بلاگنرم افزار های مهندسی

معرفی نرم‌افزار مجیک پلان – Magicplan

معرفی نرم‌افزار MAGICPLAN

در دنیای پیشرفته امروز گوشی‌های هوشمند نقش به سزایی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند. فناوری‌های مرتبط با این ابزارها به سرعت در حال رشد و توسعه است. به همین دلیل ما شاهد نوآوری‌ها و خلاقیت‌های بی‌شماری در این زمینه‌ هستیم. این نوآوری‌ها در زمینه معماری و طراحی نیز رخ داده است. این خلاقیت‌ها مرز‌های طراحی، مدل‌سازی سه‌بعدی، ویرایش عکس و هر آنچه که در تخیل شما می‌گنجد را جابجا کرده و فناوری را وارد عصر جدیدی کرده است. در میان بهترین برنامه‌های طراحی و معماری می‌توان به نرم افزار MAGICPLAN به عنوان نرم‌افزاری بسیار قدرتمند، با خروجی دقیق و کاربرد بسیار آسان اشاره کرد.

این نرم‌افزار، نرم افزار تخصصی دانشجویان رشته‌های معماری و عمران است. این نرم‌افزار امکان تهیه سریع پلان مورد نظر شما از هر مکانی که می‌خواهید را فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با تهیه عکس از محل مورد نظر و با به کارگیری نرم‌افزار MagicPlan پلان آن محل را در اختیار داشته، آن را ویرایش کرده و یادداشت‌ها و نکات مورد نظر خود را به آن اضافه کنید.

ویژگی‌های MAGICPLAN

این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را توسط تلفن همراه خود تهیه کرده و نقشه محل را از خروجی نرم افزار دریافت کنید، ابعاد به صورت اتوماتیک در نرم‌افزار محاسبه شده و دیگر نیازی به محاسبات وقت‌گیر نیست. با استفاده از این نرم افزار امکان اضافه کردن در و پنجره و یا هر تغییری که نیاز باشد، به راحتی، امکان پذیر است. دقت در نقشه‌کشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. درصورتی که از دوربین گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید نقشه دقیقی در اختیار نخواهید داشت. برای رفع این مشکل می‌توانید از دستگاه مسافت‌یاب لیزری که قابلیت اتصال به گوشی شما را داشته باشد (از طریق بلوتوث) استفاده کنید. با استفاده از این ابزار امکان محاسبه دقیق ابعاد وجود خواهد داشت. نور لیزر را از نقطه‌ای به نقطه دیگر بتابانید، ابعاد بر روی گوشی شما نمایش داده خواهند شد و به طور اتوماتیک به بستر نقشه (floorplan) انتقال داده می‌شوند. نقشه‌های متعدد در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت بالا قابل استخراج است.

 

 

این نرم افزار با بیش از شش میلیون کاربر یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های مهندسی اندروید است. نرم‌افزاری ایده‌ال برای عوامل املاک و مستغلات، صنعتگران، آتش نشانی، بازرسان خانه، طراحان داخلی، کسب و کارهای کوچک و بسیاری مشاغل دیگر است.

نکته دیگر در مورد این نرم‌افزار ارائه خروجی‌های PNG, DXF, JPEG, PDF, SVG, CSV است. با داشتن این خروجی‌ها امکان ایجاد تغییرات بیشتر بر روی نقشه به دست آمده با استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای نقشه‌کشی وجود خواهد داشت.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار MAGICPLAN  عبارتند از:

  • عدم نیاز به اندازه‌گیری دستی
  • عدم نیاز به متخصص
  • وجود انواع مختلف فرمت‌های تصویری و پی دی اف
  • عکس برداری آسان و تحویل نقشه
  • نمایش کامل جزئیات
  • نمایش نقشه محل از بالا
  • وجود نرم افزار برای نسخه‌های اندروید و ios

این برنامه به طور ویژه برای طراحی المان‌های داخلی به کار می‌رود. طراحی طبقات و فضاهای مختلف ساختمان و بناهای مختلف از طریق این برنامه بسیار ساده است. افزون بر این موارد امکان تغییر فرمت‌های طراحی شده، تعیین مسیر رسیدن به طرح نهایی و ایجاد نقشه‌ای از مراحل ابتدایی تا مرحله نهایی از جمله قابلیت‌های مثبت و مهم این برنامه محسوب می‌شود.

شروع به کار با magicplan

در آغاز شروع به کار با نرم‌افزارmagicplan لازم به ذکر است که می‌توانیم با تهیه اکانت رایگان به بسیاری از قابلیت‌های این نرم‌افزار دست پیدا کنیم. در این مرحله حتما مي‌بایستی نوع کاربری را برای ثبت‌نام مشخص کنیم که می‌تواند کاربری صنعتی یا شخصی یا … باشد.
با پرکردن مشخصات خواسته شده می‌توانیم ثبت‌نام خود را کامل کنیم. برای استفاده از خدمات بیشتر می‌بایستی از نسخه پولی نرم‌افزار استفاده کنیم.
بعد از انجام این موارد، اولین چیزی که در صفحه ابتدایی به چشم میخورد، بخش ایجاد نقشه جدید است که با انتخاب این گزینه نقشه جدیدی برای ما ایجاد می‌شود. درهر نقشه جدید با سه بخش روبرو می‌شویم: بخشplan، بخشestimate و بخشexport.

بخش plan

در این بخش می‌توانیم تعداد اتاق‌ها و همچنین نقشه و طرح هر اتاق را مشخص کنیم. برای ایجاد هر اتاق راه‌های متفاوتی وجود دارد: استفاده از دوربین، ایجاد یک اتاق مربعی، ایجاد اتاق با مشخص کردن گوشه‌ها.

 

MAGICPLAN

 

بعد از انتخاب یکی از موارد بالا، درمرحله بعد مشخص می‌کنیم که اتاق ما در چه طبقه‌ای قرار دارد و همچنین نوع کاربري این اتاق چیست. در سربرگResidential کاربری‌های منزل مسکونی نظیر اشپزخانه، اتاق خواب و غیره، در سربرگ commercial کاربری‌های یک واحد تجاری نظیر اتاق‌ملاقات، اتاق کنفراس و غیره قابل انتخاب هستند. در هر دو سربرگ می‌توانیم با انتخاب گزینه see more کاربری‌های بیشتری را مشاهده کنیم.

 

MAGICPLAN

برای ایجاد اتاق:

1. از طریق عکس می‌توانیم با مشخص کردن گوشه‌های اتاق و جای در، نقشه اولیه اتاق را مشخص کنیم.
2. از طریق مشخص کردن گوشه‌ها، می‌توان با مشخص کردن گوشه‌ها در نقشه خامی که نرم افزار در اختیار ما قرار می‌دهد به نقشه اولیه دست پیدا کرد.
3. اگر از طریق اتاق مربعی باشد، نرم‌افزار به صورت پیش فرض مربعی دراختیار ما قرار می‌دهد که می‌توانیم ابعاد ضلع‌ها را به دلخواه خود تغییر دهیم.
در مرحله بعد می‌توانیم اندازه دیواره‌های اتاق را مشخص کنیم، با لمس کردن مقدار فعلی می‌توانیم اندازه و واحد آن را اصلاح کنیم و سپس با تایید کردن اندازه دیوار ما ثابت می‌شود (شکل قفل در کنار مقدار آن اضافه می‌شود) .
از دیگر تغییراتی که می‌توانیم در دیوارها انجام دهیم تقسیم دیوارها (add wall) به صورتی که اتاق را به دو اتاق مجزا تقسیم کند (split room) یا تقسیم جزئی دیوارها (partial wall) است. همچنین می‌توانیم گوشه به دیوار مد نظر اضافه کنیم (add corner) و از این طریق تغییرات دلخواه را ایجاد کنیم.
برای جابجایی دیوارها از طریق انتخاب خود دیوار، می‌توانیم دیوار را عقب-جلو کنیم و از طریق انتخاب گوشه‌ها آن را در هر چهار جهت جابجا کنیم. برای جابجایی اتاق نیز با انتخاب اتاق با دو گزینه‌ای که ظاهر می‌شود قادر خواهیم بود که علاوه بر جابجایی اتاق در 4 جهت اصلی مختصات، اتاق را بچرخانیم.

 

نرم افزار MAGICPLAN

طراحی دکوراسیون داخلی

در مرحله بعد می‌توانیم دکوراسیون داخلی اتاق را ایجاد کنیم همچنین می‌توانیم درون دیوارها در، پنجره، کلید برق و غیره قرار دهیم.
تمامی موارد بالا از طریق گزینه add object در دسترس خواهند بود. در این بخش می‌توانیم انواع درها، پنجره‌ها، مبلمان و غیره را برای اتاق مدنظر انتخاب کنیم. می‌توانیم به همان شیوه که اتاق را جابجا می‌کردیم و می‌چرخاندیم تمامی اجزا دکوراسیون داخلی را نیز جابجا کنیم و بچرخانیم. تغییر سایز اجزا به راحتی در این نرم افزار با استفاده از دو انگشت انجام مي‌پذيرد، همان طور كه عكس‌ها را در گالري تلفن‌همراه خود بزرگ‌نمايي مي‌كنيد. گفتنی است که تنوع اجزا در نرم افزار بسیار بالا بوده اما اگر جزئی مدنظر ما است که در بین این اجزا موجود نیست، می‌توانیم از طریق گزینه new object به اتاق مدنظر اضافه کنیم.

 

نرم افزار MAGICPLAN

 

برای اینکه روی هر یک از دیوارها برای ایجاد دکوراسیون داخلی تسلط بیشتری داشته باشیم، می‌توانید با انتخاب کردن دیوار مدنظر و گزینه ELEVATION به نمای دیگر دیوار دست پیدا کنید و از این طریق بر مکان اجزایی که روی دیوار قرار می‌گیرند تسلط بیشتری خواهیم داشت. با استفاده از دو گزینه تغییر نما در این مرحله می‌توانیم به سایر دیوارها و همچنین دیگر نماهای دیوار مدنظر دسترسی پیدا کنیم.

 

نرم افزار MAGICPLAN

تکمیل واحد

به همین صورت می‌توانیم سایر اتاق‌ها را طرح کنیم، سپس بین این اتاق‌ها اتصال ایجاد کرده و واحد خود را کامل کنیم . دو نوع اتصال وجود دارد: اتصال دیوار به دیوار و اتصال گوشه به گوشه. از طریق گزینه merge romms می‌توانیم اتاق‌های جدا را به یک اتاق تبدیل کنیم.

 

نرم افزار MAGICPLAN

 

در قسمت Details می‌توانیم مشخصات کلی نقشه خود را ببینیم (رنگ اتاق، ضخامت دیوارها و غیره) و آن را طبق موارد دلخواه خود تغییر دهیم.
برای دیدن نمای اتاق به صورت سه بعدی می‌بایستی نسخه پولی نرم‌افزار را تهیه کرد.
در قسمت Duplicate می‌توان همین نقشه را تحت عنوان یک واحد دیگر کپی کرد.
با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانیم به سرعت به ساخت یک نقشه بپردازیم و ساخت نقشه هر اتاق می‌تواند درحدود30 ثانیه اتفاق بیفتد.

بخش ESTIMATE

در این بخش به تخمین قیمت نقشه کشیده شده می‌پردازیم. در ابتدا می‌بایستی که واحد پولی نرم‌افزار را با واحد پولی کشور خود مطابقت دهیم.
در این بخش مي‌توانيم به تخمين هزينه‌ها بپردازیم، از جمله: هزینه رنگ کردن اتاق با جزئیات، حتی می‌توان مشخص کرد که برای مثال سقف رنگ نشود، تعداد قوطی رنگ مورد نیاز، قیمت هر قوطی، مساحتی که قرار است رنگ زده شود را تخمین می‌زند و در‌صورت نیاز می‌توان هر مورد را به دلخواه خود تغییر داد.

 

نرم افزار MAGICPLAN

 

نرم افزار MAGICPLAN

بخش EXPORT

در این بخش به گزارش گیری از نقشه کشیده شده و همچنین قیمت‌های تخمین زده شده می‌پردازیم. گزارش‌های به دست آمده از این بخش از طریق خود نرم‌افزار، ایمیل مشخص شده و همچنین فضای ابری در دسترس خواهند بود.
این گزارش‌ها بسیار جامع و دقیق بوده و شامل مشخصات کلی نقشه، تعداد اتاق، مساحت و مشخصات هر اتاق، عکس‌هایی که به عنوان نمونه به گزارش اضافه کرده‌ایم و غیره هستند (در قسمت report pdf) . همچنین در قسمت Statistics می‌توانیم مشخصات کلی را به صورت یک جدول که ابعاد اتاق‌ها را در آن نشان داده و همچنین در قسمت آخر همین بخش (sample plan) تعداد و نوع تمامی اجزا به کار رفته در نقشه را مشاهده کرد.

نرم افزار MAGICPLAN

 

در بخش Get Estimate گزارش مربوط به تخمین قیمت‌ها را دریافت کنیم. این گزارش نیز حاوی قیمت‌ کلی و ریز جزئیات قیمت‌ها است.

 

نرم افزار MAGICPLAN

 

همچنین برای تکمیل جزئیات نقشه می‌توانیم همان ابتدا آدس نقشه مورد نظر، طراح این نقشه و همچنین تاریخ ایجاد نقشه، نام نقشه، توضیحات اضافی و غیره را از طریق گزینه Enter address لحاظ کنیم.

سخن آخر

نرم‌افزار magicplan نرم‌افزاری با سرعت عملکردی بسیاربالا (همان‌طور که در بخش‌های بالا هم به آن اشاره شد در حدود 30ثانیه می‌توان به ایجاد یک اتاق و اجزای آن پرداخت) ، دقت بسیار خوب و قادر به اعمال جزئیات است. قسمت help نرم‌افزار بسیار قوی بوده و شامل آموزش‌های متعددی می‌شود. می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی این نرم‌افزار www.magicplan.app نسخه مناسب تلفن‌همراه خود را دانلود و استفاده کنید.

 

نرم افزار MAGICPLAN

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا