معماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

چگونه یک دکوراسیون بهاری و با طراوت داشته باشیم؟

چگونه یک دکوراسیون بهاری و با طراوت داشته باشیم؟

بهار با طبیعت پر از زیبایی و تازگی‌ یكی از زیباترین و دل‌انگیزترین فصل‌های سال است. می‌توان از این زیبایی اطراف خود الهام گرفت و خانه خود را به زیبایی‌های بهار نزدیك كرد تا احساسی تازه در آن یافت. از نكات مهم چیدمان در فصل بهار، پدید‌آوردن فضایی است كه نشاط و آرامش این فصل را در خانه و روحیه‌تان منعكس كند.
کار دشواری نیست اگر بخواهید به‌ راحتی می‌توانید به یک دکوراسیون بهاری در منزل خود دسترسی پیدا کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم از جزئی‌ترین وسایل که در منزل خود دارید، برای این کار ایده بگیرید. به‌ عنوان‌ مثال استفاده از بطری‌های نوشیدنی به جای گلدان، استفاده از قالب‌های دست‌ساز به جای جاشمعی، بهره گرفتن از شاخه‌های درختان برای اثربخشی بیشتر در فضا و بسیاری موارد دیگر که همگی به هوش و سلیقه شما بستگی دارد. استفاده از گل‌های بهاری مثل سنبل و لاله خود نشانه‌ای از شروع این زیبایی تأثیرگذار است. می‌توانید با تهیه یک حوض آبی و چند ماهی قرمز، به جای گلدان‌های رومیزی به یک دکوراسیون خاص دست پیدا کنید.
بهار پر است از رنگ‌های شاد و ملایم بهاری مثل سبز، صورتی، بنفش و آبی آسمانی. بد نیست اگر بتوانیم از این رنگ‌ها در خانه خود استفاده كنیم. بدون هیچ ترسی برای استفاده از یک دکوراسیون بهاری، بی‌پروا از رنگ‌ها بهره بگیرید. شاید با خود بگوید یک دکوراسیون شلخته چه زیبایی دارد. با توجه به محیط پیرامون در فصل بهار می‌توان به این نتیجه رسید که همه رنگ‌ها در فصل بهار مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ صورتی، سبز، سفید، بنفش و هر رنگ شادی که در زندگی ما وجود دارد، در فصل بهار مشاهده می‌شود. برای اینکه یک طرح بهاری داشته باشید باید بی‌پروا از نقش و نگار رنگ‌ها در محیط منزل لذت برد. استفاده از رنگ‌های شاد برای دیزاین مبلمان مثل کوسن و پرده یک حس بهاری را در محیط پدیدار می‌کند.
برای اینکه یک دکوراسیون شاد و بهاری در فضای خانه داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از رنگ آبی آسمانی بهره بگیرید. برای این منظور می‌توانید فضای داخل منزل را به رنگ آبی‌ رنگ‌آمیزی کنید. رنگ آمیزی دیوارها با رنگ‌های بهاری برای بهاری ساختن حال و احوال خانه بسیار مناسب است اما تنها راه بهاری شدن خانه، رنگ كردن دیوارها نیست. رنگ آمیزی میتواند از طریق پرده، كوسن، گلدان، قاب و حتی ظروف مورد مصرف در خانه هم انجام شود.

دکوراسیون بهاری

یکی از بهترین ایده‌هایی که برای داشتن یک دکور بهاری در نظر داریم، نورپردازی طبیعی در محیط منزل است. برای این کار کافی است پرده‌ها را کنار بزنید و از زیبایی‌های فصل بهار لذت ببرید. استفاده از گل‌های گلخانه‌ای در تراس یا رسیدگی به باغچه حیاط در فصل بهار سبب می‌شود شما به‌ راحتی بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای به این دکوراسیون زیبا برسید. پیشنهاد دیگر ما به شما استفاده از فرش‌های سنتی با رنگ روشن است. همانند تصویر و پیشنهاد آخر ما برای شما استفاده از گل‌های طبیعی در منزل است. این امر سبب می‌شود شما به یک دکوراسیون بهاری کم‌هزینه و زیبا دست پیدا کنید.

دکوراسیون بهاری

یک شاخه خشک شده درختان را درون یک گلدان سفید رنگ قرار دهید. با کاغذهای رنگی صورتی و قرمز گل‌های کاغذی زیبایی درست کنید و روی قسمت‌های مختلف این شاخه خشک بچسبانید. از این ایده ها برای تزیین طاقچه بالای شومینه تان استفاده کنید.
با یک رومیزی گلدار، بهار را به خانه‌تان بیاورید. برای میز ناهارخوری‌تان یک رومیزی بهاری درست کنید. برای این کار یک پارچه ساده رنگی را انتخاب کنید. آن را روی میز ناهارخوری پهن کنید و قسمت‌هایی از رومیزی که آویزان است را در نظر بگیرید و گل‌های پارچه ای در رنگ‌ها و سایزهای مختلف را به قسمت‌های مختلف پایین رومیزی بدوزید.

دکوراسیون بهاری

کف‌پوش‌ها را بررسی کنید. بسیاری از كفپوش‌ها مناسب فصل سرد زمستان است و تنها در این فصل كاربرد دارد. با جمع‌آوری بسیاری از فرش‌ها و قالیچه‌ها می‌توانید فضای مناسبی را به وجود آورید. با آغاز فصل گرما و تجدید نظر درباره كفپوش‌ها، می‌توانید دمای متعادلی را برای هوای اتاق فراهم كنید. چرا كه بسیاری از كفپوش‌ها تنها در فصل سرد مورد نیاز است و در فصول گرم استفاده نمی‌شود. با افزایش دما می‌توانید بسیاری از كفپوش‌ها را جمع آوری كنید و به جای آنها از كفپوش‌های نازك كه به رنگ روشن است، استفاده كنید.
بدون شک شما بهتر از هرکسی می‌دانید اولین پارامتری که در یک فضای بهاری باید از آن استفاده شود، گل و گیاه بهاری است. شما به‌ راحتی می‌توانید از شکوفه‌های بهاری، برگ درختان، میوه‌های فصل بهار و رنگ‌های شاد این فصل در دکوراسیون بهاری خود استفاده کنید. همان‌طور که در گذشته چیدمان‌های سنتی خانه‌های ایرانی سرشار از رنگ بود، به شما پیشنهاد می‌کنیم بار دیگر این دکوراسیون‌های بی‌نقص را در خانه خود تکرار کنید. رنگ‌های شاد در هر فصلی از سال که مورد استفاده قرار می‌گیرند، سبب می‌شوند انرژی مثبت در فضا پخش شود. شما خود با توجه به علاقه و نیاز اعضای خانواده‌تان می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید. نیازی نیست با صرف هزینه‌های زیاد خانه را به رنگ بهار رنگ‌آمیزی کنید و یا مبلمان گران‌ قیمت برای این منظور تهیه کنید. شما با تعویض چند کوسن در منزل یا تهیه یک پاف رنگی چهل‌تکه و چند گلدان گل طبیعی، می‌توانید به یک دیزاین بهاری دست پیدا کنید. شما با یک شال مبل رنگی خاص و چند گلدان گل طبیعی به یک منظر بکر دست پیدا خواهید کرد. پرده‌ها را در فصل بهار کنار بزنید و از انعکاس نور در فضا نهایت لذت را ببرید. پاف‌های رنگی و کوسن‌های رنگ روشن همگی از عواملی هستند که علاوه بر کم‌هزینه بودن شما را به یک دکوراسیون ایده‌آل نزدیک می‌کنند.

دکوراسیون بهاری

همه بهار را فصل تازگی و شكفتن می دانند پس بهتر است ما هم از این تازگی در خانه خود بهره‌مند شویم. برای این كار سراغ وسایل قدیمی خانه بروید؛ آنهایی كه استفاده چندانی ندارد و عمدتا خراب و از كار افتاده شده است. اگر بیشتر به این وسایل دقت كنید متوجه می شوید كه هرگز در طول چند سال گذشته از آنها استفاده نكرده‌اید؛ پس بهتر است آنها را كنار بگذارید.

پس از این كار نوبت تزیینی‌های قدیمی خانه است. اگر خوب به آنها نگاه كنید و یا از دیگران نظر بخواهید متوجه می شوید كه تعدادی از آنها سالهاست كه زیبایی خود را از دست داده‌اند اما شما فقط به روال سالهای گذشته آنها را در گوشه‌ای از خانه قرار داده‌اید. شاید این فصل زمان مناسبی باشد تا این گونه وسایل را از گوشه و كنار خانه دور كنید.
امیدواریم با همین كارهای كوچك و نه چندان گرانقیمت، بهار مهمان خانه‌های شما هم بشود.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا