بلاگدسته‌بندی نشدهمصالح و متریال

بررسی انواع ابزار و یراق‌آلات ساختمانی

ابزار و یراق‌آلات ساختمانی

 

اختصاصی ساختمان آنلاین: ابزار و یراق‌آلات به تمام وسایل ضروری‌ای که در ساخت خانه مورد نیاز است گفته می‌شود و طیف وسیعی از موارد می‌تواند در دسته ابزار و یراق‌آلات قرار گیرد. می‌توان گفت مهم‌ترین نقش را ابزارها در هر صنعتی ایفا می‌کنند و بدون وجود آن‌ها خصوصا ابزارهای دستی، انجام امور برای صنعتگران دشوار خواهد بود. به همین منظور فروشگاه‌هایی به صورت تخصصی به فروش ابزار و یراق‌آلات می‌پردازند و ارائه این تنوع وسیع را پوشش می‌دهند.

یراق‌آلات چیست؟

 

پس از اینکه انسان‌ها در زمان‌های دور توانستند فلزات را آب کنند و از آن‌ها ابزارها و وسایل جدیدی تولید کنند،‌ از واژه یراق برای افسار و قسمت‌های فلزی متصل به زین استفاده می‌کردند. پس از گذشت زمان واژه یراق به قسمتی از سلاح که از فلز ساخته و پرداخته می‌شد اختصاص یافت.
امروزه به ابزارهای فلزی که با ذوب کردن فلز و شکل دادن به آن در قالب ساخته شده و سپس آبکاری می‌شود، یراق‌آلات می‌گویند. کیفیت یراق‌آلات می‌تواند بر کیفیت نهایی محصولات تاثیر بگذارد. بیشترین استفاده از یراق‌آلات در صنعت ساختمان نیز در ساخت کابینت و درب‌ها است. ریل، جک، لولا، پایه و دستگیره تمام کابینت‌ها در دسته یراق‌آلات قرار می‌گیرد. به طور حتم کیفیت انواع یراق‌آلات می‌تواند طول عمر محصولات تولید شده با استفاده از آن‌ها را بیشتر و بهتر کند.

جنس اکثر یراق‌آلات از فلز است و باید هنگام ساخت آن‌ها امکان خورد‌گی و زنگ‌زدگی آن‌ها در نظر گرفته شود. رعایت اصول اصلی ساخت یراق‌آلات بسیار اهمیت دارد. استفاده طولانی از یراق‌آلات نباید موجب فرسودگی آن‌ها شود و از کیفیت آن‌ها بکاهد. یراق‌آلات به کار برده شده در تولید انواع در، کابینت و … علاوه بر اینکه باید به کارآیی نهایی محصول کمک کنند باید زیبا باشند و به جذابیت محصول بیافزایند.
در بسیاری از محصولات که به کمک یراق‌آلات ساخته می‌شوند، کیفیت یراق‌آلات می‌تواند بر میزان ایمنی این وسایل تاثیر گذارد. استفاده یراق‌آلاتی که کیفیت کافی ندارد در ساخت انواع در و پنجره می‌تواند منجر به سرقت از منزل یا اتفاقاتی اینچنین شود. یراق‌آلات درب شامل انواع قفل، زبانه، دستگیره و پشت‌بندهای در است که با تونع و کیفیت‌ها متفاوت در بازار یراق‌آلات موجود است.

ابزارها و انواع آن

 

به طور کلی می‌توان ابزارها را به دو دسته برقی و دستی تقسیم کرد. با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از ابزارهایی که در قدیم تنها به صورت دستی یافت می‌شدند، در حال حاضر با نیروی محرکه برق کار می‌کنند و همین امر موجب آسان‌تر شدن کار صنعتگران شده است. انواع ابزارآلات ساختمانی برای رنگ دیوارها، برش و خرد کردن متریال، ابزارهای شیشه‌بری و کاشی‌بری و تمامی ابزارهایی که می‌تواند استفاده‌ای در زمینه ساختمانی داشته باشد در دسته ابزارها قرار می‌گیرد و می‌تواند به صورت دستی یا برقی موجود باشد.

ابزارآلات دستی

 

تمام ابزارهای ساده و کاربردی که در کارهای روزمره ساختمانی و انجام امور روزانه تعمیرات منزل استفاده می‌شود در این دسته قرار می‌گیرد. ابزارهای دستی شامل، انواع آچار، پیچ‌گوشتی، انبردست، سیم‌چین، اره، قیچی و … می‌شود.

ابزارهای رنگ‌آمیزی

 

بیشترین استفاده از ابزارهای رنگ‌آمیزی را نقاش‌ها دارند. تمامی ابزارهایی که مربوط به نقاشی می‌شود، مانند قلم‌مو، غلتک، سطل‌های مخصوص رنگ و حتی متریال لازم برای رقیق کردن رنگ و ترکیب آن در ابزار و یراق‌آلات فروشی پیدا می‌شود. علاوه بر این انواع قلم‌مو‌های برقی و الکتریکی در بازار وجود دارد که کار رنگ‌آمیزی دیوار و سقف در منازل را آسان کرده است و با ساده کردن عمل رنگ زدتن دیوارها، این امکان را به افراد داده تا رنگ‌آمیزی خانه خود را تجربه کنند.

ابزارهای برقی

 

ابزارهای برقی از تنوع بالایی برخوردار هستند و روز به روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. این ابزارها با آسان‌ کردن کاربری خود در مصرف نیروی انسانی صرفه‌جویی می‌کنند. اما پیش از استفاده از این ابزارها باید دقت داشت که احتمال آسیب دیدن به واسطه استفاده از این ابزارها بسیار بیشتر است و هنگام استفاده از آن‌ها باید نهایت دقت را داشت.

ابزارهای ساختمانی

 

پر کاربردترین ابزارها در دسته‌بندی ابزار و یراق‌آلات مربوط به دسته ابزارهای ساختمانی است. این نوع از ابزارها که در صنعت ساختمانی استفاده زیادی دارند شامل انواع اتصالات لوله، تراز، کف‌ساب، شیشه‌بر، کاشی‌بر، لوازم قالب‌بندی بتنی و بسیاری وسایل دیگر است. علاوه بر موارد ذکر شده تمام تجهیزاتی که برای حمل و جابجایی متریال ساختمانی استفاده می‌شود در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد.

فروشگاه‌های ابزار و یراق‌آلات

 

برای تهیه متریال ساختمانی و ابزار و یراق‌آلات با حجم بالا باید به کارخانه‌های یراق‌سازی مراجعه کنید. برای مصرف روزانه و خرید تجهیزات مورد نیاز در جعبه ابزار هر منزل، می‌توان به فروشگاه‌های ابزار و یراق‌آلات مراجعه کرد و انواع وسایل را بنا بر نیاز تهیه کرد. در این فروشگاه‌ها انواع میخ، پیچ و مهره و لوازمی که برای تعمیرات ساده منزل نیاز است پیدا می‌شود.

اگر به این مقاله علاقه‌مند بوده‌اید شاید مقاله زیر نیز برای شما جذاب باشد:

چوب چه کاربردهایی در دکوراسیون داخلی ساختمان دارد؟

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا