اجتماعی

تغییر تعرفه‌های انشعابات در سرای محلات شهر تهران به تعرفه‌های فرهنگی و آموزشی

زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در صد و نود و پنجمین جلسه در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر لزوم تغییر تعرفه‌های انشعابات در سرای محلات شهر تهران به تعرفه‌های فرهنگی و آموزشی اظهار داشت: سرای محلات مراکزی هستند که خدمات آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی را به ساکنین محلات ارائه می‌دهند.

به گزارش ساختمان آنلاین، شمس‌احسان ادامه داد: این مراکز به صورت خودگردان اداره می‌شوند و هزینه‌های خود را از طریق دریافت تعرفه‌های خدمات از ساکنین محلات تأمین می‌کنند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از هزینه‌های مهم سرای محلات، هزینه‌های انشعابات آب، برق، گاز و تلفن است. تعرفه‌های این انشعابات بر اساس نوع کاربری ساختمان تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون تنها 30 سرا از 343 سرا در شهر تهران دارای کاربری فرهنگی و آموزشی هستند و تعرفه‌های پایین‌تری را برای این انشعابات پرداخت می‌کنند. سایر سرای محلات که کاربری تجاری، مسکونی یا عمومی دارند، تعرفه‌های بالاتری را پرداخت می‌کنند.

شمس‌‌احسان خاطرنشان کرد: این اختلاف تعرفه‌ها، هزینه‌های سرای محلات را افزایش می‌دهد و در نتیجه، مدیران محلات ناچار به افزایش تعرفه‌های خدمات خود می‌شوند؛  این امر می‌تواند منجر به کاهش دسترسی ساکنین محلات به خدمات سرای محلات شود. علاوه بر این، افزایش هزینه‌ها می‌تواند منجر به کاهش کیفیت خدمات سرای محلات شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ضروری است که مدیریت شهری در تعامل با وزارت نیرو، تغییر تعرفه‌های انشعابات سرای محلات و راهکارهای کاهش هزینه و مصرف انرژی را بصورت هوشمند و کارآمد در دستور کار قرار دهد تا با حداقل تعرفه‌های فرهنگی و آموزشی در سرای محلات موجبات ارتقا‌ کیفیت خدمات شهروندی در سطح شهر تهران با تاکید ویژه بر مناطق جنوبی شهر فراهم شود.

وی گفت: شهردار تهران ضمن ارسال گزارش منسجم اقداماتی که تاکنون در این رابطه انجام شده است، موضوع را پیگیری و نتیجه را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا