اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

رواج سکونت در واحدهای مشترک اجاره‌ای به دلیل گرانی اجاره خانه

نماینده مجلس ضمن تاکید بر رواج بازارهای غیررسمی اجاره و سکونت افراد در واحدهای مشترک اجاره ای، نسبت به تبعات اجتماعی این ناهنجاری هشدار داد و ساخت واحدهای مسکونی اقتصادی در متراژهای کوچک را در حل بحران مسکن جوانان، موثر قلمداد کرد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: در حال حاضر در جامعه‌ ما، قیمتها در بازار مسکن بسیار بالاست که همین مساله سبب می شود بسباری از خانوارها به دلیل تنگنای مالی،قادر به خرید ملک نباشند.حتی در طرح نهضت ملی مسکن نیز بسیاری از خانوارها قادر به تزریق سهم آورده خود به این طرح نیستند و بنابراین این گروه فرصت خانه دار شدن از طریق طرح نهضت ملی مسکن را از دست می دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات یاد شده و با توجه به اینکه داشتن سرپناه یکی از مهمترین نیاز اولیه خانوارهاست، دولت باید سیاستهای مختلفی را برای خانه دار شدن افراد در نظر بگبرد. به عنوان مثال ساخت واحدهای مسکونی کوچک‌ متراژ که هزینه‌ خرید آنها پایین است، راهی مناسب برای خانه دار شدن زوج های جوانی که به تازگی تشکیل خانواده داده اند است.

نماینده مجلس ادامه داد: البته برای پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی ناشی از سکونت افراد در این نوع مسکنها، حتما باید مدیریت بهینه ای بر روند واگذاری آنها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: قطعا زندگی در واحدهای متراژبالا ایده آل و مایه سعادت افراد است، اما در شرایط فعلی اقتصادی که مردم قادر به تامین مالی برای خرید ملک و حتی اجاره آن نیستند، ساخت مسکن کوچک متراژ گزینه مناسبی است.

وی افزود: در همین حال در ساخت این واحدها باید جوانب فرهنگ و معماری ایرانی-اسلامی رعایت شود.

نماینده مجلس اذعان داشت: برخی از خبرها حاکی از آن است که در حال حاضر به دلیل بالا بودن قیمت خرید و اجاره،در برخی از نقاط پایتخت اجاره‌های غیررسمی رواج یافته است،به طوری که بعضی از خانواده ها به سکونت در واحدهای اشتراکی روی آورده اند که این مساله باعث بیشتر شدن مشکلات می‌شود.

نماینده مجلس افزود:با توجه به موضوع یاد شده بدون شک سکونت در واحدهای کوچک متراژ مستقل به مراتب از زندگی در واحدهای اجاره ای اشتراکی بهتر است.

وی درباره احتمال عدم انطباق این واحدها با سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: در صدر اسلام هم متراژ برخی از خانه‌ها کوچک‌ بوده و استفاده از پرده‌های پارچه‌ای به جای درب رایج بوده است.البته امروزه سبک زندگی تغییر کرده است و همچنان که اشاره کردم ساخت مسکن کوچک متراژ به شرایط رعایت جوانب فرهنگ ایرانی-اسلامی،می تواند مشکل مسکن گروهی از مردم را حل کند.

وی خاطرنشان ساخت: این رویکرد می‌تواند به خانوارهای دو نفره و جوانانی که نیازمند سرپناه هستند، کمک شایانی کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا