بلاگتاسیسات مکانیکی

قیمت سیستم گرمایش از کف چقدر است؟

سیستم گرمایشی از کف، شامل دو بخش است:

Garmayesh-kaf-31- تاسیسات هیدرونیکی

Garmayesh-kaf-22- تاسیسات الکتریکی

نوع و متراژ پروژه شما تاثیر بسیار زیادی روی هزینه نهایی دارد اما به طور میانگین می‌توانید هزینه نصب سیستم گرمایش از کف را حدود 300/000 تومان در هر متر مربع در نظر بگیرید. هزینه کل پروژه شما به عوامل مختلفی از جمله متراژ فضایی که در نظر دارید و این‌ که شما از سیستم برقی یا هیدرونیک استفاده می‌کنید و میزان کار شما بستگی دارد. به همین دلیل بهتر است با شرکت های خدماتی که در این حرفه کار می‌کنند مشورت کنید.

فهرست مطالب:

• هزینه سیستم گرمایش از کف چقدر است؟
• هزینه سیستم های گرمایش از کف برقی و هیدرونیکی چقدر است؟
• چه عواملی در نصب سیستم کفپوش‌های گرمایشی نقش دارند؟
• جوانب مثبت و منفی کفپوش های گرمایشی چه چیزهایی هستند؟
• سیستم‌های گرمایشی با چه انواعی از کف‌ها سازگار هستند؟

در این مدل اجرا، به جای وارد شدن هوای گرم از دریچه های سقفی، سیم‌پیچ‌ها یا لوله‌هایی در زیر کفپوش نصب می‌شوند تا احساس گرما در زیر پا ایجاد کنند. با استفاده از کفپوش‌های گرمایشی، بعد از این‌که گرما در کف خانه ایجاد شود، با افزایش گرما شما می‌توانید این گرما را در کل فضا احساس کنید.

در مقابل سیستم‌های گرمایشی معمولی، مقدار زیادی از هوای گرم قبل از جاری شدن به کف و سراسر خانه، به قسمت بالای خانه هدایت می‌شود. به همین دلیل است که خانه هایی با این سیستم گرمایشی معمولا به انرژی کمتری برای گرم کردن افراد داخل خانه نیاز دارند. گرچه نصب و اجرای سیستم گرمایش از کف در کل خانه گران است، به‌خصوص اگر ساخت خانه قدیمی باشد، اما شما می‌توانید آن‌ها را در فضاهای کوچک‌تر نیز اجرا کنید.

سیستم های گرمایش از کف در تأمین راحتی بسیار کمک می‌کنند، بنابراین همیشه لازم نیست که برای کل خانه این کار را انجام دهید. به‌عنوان مثال یک حمام کوچک با گرمای تابشی می تواند با هزینه کمتری کاملا لوکس باشد. به خاطر داشته باشید که نصب سیستم گرمایش از کف یک کار فشرده است که به متخصص HVAC یا مهندس تاسیسات نیاز دارد. اجرای گرمایش از کف در هنگام ساخت خانه‌های جدید راحت‌تر است و حتی عاقلانه است که کار را به یک پیمانکار مسلط به نصب و راه اندازی آن بسپارید.

Garmayesh-kaf-5هزینه سیستم های گرمایش از کف برقی و هیدرونیکی چقدر است؟

سیستم های گرمایش از کف معمولاً به صورت سیستم های برقی یا هیدرونیکی در دسترس هستند که در هر یک از آنها از یک منبع حرارتی متفاوت برای گرم شدن خانه استفاده می‌شود. سیستم های هیدرونیکی آب گرم را از یک دیگ بخار به داخل یک سری از لوله های کار شده در زیر کفپوش پمپاژ می‌کند. بخار تولید شده از آب گرم بالا می رود تا گرما را در اتاق تولید کند.

سیستم‌های گرمایشی الکتریکی با ارسال جریان الکتریکی از طریق سیستم سیم پیچ کار می کنند تا اساساً یک توده گرما را در زیر کف ایجاد کنند. شما باید برای سیستم های الکتریکی و هیدرونیکی به طور میانگین حدود 300/000 تومان در هر متر مربع در نظر داشته باشید. نصب سیستم‌های الکتریکی معمولاً از سیستم‌های هیدرونیکی گران‌تر است، اما شما باید گرمایش از کف خودتان را با منابع انرژی که از آن‌ها استفاده می‌کنید تطبیق دهید.

Garmayesh-kaf-6

به عنوان مثال اگر شما از آبگرمکن برقی استفاده می‌کنید، کنار آمدن با سیستم الکتریکی منطیقی‌تر خواهد بود. از سمت دیگر، اگر از دیگ بخار استفاده می‌کنید، ممکن است انتخاب شما سیستم‌های هیدرونیکی باشد. البته اگر شروع به ساخت خانه می کنید این را باید در نظر بگیرید که سیستم های هیدرونیکی معمولاً هزینه های عملیاتی کمتری نسبت به سیستم های الکتریکی دارند.

اگر سیستم گرمایشی هیدرونیکی را انتخاب می‌کنید، باید انتخابتان بین PEX و لوله های مسی باشد. لوله های PEX در چند دهه گذشته بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند و می‌تواند انتخاب مناسبی باشد چرا که به اندازه لوله‌های مسی نشت نمی‌کند و بسیار انعطاف پذیر است. هنوز هم PEX به عنوان یک پلاستیک، به اندازه لوله‌های مسی سنتی با محیط زیست سازگار نیست.

یکی از موارد دیگر که شما می توانید برای تامین انرژی گرمایش از کف انتخاب کنید، انرژی خورشیدی است. تامین انرژی گرمایشی از خورشید تا حد زیادی می‌تواند هزینه‌های آتی شما را کاهش دهد. نصب این نوع سیستم نسبت به بقیه گرانتر است و اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که افتاب زیاد نیست می‌بایست از یک سیستم پشتیبان استفاده کنید.

Garmayesh-kaf-4

چه چیزی در نصب سیستم گرمایش از کف نقش دارد؟

از آن‌جا که سیستم گرمایش از کف دارای یک سری سیم‌پیچ یا لوله در زیر خود هستند، نصب آن‌ها یک فرآیند فشرده است. اگر سیستم‌های گرمایشی را در یک خانه‌ از پیش ساخته شده نصب کنید، هزینه کارگرها برای این کار بیشتر خواهد شد. پیمانکاران باید کف خانه را شکاف دهند و سیم‌پیچ‌ها یا لوله‌ها را در زیر یا بالای کف نصب کنند.

سیم پیچی‌ها یا لوله‌ها هم باید به سیستم اصلی برق یا دیگ بخار یا سیستم انرژی خورشید متصل شوند. در نهایت، کفپوش‌ها باید روی سیستم گرمایشی نصب شود و کف بازسازی شود. البته اگر هنگام ساخت خانه خود تصمیم به نصب سیستم گرمایش از کف دارید باید قبل از قرار دادن قطعات کاشی یا چوب، سیستم گرمایشی را نصب کنید که این موضوع روند کار شما را آسان‌تر و کم هزینه‌تر می‎شود.

جوانب مثبت و منفی سیستم گرمایش از کف چیست؟

با توجه به مزایایی که سیستم های گرمایش از کف دارند شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا بسیاری از مالکان خانه این کار را انجام نمی‌دهند. هرچند که برای اجرای این سیستم دلایل زیادی می‌توان داشت اما این کار هم بدون اشکال هم نیست.

Garmayesh-kaf-8موارد مثبت سیستم گرمایش از کف:

• سیستم‌ گرمایشی کم مصرف
• راحت و لوکس
• کاهش هزینه‌ها
• بدون استفقاده از هواکش قابل مشاهده در خانه
• ضد آلرژی چرا که گرد و غباری در محیط ایجاد نمی‌کند.
• گرمایش بی صدا
• توزیع بهتر گرما

موارد منفی سیستم گرمایش از کف:

• این نوع سیستم گرمایشی برای کفپوش‌های موکت و یا کفپوش‌های چوبی مناسب نیست.
• نسبت به دیگر سیستم های گرمایشی گران‌تر است.
• تعمیرات پر‌هزینه
• نامناسب برای سیستم‌های خنک‌کننده
• می تواند رطوبت بیش از حد ایجاد کند.

Garmayesh-kaf-9

سیستم گرمایش از کف با کدام کفپوش ها سازگار هستند؟

از آن‌جا که سیستم گرمایش از کف مستقیما سطحی را که روی آن راه می روید و یا وسایل خود را قرار می‌دهید را گرم می‌کنند بنابراین مهم است که از چه نوع کفپوشی در خانه خود استفاده می‌کنید. سیستم‌های گرمایشی قرن ها توسط رومیان باستان یا سایرین استفاده شده است. منطقی‌ترین نوع کفپوش برای استفاده در سیستم گرمایش از کف کاشی و سنگ می‌باشد. این کفپوش‌ها گرما را بسیار خوب جذب می‌کنند و در نتیجه شما را سریع‌تر گرم می‌کنند.

کفپوش‌های چوبی می‌توانند با سیستم گرمایش از کف منطبق شوند، اما ممکن است دچار انبساط و انقباض شوند و به رطوبت اضافی پاسخ نامطلوبی دهند. در واقع کفپوش‌های چوبی مهندسی شده برای سیستم گرمایش از کف گزینه بهتری است زیرا به اندازه قطعه‌های چوبی خالص زیاد دچار انبساط و انقباض نمی‌شوند.کفپوش موکت هم برای سیستم گرمایش از کف گزینه مناسبی نمی‌باشد زیرا این نوع کفپوش عایق گرما می باشد.

گرمای تولید شده این روش از موکت به راحتی عبور نمی‌کند بنابراین گرمای زیادی هدر می‌رود. فضاهایی مانند حمام و ورودی ها می توانند مکان های خوبی برای استفاده از سیستم گرمایش از کف باشند چرا که اغلب کفپوش‌های آنها از جنس کاشی سرامیک یا سنگ می‌باشد.

Garmayesh-kaf-7

آن‌ها همچنین مناطق کوچکی هستند که گرمای اضافی در آن‌ها می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند بنابراین با یک قیمت پایین‌تر پیشرفت زیادی احساس خواهید کرد. البته نصب سیستم گرمایش از کف در کل خانه هم امکان‌پذیر است و ممکن است با گذشت زمان هزینه‌های گرمایش را کاهش دهد.

توجه: هزینه‌ها با توجه به منطقه‌ای که شما در آن زندگی می‌کنید تخمین زده می‌شود و این هزینه‌ها به عواملی مثل کیفیت مصالح استفاده شده نوع محصولات نصب شده و اجرت نیروهای کاری بستگی دارد.

مالکان خانه می توانند خود این کار را انجام دهند که در این صورت یکسری از هزینه ها کاهش می یابد و یا اینکه می تواند برای انجام هر کار متخصص همان کار را بیاورد و هزینه پرداخت کند و یا کلا مدیریت پروژه را به یک پیمانکار بدهد که در این صورت هزینه بیشتری هم باید پرداخت کند .

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا