اجتماعی

 ۳.۴ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در انتظار حمایت از دانش‌بینان‌های حوزه خوراک دام

در همایش سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری به حمایت بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال وی سی دانشمند از طرح‌های دانش بنیان حوزه خوراک دام و کاهش 1.5 درصدی کشتار دام سبک در سال 1400 نسبت به سال 1399 اشاره شد.  

به گزارش ساختمان آنلاین، از آنجایی که تأمین نهادههای دامی و تکمیل زنجیره غذایی دام طیور و آبزیان در سالهای اخیر به موضوع مهمی در کشور تبدیل شده و طبق آمارها بخش عمده ای از نهاده های دامی و علوفه مورد نیاز کشور وارداتی است، طی سالهای گذشته بخش مهمی از واردات ایران به نهاده های دامی اختصاص یافته است.

با توجه به توضیحات بالا و اهمیت این موضوع برگزاری رویداد‌های سرمایه‌گذاری و نمایشگاه معرفی دستاوردهای دانش‌ پایه این حوزه به نقش آفرینان این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا وی سی دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به ارائه خدمات در حوزه رفع نیازها و چالش‌های فناورانه شرکت‌های تابعه بنیاد و حل نیازهای راهبردی ملی پرداخت.
طبق داده‌های مطرح شده در این نشست از مجموع 24 میلیون تن نیاز نهاده دامی کشور در سال 1400، 75 درصد به واردات و 25 درصد به تولید اختصاص داشته است و در سال 1400، 9.6 میلیون تن حجم واردات ذرت بوده که ارزش دلاری آن برابر با 3.4 میلیارد دلار بوده است. همچنین 2.3 میلیون تن سویا به ارزش دلاری 1.2 میلیارد دلار وارد شده است. همچنین 3.3 میلیون تن جو نیز به ارزش دلاری 1.6 میلیارد دلار در سال 1400 وارد شده است.

 

در این همایش که بیش از 25 شرکت و موسسه دانش‌بنیان حضور داشتند محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه دام و طیور بیان کرد:  ما به دولت اعلام کردیم که ظرفیت ها و قابلیت ها در این حوزه را اعلام کند و شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی دانشگاهی  و آموزش عالی مثل دانشگاه و دانشکده های کشاورزی سازمان ها و نهادها که در این حوزه ظرفیت دارند وارد کار شوند و در قالب شرکت های دانش بنیان  با ارائه طرححا و برنامه های خود مسیر را به گونه ای طی کنند که مشکلات در این حوزه برطرف و هموار شود.

لازم به ذکر است این همایش در 31 اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در محورهای «فناوری‌های نوین در تولید خوراک دام»، «افزایش بهره‌وری و کاهش ضریب تبدیل»، «استفاده از گیاهان مقاوم به شوری آب و خاک»، «استفاده از خوراک‌های نامتعارف و پسماند»، «افزودنی‌های مجاز خوراک دام و طیور»، «استفاده از بیوتکنولوژی در تهیه خوراک دام»

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا