اجتماعی

لزوم بازنگری طرح ويژه حفاظت، صيانت و ساماندهي باغات و برنامه ساماندهی حریم و بستر روددره كن

به گزارش ساختمان آنلاین؛ زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در صد و بیست و پنجمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر تاخیر در ساز و کار رفع ابهامات پیرامون طرح های موضعی کن اظهار داشت: در دهه‌های اخیر همواره تاکید شده که منطقه کن یکی از ریه‌های تنفسی تهران بوده و بر همین مبنا، نگهداشت بایسته و شایسته باغ‌ها و همچنین ساماندهی حریم و بستر روددره و رودخانه کن در دستورکار مجموعه مدیریت شهری تهران قرار گرفته است.

شمس‌احسان اصافه کرد: بر اساس این رویکرد “طرح ويژه حفاظت، صيانت و ساماندهيپی باغات كن” در سال ۱۳۹۷ در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب رسید؛ همچنین بعد از آن، “طرح ویژه طراحی شهری محله کن” مورخ 1399 در کمیسیون ماده 5 تصویب شد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به استقبال کم اهالی کن و نارضایتی اهالی و نمایندگان آن ها از شهرداری و از سوی دیگر لزوم انطباق این طرح با طرح موضعی ساماندهی رودخانه و مسیل کن وفق سند طرح جامع شهر تهران، بازنگری هر دو طرح با هدف اجرایی‌تر کردن آن‌ها در محدوده بافت فرسوده و باغات محله کن و همچنین هماهنگی آنها با هم در دستور کار مجموعه مدیریت شهری تهران قرار گرفت.

وی افزود: حفاظت و نگهداشت اراضی واجد ارزش‌های اکولوژیکی رسالتی گریزناپذیر خواهد بود و در حوزه روددره کن نیز که یکی از پتانسیل های با ارزش جهت خلق فضاهای سرزنده ، پویا و بهبود دهنده کیفیت هوا است باید رویکرد حفاظت سبز رود دره­ و رعایت الزامات حریم کیفی و کمَی روددره مطابق برنامه جامع احیای رودخانه های شهر تهران از جمله اولویت های مدیریت شهری می باشد.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: لذا با عنایت به مراتب ذکر شده و با توجه به مطالبه گسترده اهالی کن، لازم است اقدام جدی از سوی شهرداری جهت رفع ابهامات و بررسی اشکالات و تعیین تکلیف هماهنگی بین وضعیت بازنگری طرح ويژه حفاظت، صيانت و ساماندهي باغات و برنامه ساماندهی حریم وبستر روددره كن برای تصویب در مراجع فرادستی و اجرایی شدن آنها در محدوده ارزشمند طبیعی و زیست محیطی کن صورت گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا