اجتماعی

تاکید بر لزوم توسعه ساخت پارکینگهای عمومی در پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین ، زهرا شمس‌احسان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران لزوم توجه به احداث و همچنین حفظ کاربری پارکینگ‌های تثبیت شده عمومی در شهر تهران را یادآور شد و افزود: با توجه به مصوبات کمیسیون ماده پنج در خصوص موافقت با احداث ساختمان اداری ۱۱ طبقه بر روی شش طبقه پارکینگ زیرزمینی در ملک با کاربری تثبیت شده پارکینگ در خیابان حافظ که به درخواست سازمان مشاور فنی و مهندسی معاون فنی و عمرانی صادر شده است به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود که رویکرد توسعه ساختمانی فیزیکی-اداری معاونت‌ها و سازمان‌ها و هزینه کرد منابع مالی که در شرایط فعلی محدود است، ضرورتی ندارد.

وی افزود: از دیگر سو در شرایطی که عمده زیرساخت های عمرانی شهر تهران به جز شبکه مترو در حال تکمیل هستند، به نظر می‌رسد توسعه فیزیکی و اداری برای این سازمان فاقد توجیه است و ضروری هم ندارد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد:ضروری است گزارشی در خصوص ارتباط این درخواست با نحوه تجمیع ساختمان‌های اداری متعلق به معاونت های مختلف شهرداری تهران در یک ساختمان و تامین منابع مالی از محل فروش ساختمانهای تجمیع شده مطابق ماده ۲۶ برنامه پنج ساله سوم شهر تهران به شورای شهر تهران ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد ماده دوم مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تحت عنوان «الحاق موادی به مصوبه «بهینه سازی چرخه اجرایی، هماهنگی و نظارت بر احداث پارکینگ‌های عمومی در شهر تهران توسط شهرداری تهران با مشارکت بخش خصوصی»، شهرداری تهران ملزم به شناسایی و مکان‌یابی زمین‌های مستعد توسعه پارکینگ عمومی شامل اراضی با کاربری‌ تثیبت‌شده پارکینگ، زمین‌های مستعد تحت مالکیت شهرداری و زمین‌های معرفی‌شده توسط متقاضی یا توسعه‌‏گر محلی با مالکیت خصوصی جهت احداث پارکینگ‏‌های عمومی و محله‌ای با در نظر گرفتن صرفه منابع عمومی شهر است.

به گفته وی صرفه اقتصادی در احداث پارکینگ در این املاک در مشارکت با بخش خصوصی به جای توسعه ساختار فیزیکی شهرداری تهران برای احداث پارکینگ باید لحاظ شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا