بلاگمعماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

ایده­ هایی برای ایجاد فضای سبز در طراحی داخلی و اتاق­ های خانه

ایده­ هایی برای ایجاد فضای سبز در طراحی داخلی و اتاق­ های خانه

شاید ایدۀ ایجاد یک پاسیو در بخشی از خانه در نگاه اول قدیمی به نظر برسد اما مطمئن باشید با دیدن ایده‌های بکر و طراحی‌های زیبای معماری مدرن نظر متفاوتی خواهید داشت. تنها کافی است سری به موتور جست‌وجوگر خود بزنید.

اگر خانۀ بزرگی دارید برای طراحی فضای داخل آن دستتان بازتر است ولی اگر خانه‌تان آن‌قدرها هم بزرگ نیست نگران نباشید این ایده‌ها برای شما هم کارساز خواهد بود پس تا انتها با ما همراه باشید.

یک حیاط‌خلوت پر از گل و گیاه

اگر حیاط‌خلوت در خانه دارید می‌توانید آن را به ایجاد فضایی پر از گل و گیاه اختصاص بدهید و برای کسب آرامش در طول روز گاهی به آنجا سری بزنید و به گیاهان خود رسیدگی کنید. حتی می‌توانید این بخش از خانه را به پذیرایی از مهمان اختصاص دهید.

اگر چنین محلی در خانه ندارید می‌توانید از یکی اتاق‌ها که نورگیری مناسبی دارد برای این کار استفاده کنید.

تراس خود را با گل و گیاه تزیین کنید

اگر خانۀ شما آن‌قدرها هم بزرگ نیست تا بخش خاصی را برای ایجاد فضای سبز اختصاص دهید تراس هم محل بسیار مناسبی برای نگه‌داری گیاهان موردعلاقه شماست.

اگر تراس شما بزرگ است دست تان در تزیین آن بازتر خواهد بود و می‌توانید ازآنجا برای زمان استراحت تان استفاده کنید.

اما اگر تراس کوچکی دارید با انتخاب گل‌هایی زیبا و خوش‌رنگ جلوه زیبایی به نمای بیرونی ساختمان خود بدهید. ضمن آنکه از نگه‌داری و رسیدگی به آن‌ها لذت می‌برید.

یک پاسیوی کوچک بسازید

اگر هنوز ساخت خانۀ خود را آغاز نکرده‌اید بخشی را برای یک پاسیوی کوچک در نظر بگیرید و آن را با طرح دلخواهتان تزیین کرده و گیاهان موردعلاقه‌تان را در آنجا قرار دهید.

اما اگر این امکان برایتان فراهم نیست یک پاسیوی کوچک بسازید. بخشی از خانه را به این کار اختصاص دهید و آن را با ایده‌های متفاوت طراحی کنید.

برای طراحی این قسمت، ایده‌های خلاقانۀ بسیاری وجود دارد که ما در این بخش به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

استفاده از کمد‌، میز آرایش و میزتحریر

شاید قصد دارید این وسایل کهنه و قدیمی را دور بیندازید اما اگر هنوز این کار را نکرده‌اید دست نگه‌دارید. با یک تعمیر و رنگ‌آمیزی آن‌ها را به یک پاسیوی کوچک تبدیل کنید. ویترینی پر ازگل‌های زیبا در خانه شما که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

باکمی خلاقیت می‌‌توانید کشوهای میز آرایشتان را تبدیل به گلدان‌های طبقاتی کنید. برای این کار فقط کافی است چند گلدان کوچک داخل کشو‌ها قرار داده و گل‌های موردعلاقه‌تان را درون آن‌ها بکارید. می‌توانید از سطح روی آن نیز برای قرار دادن گیاهان بیشتر استفاده کنید.

همین ایده با میزتحریر هم امکان‌پذیر است.

آب‌نما یا حوض کوچک

با خرید یک آب‌نما یا یک حوض کوچک و چیدن گلدان‌های کوچک روی لبه آن‌ها و یا در کنارشان می‌توانید منظره جالبی بسازید البته استفاده از عنصر آب در منزل ازنظر فنگ‌شویی هم توصیه می‌شود؛ اما اگر مایل باشید می‌توانید داخل حوضچه یا آب‌نمای خود را گل‌کاری کنید.

استفاده از آکواریوم

این هم یکی از ایده‌های جذاب برای ایجاد پاسیویی کوچک در خانه است. اگر به ماهی نیز علاقه‌مند هستید می‌توانید درون آکواریوم را با گیاهان آبزی تزیین کنید و چند ماهی نیز داخل آن بیندازید؛ اما اگر علاقه‌ای به نگه‌داری ماهی ندارید می‌توانید از فضای شیشه‌ای آن به‌عنوان گلدانی بزرگ با گیاهان موردعلاقه‌تان استفاده کنید.

شلف‌ و استند

ایده جالب دیگری که امروزه بسیار رواج یافته استفاده از شلف‌ها و استندها با مدل­ها مختلف برای قرار دادن گلدان است. شما می‌توانید این شلف‌ها را طبق سلیقه خود و یا مطابق با وسایل منزلتان رنگ کنید.

 

استفاده از قفس

کاشت گل داخل قفس و آویزان کردن آن از سقف نیز می‌تواند به‌اندازه ایده‌های بالا جذاب باشد. می‌توانید قفس‌هایی با اندازه‌های مختلف تهیه کرده و با ارتفاع‌های متفاوت از سقف آویزان کنید.

می‌توانید از قفس‌ها به‌عنوان گلدان‌های رومیزی هم استفاده کنید؛ و در هرجایی از خانه که دوست دارید قرار دهید.

از همین روش برای گلدان‌های ساده نیز می‌توانید استفاده کنید و آن‌ها را از سقف بیاویزید.

دیوار

با تزیین نمای بخشی از دیوار با متریال دلخواهتان از سنگ‌های آجری گرفته تا کاغذ دیواری می‌توانید آن را به نصب گلدان‌های مختلف اختصاص دهید.

پشت پنجره‌ها 

این قسمت از خانه هم به دلیل نورگیر بودن محل مناسبی برای ایجاد فضای سبز داخل خانه است؛ و البته همین نورگیر بودن جلوه و زیبایی گیاهان را دوچندان می‌کند.

 

راهرو و راه‌پله

این قسمت از خانه نیز می‌تواند محل بسیار مناسبی برای فضای سبز داخل خانه باشد.

گلدان

یک ایدۀ بسیار ساده اما دل‌نشین و فارغ از هرگونه پیچیدگی قرار دادن گلدان­ها در قسمتی از خانه است. مطمئن باشید خود گیاهان آن‌قدر جذاب و چشم­نواز هستند که بدون تزیینی خاص محیط را زیباتر کنند.

چند نکته:

  • خود را در انتخاب گلدان محدود نکنید. شما می‌توانید از هر وسیله‌ای برای کاشت گل استفاده کرده و باکمی خلاقیت آن را تزیین کنید.
  • شما می‌توانید حتی درخت‌های میوه‌دار در خانه پرورش دهید و ضمن زیباسازی محیط خانه از میوه‌های آن نیز استفاده کنید.
  • برای انتخاب محل وسواس به خرج ندهید. گوشه‌های خانه، راهروها، آشپزخانه، اتاق­ها و هر جای دیگری که خودتان دوست دارید محل مناسبی خواهد بود.
  • در انتخاب گیاهان دقت کنید و از انطباق آن با محیط خانه­تان اطمینان حاصل کنید.
به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا