بلاگپروژه های شاخص

معرفی و بررسی ویلای خانوادگی کردان

موقعیت:

کردان

دسته بندی:

ویلا

سال پروژه:

۲۰۱۲،۲۰۱۴

معرفی و بررسی معماری ویلای خانوادگی کردان

اختصاصی ساختمان آنلاین: کردان نام منطقه‌ای خوش آب‌ و هوا در نزدیکی پایتخت است که به باغ‌های سرسبز و آب‌ و هوای دلپذیرش معروف است؛ امروز این منطقه به دلیل ساخت ویلاهای بزرگ در آن، بیشتر موردتوجه مردم قرار گرفته است تا جایی که خانواده‌ها بیشتر تمایل دارند تا آخر هفته‌های خود را به دور از شلوغی و دود و ترافیک در این منطقه سپری کنند.

ویلای خانوادگی کردان با مساحت ۱۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۸۵۰ مترمربع در استان البرز، منطقه کردان و در ابتدای جاده برغان واقع شده است. این ویلا دارای تمامی امکانات رفاهی و تفریحی است و به علت مشرف بودن به رودخانه کوه پایه کردان، دارای دید و منظره عالی است. آنچه ویلای کردان را از دیگر همتایان خود جدا ساخته، ترکیب مصالح و عناصر سنتی با کلیتی مدرن است. پروژه این ویلا در مهرماه سال ۱۳۹۱ شروع شد و در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ به اتمام رسید.

این ساختمان دارای ۳ طبقه و با توجه به شیب زمین ساخته شده است. طبقه پایین دارای استخر و سالن بیلیارد و اتاق مکانیکی است که برای این طبقه دسترسی جداگانه به حیاط در نظر گرفته شده است. طبقه وسط دارای فضاهای عمومی، آشپزخانه، بخش مهمان، نشیمن و … است و طبقه فوقانی که سوییت‌ها و خواب‌ها در آن قرار دارد، علاوه بر دسترسی از بیرون از طریق پل معلق و راهرو با بیرون در ارتباط است.

در این ویلا به درخواست کارفرما برای آنکه بتوان در تمامی فصل‌های سال از استخر استفاده کرد، جعبه ­ای شیشه­ ای با دیوارهای بازشو برای آن در نظر گرفته شده تا ساکنین آن بتوانند به‌ راحتی از این محیط برای گرفتن حمام آفتاب و دیدن مناظر زیبا استفاده کنند.

در ساختار ویلای کردان از اسکلت فلزی استفاده شده و به‌طورکلی مصالح به‌کار رفته در آن شامل فلز، آجر و شیشه است. همچنین در طراحی و ساخت آن سعی شده تا دقیقا هماهنگ و مطابق با اقلیم این منطقه ساخته شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا