اجتماعی

تهیه لایحه پیشگیری از فرونشست زمین در سطح ملی

حجت الاسلام آقامیری از تهیه لایحه پیشگیری از فرونشست در اجلاس شورای عالی استان ها و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری با اشاره به تدوین لایحه پیشگیری از فرونشست‌ زمین، گفت: ۱۶ وزارتخانه در کارگروه ملی مرتبط با این موضوع حضور خواهند یافت تا شهرها را از این بحران انسان ساز نجات دهند.
وی افزود: نمایندگان ۷۰ نهاد را برای بررسی وضعیت فرونشست‌ها دعوت کردیم.
آقامیری با بیان اینکه در شورای عالی استان ها جلساتی تشکیل شد و پس از چندین ماه تلاش متخصصان لایحه فرونشست ها تهیه شد، افزود: پنج شنبه گذشته (11 اسفند) در اجلاس شورای عالی استان‌ها این لایحه به تصویب رسید و به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.
نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا  ادامه داد: قرار بود لایحه‌ای را در ابتدا برای شهرداری تهران تهیه کنیم اما از آنجا که در عرصه ملی برای فرونشست‌ها کاری انجام نشد و اقدامات موضوعی و موضعی اثرگذار نبود، این لایحه برای شهرهای کشور تهیه و در شورای عالی استان‌ها تصویب شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌داد: قولی از مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون عمران مجلس گرفتیم که این لایحه به تصویب برسد.
وی با بیان اینکه ۱۶ وزارتخانه در کارگروه ملی مرتبط با این موضوع حضور خواهند یافت تا شهرها را از این بحران انسان ساز نجات دهند، افزود: به زودی لایحه‌ای برای شهرداری تهران تهیه و به شورا ارائه می‌شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا