعالیت واحدهای ناایمن شوند.

وی تاکید کرد: البته من امیدوارم به جایی برسیم که مردم به باور فرهنگی برای امر ایمنی  برسند و ایمن سازی ساختمانهای پرخطر صرفا از بیم مسایلی نظیر قطع انشعاب و… نباشد. آنها  باید به این باور برسند که ایمنی امری الزامی است و شرط فعالیت در واحدهای ساختمانی، تامین ایمنی ساختمان از ابعاد مختلف است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا