معماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

تغيير دکوراسيون حمام

چشم‌انداز مدنظر خود را خلق کنید، بودجه کافی برای آن کنار بگذارید، استایل و مواد خود را انتخاب کنید و از نکات مثبت استفاده کنید. با انجام این موارد ، شما آماده هستید که تغيير دکوراسيون حمام خود را شروع کنید. همانطور که احتمالا از قبل می‌دانید، برای تغییر دکوراسیون  حمام وظایفی را به عهده خواهید داشت. حتی با کمک گرفتن از طراح دکوراسیون داخلی حرفه‌ای و یک پیمان‌کار که کار اجرایی را انجام دهد، ناگزیر بسیاری از کارهای ذهنی متوجه شما، صاحب خانه می‌شود.
بنابراین تغییر دکوراسیون حمام به شما بستگی دارد که می‌خواهید کارها به چه صورت انجام شوند. چقدر می‌خواهید هزینه کنید، طراحی دکوراسیون چگونه باشد و چگونه کار کنید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این موراد بپردازیم. این نکته را به یاد داشته باشید که از افرادی که در این کار تخصص دارند، راهنمایی و کمک بگیرید.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

قدم اول: هدف شما چیست؟

به نظر سوال ساده‌ای است و احتمالا شما پاسخ خواهید داد که قصد داشتن یک حمام جدید دارید. اما وقتی تصمیم به انجام کاری می‌گیرید که وقت و هزینه زیادی از شما خواهد گرفت، می‌خواهید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

قبل از شروع کار به این موضوع فکر کنید که حمام ایده‌آل شما چیست. محدودیت‌ پول و فضا را فراموش کنید. فقط تصور کنید که چه چیزی می‌خواهید و هدفتان چیست. بهتر است سوالات زیر را از خود بپرسید.
• آیا حمام مستر است؟ حمام پودر؟ حمام بچه؟
• هرچند وقت یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ و عملکرد آن چگونه خواهد بود؟
• چند نفر از آن استفاده خواهند کرد؟
• چه مدت را در حمام می‌گذرانید؟
• روال شما چیست، فضای فعلی شما چگونه مانع آن می‌شود و چگونه فضای جدید می‌تواند آن را بهبود بخشد؟
• چه مدت قصد دارید در این خانه بمانید؟
• آیا موارد پزشکی مانند ضعف بینایی یا آرتروز را در نظر دارید؟
• آیا فقط حمامی می‌خواهید که تمیز کردن آن آسان باشد؟
آیا حمام رویایی شما شامل دوش بخار یا تلویزیون است. همه این موارد به شما کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

چرا تصمیم به تغییر دکوراسیون حمام گرفتید؟

سه دلیل اصلی وجود دارد که افراد چنین تصمیم می‌گیرند. ممکن است برای برخی ترکیبی از این سه دلیل یا هر سه دلیل وجود داشته باشد.
مدرن کردن ظاهر: در صورتی که از چیدمان فعلی خود راضی هستید اما احساس می‌کنید که فقط به یک طراوت نیاز دارید، برای تغيير دکوراسيون حمام توجه خود را بر روی انتخاب مواد و وسایل کابینت یا لوله کشی جدید متمرکز کنید. به سن خانه و بازسازی‌هایی که صاحبان قبلی خانه انجام داده‌اند توجه کنید. قرار دادن وسایل جدید در یک حمام فرسوده فقط یک مشکل بزرگ را به تاخیر می‌اندازد. ممکن است بخواهید صبر کنید تا بتوانید یک کار کامل را به درستی انجام دهید.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

• تغییر دکوراسیون برای فروش: اگر قصد دارید تغيير دکوراسيون حمام خود را به منظور فروش ملک انجام دهید، می‌بایستی سلیقه مشتریان را درنظر بگیرید. اگرچه پیش‌بینی آنچه یک خریدار تصادفی به دنبال آن است دشوار است. می‌توانید راجب آن چیزهایی که توجه اکثر صاحب خانه‌ها را جلب می‌کند، تحقیق کنید.برای انجام این کار با طراحان دکوراسیون داخلی، دوستان و خانواده در مورد بهترین موارد برای محلی زندگی خود صحبت کنید.
• بهود عملکرد و استفاده از تمام فضا: شاید شما تصمیم گرفته باشید که مطابق نیازهای خود عملکرد حمام را بهبود دهید. ممکن است شما اصلا از وان استفاده نکنید و بخواهید مکان بیشتری را برای دوش گرفتن در اختیار داشته باشید یا می‌خواهید نور خورشید بیشتری به حمام شما وارد شود. این سطح از تغییر دکوراسیون حمام احتمالا باعث می‌شود فضای حمام شما تغییر کند یا عناصر موجود در آن مرتب شود. ممکن است نیاز به لوله کشی جدید داشته باشید. این امر باعث ایجاد یک حمام کاملا جدید می‌شود.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

قدم دوم: تحقیق و بودجه

قبل از اینکه به انتخاب بپردازید، حساب و کتاب کنید که تا چه میزان می‌توانید برای این کار هزینه کنید. شما از توانایی مالی خود مطلع هستید. بنابراین اولین چیزی که می‌خواهید بدانید این است که هزینه تغيير دکوراسيون حمام چقدر است. براساس مطالعات صورت گرفته، متوسط هزینه مورد نیاز برای تغییر دکوراسیون حمام در ایالات متحده امریکا در سال 2019، 8000 دلار است.
این موضوع را مورد برسی قرار دهید که آیا شما به دنبال یک تغيیر دکوراسیون اساسی هستید. در این صورت برای تغییر دکوراسیون متوسط نیاز به 3000 تا 12000 دلار، برای تغییر دکوراسیون متوسط به بالا به 12000 تا 35000 دلار و برای تغییر دکوراسیون لوکس به 35000 تا 100000 دلار و یا حتی بیشتر نیاز خواهید داشت. بودجه شما می‌بایستی 10 الي 20 درصد بیشتر از مبلغ پیش‌بینی شده باشد تا بتواند هزینه‌های پیش‌بینی نشده‌ای که ممکن است به وجود آیند را پوشش دهد.
به یاد داشته باشید که برای پایین آوردن هزینه‌ها، بررسی کنید که آیا می‌توانید بدون جابجایی لوله‌کشی‌ها یا سیم‌کشی‌های موجود، تغییرات مد نظر خود را ایجاد کنید.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

قدم سوم: طراح دکوراسیون حرفه‌ای استخدام کنید

بکارگیری یا عدم بکارگیری یک طراح حرفه‌ای در هر قسمت از پروژه شما، به خودتان بستگی دارد. اگر می‌دانید چه می‌خواهید و آنچه را که نیاز دارید از کجا پیدا کنید، و اطمینان دارید که ایده های شما کارساز خواهد بود، مرحله طراحی را می توانید به عهده خودتان بگذارید.
اما بدانید که یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای ممکن است بتواند به موضوعاتی فکر کند که شما به آن فکر نکرده باشید. مانند قرار دادن خشک‌کن در حمام، اضافه کردن نور‌گیر یا تنظیم مجدد فضا به روشی خلاقانه برای به حداکثر رساندن عملکرد و کارایی.
روش‌های متفاوتی وجود دارد که با یک طراح دکوراسیون کار کنید. مشاوره و راهنمایی کمی از طراح دکوراسیون برای تغيير دکوراسيون حمام بگیرید یا برای پروژه‌های پیشرفته‌تر از يك برنامه طراحي استفاده كنيد. براي پروژه‌هاي پيچيده استفاده از طراح حرفه‌اي بهترين گزينه است.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

اگر خودتان با كارهاي نصب و ساخت آشنايي كافي داريد، ممكن است نيازي به استخدام پيمانكار نداشته باشيد. اگر فاقد تجربه هستيد، انجام كارهاي اجرايي تغيير دکوراسيون حمام مي‌تواند چندين برابر يك فرد حرفه‌اي از ما زمان بگيرد و نتيجه نيز ممكن است از كيفيت لازم برخوردار نباشد.
پيچيدگي مسير لوله‌كشي، كاشي و كف‌سازي و موارد ديگر فضاي زيادي براي خطا ايجاد مي‌كند. اين امكان وجود دارد كه شما چيزي را به هم بريزيد، ضرر كنيد و در نهايت حمام شما پر از نقص شود. اگر مي‌خواهيد از بودجه خود كم كنيد به كارهاي ساده مانند نقاشي بپردازيد.
براي تغييرات عمده ساختاري، ‌ممكن است لازم باشد يك معمار استخدام كنيد. كارهای لوله‌کشی و برق تقريبا هميشه اجاره داده مي‌شود.

 

قدم سوم: طراح دکوراسیون حرفه‌ای استخدام کنید

 

قدم چهارم: طرح خود را اصلاح كنيد

عكس حمام‌هايي را كه دوست داريد، جمع‌آوري كنيد. مي‌توانيد برا ذخيره و سازماندهي، عكس‌هايي از طرح‌ها،‌ سبك‌ها و موارد ديگر جمع‌آوري كنيد و آن را به صورت يك كتاب دربياوريد. به عنوان مثال ممكن است دوست داشته باشيد كه چگونگي قرار گرفتن دوش و توالت مطابق يك عكس خاص باشد اما سبك، رنگ يا مواد موجود در آن عكس را دوست نداشته باشيد. اگر به نظر نمي‌رسد كه حمام رويايي شما هرگز در فضاي فعلي جا نداشته باشد، به آنچه در آن طرف ديوار حمام است فكر كنيد. آيا مي‌توانيد از كمد مجاور، اتاق خواب يا ساير مكان‌هاي بلا استفاده فضا را بدزديد.
گزينه‌هاي ديگر براي بررسي اين است كه به چه نوع فضاي ذخيره‌سازي خاصي براي سشوار، كيت اصلاح و موارد ديگر نیاز دارید. چگونه مي‌توان نور طبيعي بيشتري را به دست آورد. يا حتي چیدمان وسايل متناسب با قد خود و همسر خود باشد.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

آنچه شما مي‌توانيد تصور كنيد و اجرا كنيد تقريبا پاياني ندارد، بنابراين پيشاپيش فكر كنيد و براي رسيدن به هرآنچه مي‌خواهيد برنامه‌ريزي كنيد.
و موضوع ديگري كه ممكن است پيش پا افتاده به‌نظر برسد اما از اهميت بالايي برخوردار است، پريز برق است. آيا شما از سشوار و يا وسايل برقي ديگر در حمام خود استفاده مي‌كنيد.
ملاحظات ديگر در تغيير دکوراسيون حمام ممكن است مواردي مانند محل قرار دادن توالت يا حتي محل نگه‌داري دستمال توالت باشد.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

انتخاب سبك حمام مورد نظر شما مي‌تواند پيچيده باشد. طراحان دكوراسيون توصيه مي‌كنند كه براي رسيدن به نقطه پرش، به بقيه خانه خود مراجعه كنيد.
باز هم به دنبال عكس‌هايي باشيد كه به شما الهام مي‌دهند و تا آنجا كه ممكن است ايده‌ها را جمع كنيد. با انجام اين كارها در حين بازسازي، ديگر نيازي نيست كه به سرعت راجب انتخاب يك ماده يا سبك تصميم بگيريد و در پايان از آن ناراضي باشيد. اگر برنامه ريزي نكنيد ممكن است شما با چنين مشكلي روبرو شويد.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

قدم پنجم: طرح شماتيك را تاييد كنيد

در اين مرحله، شما در حال بررسي طرح‌ها و نقشه‌هاي اوليه خواهيد بود و طرح حمام برنامه‌ريزي شده و اندازه اجزاي آن مانند كابيت مشخص مي‌شوند.
نكته‌اي كه در اين مرحله مي‌بايستي رعايت كنيد اين است كه از عناصر اصلي و فاصله كم كنيد. نه اينكه تصوير كاملي از ظاهر حمام از نظر رنگ و مواد داشته باشيد.
هنگامی كه اندازه‌ها مشخص شدند، شما متوجه خواهيد شد كه به چه مقدار مترمربع كاشي نياز داريد و يا به چه اندازه سنگ مرمر مي‌خواهيد. شما يا طراحتان مي‌توانيد از اين اطلاعات براي شروع كار و خريد مواد استفاده كنيد.
براي انجام كارهاي اجرايي اين مرحله در صورت نياز، پيمان‌كار استخدام كنيد.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

قدم ششم: متريال و رنگ‌ها را انتخاب كنيد

شما پیش از این مرحله برای تغيير دکوراسيون حمام برنامه‌ریزی کرده‌اید و از عکس‌های ایده‌آل خود مجموعه‌ای را به وجود آورده‌اید. بنابراین می‌توانید با الهام گرفتن از آنها متوجه شوید که چگونه می‌خواهید فضای شما به نظر برسد.
اکنون نوبت به تحقیق راجب عناصر تشکیل دهنده و جنس آن‌ها است. می‌توانید با طراح دکوراسیون در این موضوع گفتگوی خوبی داشته باشید و مطابق هزینه‌ای که می‌توانید برای این کار اختصاص دهید به انتخاب وسایل مورد نیاز بپردازید.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

قدم هفتم: کار بر روی طرح توسعه یافته و ساخت

در این مرحله، شما باید به طور مستمر درحال بررسی نقشه کف، ارتفاعات، طرح کاشی و سایر نقشه‌های مرتبط به پروژه‌ خود باشد. برنامه‌ریزی بیشتر بدین منظور صورت می‌گیرد که خطاهای کمتری رخ دهد.
همچنین شما می‌توانید بر روي بخش‌هاي مختلف پروژه خود نظارت داشته باشيد. از چه موادي استفاده شود يا چيدمان آن‌ها به چه صورت باشد. اگر در نقشه‌هاي تهيه شده چيزي مشخص نباشد مانند طرح كلي كاشي يا اينكه چگونه مي‌خواهيد قطعات را در جاي خود قرار دهيد به احتمال زياد نصب‌كننده به سليقه خودش در محل تصميم مي‌گيرد. مخصوصا اگر در روز نصب در اطراف خانه نباشيد.
اگر براي انجام كارهاي اجرايي نياز به اخذ مجوز داريد، اقدامات لازم را انجام دهيد.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

قدم هشتم: پيمان‌كاران را ارزيابي كنيد

اگر در حال حاضر با يك طراح دكوراسيون كار مي‌كنيد، او ممكن است افراد متخصص را بشناسد يا مي‌تواند به شما كمك كند كه متخصصان متخلف را پيدا كنيد و مطمئن شويد كه آنها براي انجام كار مناسب هستند.
همچينين بهتر است كه كمي درمورد پيشنهادات يك پيمان‎كار بدانيد و اجازه ندهيد كه بالاترين قيمت شما را بترساند.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

قدم نهم: براي نصب برنامه ريزي كنيد

همانطور كه گفته شد، موارد زيادي براي بازسازي يا تغيير دکوراسيون حمام وجود دارد. با توجه به تحقيقات صورت گرفته بسته به اندازه و دامنه پروژه شما، ممكن است اين روند بيي 6 هفته الي 8 ماه يا بيشتر طول بكشد. اگرچه بعضي از كارها را مي‌توان در حين پروژه انجام داد اما برنامه‌ريزي باعث مي‌شود با آمادگي بسيار بيشتري به شروع كار بپردازيد.
قبل از شروع ساخت و ساز، تهيه آخرين جزئيات و سفارش متريال مورد نياز باعث مي‌شود كه كار با سرعت بيشتري انجام شود.
مواردي كه بايد براي آنها برنامه ريزي كنيد تا زندگي شما دچار اخلال نشود عبارتند از:
• كارگران در چه ساعتي حضور خواهند داشت؟
• آيا شخصي براي پاسخ‌گويي به سوالات كارگران و نظارت بر ساخت و ساز در محل حضور دارد؟
• اين پروژه بر برنامه كاري يا هرگونه سفر شما تاثير مي‌گذارد؟
• در هنگام ساخت، كجا دوش مي‌گيريد؟
• در صورت بروز مشكل،‌ چه كسي از خانواده شما در دسترس خواهد بود؟

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

قدم دهم: پس از اتمام كار، پانچ ليست تهيه كنيد

پيشنهاد ما به شما اين است كه كليه رسيدها، قراردادها، ضمانت‌ها و اطلاعات مربوط به محصولات را نگهداري كنيد.
اين احتمال وجود دارد كه در حين بازسازي, مشكلاتي پيش آيد. وسيله‌اي شكسته شود،‌ خراشيده شود يا از بين برود.
اكنون وقت آن رسيده كه ليستي از اين موارد تهيه كنيد و طي يك ايميل رسمي يا غير رسمي آن را به دست شخص مسول برسانيد و تاريخي را براي انجام اين كار مشخص كنيد. احتمالا پيمان‌كار براي رفع نگراني شما مجبور است چندين بار مراجعه كند. از اين موضوع ناراحت نشويد زيرا اين موضوع قابل پيش‌بيني نيست.

 

تغيير دکوراسيون حمام

 

مرحله يازدهم: تزئين كنيد

حمام جديدتان آماده است. اكنون وقت آن است كه با حوله‌ها، تشك‌ها، نگهدارنده‌هاي صابون و لوازم جانبي ديگر آن را زيباتر كنيم.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا