اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

اسکان زلزله‌زدگان در چادر ناشی از ترس زلزله است

معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: هنوز برخی از هموطنان به دلیل تخریب کامل واحد خود و یا به دلیل ترس از وقوع مجدد زلزله در چادرها ساکن هستند.

مجید جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین افزود: هنوز برخی از هموطنان در شهرستان زلزله زده خوی در چادرها سکونت دارند و بسیاری که واحدهای آنها تعمیری هستند، بنیاد مسکن بازسازی این واحدها را در اولویت خود قرار داده است و به مرور با تعمیر این واحدها ساکنان آنها از چادرها به خانه های خود منتقل می شوند.

وی گفت: برخی از افراد هم که دچار ترس شده بودند و از ترس زلزله در چادر ساکن هستند که ۳۰ هزار نفر اقناع سازی شده و کارشناسان ما با بازدید های کامل و اطمینان به این افراد به مرور آنها را از چادر به خانه های خود انتقال می دهند.

او ادامه داد: برخی از هم وطنان هم که واحدهای آنها کاملا تخریب شده بود هم به سرعت کار اجرایی و پی کنی و فو نداسیون واحدها را شروع کرده و در حال اجرای و ساخت واحدها هستیم.

جودی اظهار کرد: سرعت اجرای ساخت و اتمام آنها به مشارکت خود هم وطنان باز می گردد و در صورتی که هم وطنان در اجرا و ساخت واحدها همکاری کنند امیدوار هستیم واحدها تا نیمه دوم سال در استان خوی به اتمام برسد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن اظهار کرد: دولت تسهیلات ساخت را به صورت کامل تخصیص داده است و کار ساخت و اجرای ۱۱ هزار واحد تعمیری هم شروع شده است و به مرور متقاضیان در شهرستان خوی با مراجعه به بانک ها تسهیلات خود را دریافت می کنند.

جودی تاکید کرد: ۱۱ هزار واحد کار تعمیر خود را شروع کرده اند و عملیات احداث ۳۵۰ واحد شروع شده و متقاضیان هم به نوبت برای دریافت تسهیلات به بانک ها مراجعه می کنند.

او یاد آور شد: تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان در شهرستان خوی پرداخت می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا