معماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

نوسازی آشپزخانه با هر بودجه‌ای

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش‌های هر خانه‌ای است که اعضای خانواده به ویژه خانم‌ها زمان زیادی از طول روز را در آن سپری می‌کنند. بنابراین نیاز است هر چند وقتی فضای آشپرخانه تغییراتی داشته باشد و بازسازی شود. اما اگر نگران هزینه‌های نوسازی آشپزخانه‌ی خود هستید با ما همراه شوید.
ممکن است بارها در ذهن‌تان بوده که بخواهید دستی به سر و روی آشپزخانۀ خود بکشید یا به طور کل تغییرات اساسی در آن ایجاد کنید. اما از طرف دیگر نگران هزینه‌های بوده‌اید که ممکن است پیش‌روی شما باشد.
حتی بدون ایجاد تغییرات در سبک و سیاق فضای آشپزخانه، می‌توانید موارد کوچکی چون تغییر کابینت‌ها و نورپرزدای تا موارد بزرگتری چون خرید ظروف و لوازم خانگی جدید را می‌توانید در نظر داشته باشید. ضمن اینکه این احتمال وجود دارد که بودجۀ شما 500 هزار تومان یا 50 میلیون تومان باشد و براین اساس باید اولویت‌‌بندی‌های خود را انجام دهید.

 

نوسازی آشپزخانه

 

اگر حدود 500 هزار تومان پول دارید، می‌توانید برای نوسازی آشپزخانه در رنگ‌بندی و ظاهر دیوار آشپزخانه تغییراتی ایجاد کنید. آشپزخانه‌ها معمولا میان کابینت‌ها و لوازم چیده شده فضای دیوار زیادی ندارند و از این رو با یک هزینۀ معقول می‌توان دیوارها را با رنگ جدید زیباتر کرد.
اگر بتوانید خودتان نقاشی کنید که شرایط بهتر می‌شود؛ چرا که تنها کافی است رنگ و دیگر لوازم لازم را خریداری کنید و بدون پراخت دستمزد به نقاش، خودتان رنگ دیوار آشپزخانه را تغییر دهید. اگر از بودجۀ شما چیزی باقی ماند، می‌توانید آن را صرف خرید لوازم دکوری یا قاب‌های چوبی آماده برای دیوارها کنید.

 

نوسازی آشپزخانه

اما اگر تقریبا سه برابر قبل پول دارید، علاوه بر نقاشی دیوارهای آشپزخانه و نصب تابلو و قاب‌های هنری روی آن، می‌توانید با تغییر در سیستم نورپردازی آشپزخانه، تفاوت قابل توجهی در این فضا ایجاد کنید. گزینه‌ی اقتصادی زیادی پیش‌روی شما هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر می‌توانید بشتر هزینه‌کنید بهتر است کلا سیستم نورپردازی و چراغ‌های آشپزخانه را تغییر دهید.

 

نوسازی آشپزخانه با هر بودجه‌ای

حالا به جایی می‌رسیم که ممکن است بین 1.5 تا 2 میلیون تومان برای نوسازی آشپزخانه در نظر گرفته باشید. علاوه بر تغییر رنگ دیوارها، استفاده از گزنیه‌های تزئینی و دکوری و تغییر سیستم نورپردازی، می‌توانید قفسه‌های بدون در را به فضای آشپزخانه‌ی خود اضافه کنید. این نوع قفسه‌ها طرفداران و منتقدان خودش را دارد ولی برای زندگی‌های امروزی که فضای زیادی در خانه وجود ندارد، می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد. حتی اگر بتوانید یک قفسه‌ی کوچک و زیبا را به آشپزخانه‌ی خود اضافه کنید، نه تنها فضا تغییر می‌کند بلکه می‌تواند ظروف و دیگر لوازم جذاب خود را داخل آن بچینید و لذت ببرید.

 

نوسازی آشپزخانه با هر بودجه‌ای

حال فرض می‌کنیم بودجۀ شما کمی بیشتر باشد. علاوه بر کارهایی که در بالا گفته شد می‌توانید سراغ تعویض شیرآلات بروید. قطعا تعویض تمام شیرآلات هزینۀ کمتری نسبت به تعویض کل سینک ظرفشویی دارد، ولی همین کار باعث می‌شود با استفاده از شیرآلات زیبا و جدیدی که در بازار وجود دارد، بتوانید ظاهر بهتری و تازه‌تری به آشپزخانۀ خود بدهید. ضمن اینکه خودتان به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و نیازی به شخص دیگری پولی بپردازید.

 

نوسازی آشپزخانه با هر بودجه‌ای

اگر 5 میلیون تومان داشته باشید که خیلی خوب است. علاوه بر تمام کارهایی که در بالا برای نوسازی آشپزخانه گفته شد گزینه‌های دیگر چون تعویض کل سیستم سینک ظرفشویی و استفاده از شیرآلات حرفه‌ای پیش روی شماست. یادتان باشد اگر سینک جدید نسبت به قبلی سبک طراحی جدیدی داشته باشد، قطعا برای نصب آن به اتصالات و تجهیزات بیشتری نیاز دارید.

 

نوسازی آشپزخانه با هر بودجه‌ای

اگر باز هم بیشتر می‌توانید هزینه کنید و دوست دارید برای نوسازی فضای آشپزخانه، کاری فراتر از موارد گفته شده انجام دهید، بهترین گزینه تغییر کابینت‌ها است. جایگزینی کابینت‌ها یکی از گزینه‌هایی است که طبیعتا هزینۀ زیادی نیاز دارد و می‌توانید از مدل‌های جدید استفاده کنید. کابینت‌های زیبای زیادی با قیمت‌های مناسب در بازار وجود دارد.اما اگر فکر می‌کنید هزینه‌ی این کار ممکن است خیلی زیاد شود می‌توانید کابینت‌های خود را رنگ کنید یا حداقل ظاهر درها و کشوها را تغییر دهید.
شاید وضع‌تان خوب باشد و بخواهید بیشتر برای نوسازی آشپزخانه خود هزینه کنید. علاوه بر تمامی گزینه‌های گفته شده، حالا نه تنها به راحتی می‌توانید کابینت‌های خود را تعویض کرده و از نمونه‌های لوکس و جدید لذت ببرید، بلکه می‌توانید با تغییر لوازم و ظرو ف آشپزخانه، فضای جدید به وجود آورید. البته هزینۀ این بخش بسته به اینکه کدام لوازم آشپزخانه را از چه برندی بخواهید بخرید، ممکن است هزینه‌ها متفاوت باشد. ولی بدون تردید اگر دنبال گزینه‌های زیبا، معتبر و مقرون به صرفه هستید، جوینده یابنده است!

 

نوسازی آشپزخانه

در نهایت اگر بخواهید برای آشپزخانه‌ی خود سنگ تمام بگذارید، بهترین گزینه‌ای که با بودجه‌ای 50 میلیون تومانی پیش روی شماست تغییر لوازم برقی و خرید مدل‌های جدید یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، مایکروویو، فر و… است.

 

نوسازی آشپزخانه

به هر حال همیشه می‌توان با هر میزان بودجه‌ای، تغییراتی در فضای خانه ایجاد کرد. این موضوع کمی مستلزم ذوق و سلیقه‌ی شما و از طرف دیگر کمی گشت‌وگذار در بازار است

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا