اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

همه مسوولان باید در حوزه مسکن دغدغه‌مند باشند

عضو شورای شهر تهران، به مسئله مسکن و اهمیت آن برای شهروندان اشاره و تاکید کرد تمام مسئولین باید به مسئله مسکن اهمیت بدهند و برنامه‌های مناسبی برای حل آن داشته باشند.

سید احمد علوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: شهرداری به عنوان متولی اصلی ساخت و ساز در شهرها، نیز باید به مسئله مسکن اهمیت بدهد و نقش پیشگام در حل مشکلات مسکن شهروندان داشته باشد.

وی افزود: شهرداری‌ها به عنوان یکی از ارکان ساخت و ساز و نهادی که در کیفیت مسکن نقش اصلی دارند، باید در حوزه مسکن دخالت کنند. با این حال، نیاز است که ورود شهرداری به حوزه مسکن با وظیفه و تکلیف قانونی خود در این زمینه متناسب باشد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، وظیفه شهرداری تهران ساخت مسکن نیست، بلکه باید برای تسهیل‌گری در این بخش، اقداماتی مانند تسریع در احیای بافت‌های فرسوده، صدور پروانه‌های ساختمانی، ارائه بسته‌های تشویقی و غیره را انجام دهد و شرایط لازم را برای تولید مسکن فراهم کند. این اقدامات منجر به رونق بخش مسکن و تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن خواهد شد.

علوی در ادامه درباره کاهش زمان صدور پروانه گفت: این موضوع دو بخش دارد. یکی از بخش‌ها مربوط به درون شهرداری است و به نظر می رسد مدیریت شهری در این زمینه موفقیت‌هایی داشته است. اما در برخی مواقع، صدور پروانه ساختمانی نیازمند استعلام از سازمان‌ها و نهادهایی مانند میراث فرهنگی، شورای عالی معماری و شهرسازی و غیره است که باعث طولانی شدن فرآیند صدور مجوز ساخت می‌شود. اما در شهرداری تهران، این فرآیند تسریع شده است و حتی استعلامات سازمان آتش‌نشانی نیز باید در زمان مشخصی انجام شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا