اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

اهتمام ویژه دولت برای گرفتن اراضی دستگاه‌های دولتی جواب داد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: همکاری دستگاه‌ها در حوزه اراضی قابل قبول نیست اما پیگیری وزارت راه و شهرسازی در این حوزه خوب بوده و توانسته بخشی از اراضی آزاد شود.

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین  با بیان اینکه برای ساماندهی بازار مسکن تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است گفت: در دهه های مختلف قانون های زیادی تصویب شده بود اما در گذشته در حوزه تامین مالی مسکن پیش‌بینی‌های لازم نشده بود که در قانون جهش تولید مسکن به اين موضوع توجه شد اما همکاری دستگاه ها و بانک ها برای اجرایی شدن بسیار کم‌رنگ است.

او با بیان اینکه در قانون جهش تولید مسکن بانک ها و بخش های مالی مکلف شده بودند که ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند افزود: متاسفانه بانک ها در پرداخت تسهیلات همکاری نمی کنند و باوجود آن که مسکن پیشران اقتصادی کشور است و سهم بزرگی در اشتغال کشور دارد اما اقدامی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: با وجود قانون جهش تولید مسکن در پرداخت ۲۰ درصد از سهم تسهیلات بانکی ،بانک ها به بهانه تورم زا بودن در این حوزه همکاری نمی کنند و همین موضوع باعث شده که سبد خانوارها در حوزه مسکن کوچک تر شود.

یوسفی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این دولت به برگزاری جلسه شورای عالی مسکن وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه ای شده است افزود: در حوزه تولید مسکن هم طی یک سال گذشته رئیس جمهور تاکیدات بسیاری داشته اند به طوری که‌ از ابتدای این دولت تاکنون ۶ جلسه شورای عالی مسکن برگزار شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: دولت در حوزه تامین زمین و گرفتن اراضی از دستگاه‌های مختلف برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن اقدامات خوبی را انجام داده است.

یوسفی افزود: تاکنون حدود ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دستگاه های دولتی را با همکاری و پیگیری وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن به نام این وزارت خانه سند خورده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا