اجتماعی

توجه به مقاوم‌سازی پل‌ها، چند دهه به عمر این سازه‌ها می‌افزاید

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سید محمد آقامیری در جریان این بازدید میدانی که با حضور “عباس شعبانی” معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، “سید محمد فیاض” رئیس هیئت مدیره شرکت یادمان سازه، “امین شالبافان” مدیرعامل شرکت یادمان سازه و تنی چند از مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی صورت پذیرفت، توجه به صرفه و صلاح اقتصادی و مهندسی ارزش در مقاوم سازی پل ها به موازات بهره گیری از آیین نامه های به روز این حوزه را ضروری خواند و یادآور شد: رعایت این ملاحظات اساسی علاوه بر اینکه چند دهه به عمر پل ها اضافه می کند از بروز حوادث و افزایش هزینه ها برای مقاوم سازی در سالهای آتی نیز جلوگیری خواهد کرد.
عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این بازدید ضمن اشاره به عمر مفید پل های شهر تهران، بر اهمیت مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل ها به عنوان شریان های حیاتی به ویژه در زمان وقوع زلزله و مدیریت بحران تاکید کرد و افزود: دولت تا سال 1390 هر ساله اعتباری از محل بودجه عمومی به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره روی شهر تهران اختصاص می داد اما متاسفانه بیش از یک دهه است که میزان تخصیص این اعتبار صفر بوده است. از این رو  موضوع پیش بینی اعتبارات پایدار برای مقاوم سازی پل ها باید به طور جدی پیگیری شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت مطالعات مهندسی ارزش در مقاوم سازی پل ها، از اجرای چنین مطالعاتی درخصوص مقاوم سازی پل تقاطع خیابان های حافظ و آیت ا… طالقانی خبر داد و گفت: نتیجه بررسی های صورت گرفته که به تصویب شورای عالی ترافیک نیز رسیده است موید لزوم برچیدن پل مذکور است؛ اقدامی که ابتدای سال آتی انجام خواهد شد.
گفتنی است در جریان بازدید رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از اقدامات شرکت یادمان سازه، پروژه های مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با بزرگراه شیخ فضل ا… نوری و پل تقاطع بزرگراه های شهید سلیمانی و شهید حقانی مورد پایش و ارزیابی قرار گرفتند.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا