معماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

مبلمان فضای باز ترمووود ، آشتی صنعت مبلمان با طبیعت

از گذشته تا امروز مبلمان و میز و صندلی‌ها همواره از جنس چوب ساخته می شدند چرا که چوب علاوه بر زیبایی خاصی که دارد، به سبب آنکه از دل طبیعت به دست می آید همیشه گرما و صمیمیتی دوچندان به محافل می بخشد. با وجود این، چوب به سبب آسیب پذیری در مقابل عوامل محیطی و به‌خصوص رطوبت برای فضاهای باز و خارج از محیط داخلی ساختمان ها چندان مناسب نیست و همین باعث شده تا سازندگان مبل مواد دیگری همچون انواع فلز را جایگزین آن کنند. اما فلزات نیز با وجود روکش های متفاوت، باز هم پس از مدتی دچار آسیب دیدگی می شوند. علاوه بر این، فاقد زیبایی و صمیمیتی هستند که چوب دارد. تمام این ها سبب شدند تا ایدۀ مقاوم سازی چوب در مقابل عوامل محیطی جامۀ عمل به خود بپوشد و نتیجۀ آن در چوب های ترمووود نمایان شده است و مبلمان فضای باز ترمووود را به ارمغان آورده است.

ترمووود چیست؟

ترمووودها در واقع همان چوب های عادی هستند که در صنایع مختلف استفاده می شوند، با این تفاوت که طی فرایندی گرمایی، که در سه مرحله اجرا می شود، میکروب ها و قارچ های آن ها از بین میرود، شیره و صمغ درونشان کاملاً خشک میشود و مقاومت آنها افزایش مییابد.

جالب است بدانید طی این فرایند از هیچ مادۀ شیمیایی استفاده نمی شود و تنها با حرارت دادن چوب تا دمای بالای 200 درجۀ سانتی گراد همراه با بخارآب برای ممانعت از ترک خوردن و یا سوختن بافت چوب، تغییراتی در آن به وجود می آید که آن را در مقابل عوامل مختلف مانند رطوبت و پوسیدگی، نور آفتاب و حرارت مقام می کند.به همین دلیل مبلمان فضای باز ترمووود محبوبیت دارد.

 

مبلمان فضای باز ترمووود

موارد استفاده از ترمووود

این نوع از چوب، به دلیل مقاومت بالایی که دارد، اخیراً در فضاها و دکوراسیون داخلی، فضاهای باز و حتی نمای ساختمان نیز به کار می رود و استفاده از آن برای ساختن مبلمان فضای باز نیز یکی از همین کاربردها است.

علت محبوبیت ترمووود در صنعت مبلمان

فناوری ترمووود سبب شده است تا شما بتوانید در فضای باغ و حیاط منزل و یا حتی تراس که یک محیط نیمه باز محسوب می شود، از مبلمان فضای باز ترمووود استفاده کنید و بدون آنکه دغدغۀ آسیب دیدنشان را داشته باشید از دورهم بودن در فضایی صمیمی لذت ببرید. ضمن آنکه حتی می توانید سایه بان یا آلاچیق خود را نیز با استفاده از این چوب ها با مبل‌هایتان ست کنید!

نکتۀ دیگر آن است که در فرایند ساخت ترمووود از هیچ نوع مادۀ شیمیایی استفاده نمی شود و همین سبب شده تا هیچ گونه عوارض یا خطری برای شما ایجاد نکند. از آنجایی که مبلمان نیز در تماس مستقیم با پوست شما هستند اهمیت نبود مواد مضر شیمیایی در این بخش دوچندان می شود اما ترمووود سبب شده تا شما بتوانید با خیال راحت تلفیق زیبایی و مقاومت را در کنار امنیت خاطر داشته باشید.

 

مبلمان فضای باز ترمووود

 

قیمت مبلمان ترمووود

با توجه به مزایا و برتری های ترمووود نسبت به چو ب های عادی، تفاوت قیمت بین آن ها کاملاً معقول به نظر می رسد. هرچند این نوع چوب نسبت به سایر انواع گرانتر است اما باید این نکته را در نظر داشت که این خرید یک سرمایه گذاری بلندمدت خواهد بود زیرا مانع صرف هزینۀ مجدد برای خرید مبلمان جدید، پس از مدتی کوتاه و در اثر آسیب دیدگی، خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا