اجتماعی

از کاهش بودجه شورای عالی استان‌ها گلایه داریم و امیدواریم در مجلس اصلاح شود

سروری در آغاز چهاردهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، گفت: علی‌رغم نگاه مثبت دولت به شوراها، شاهد کاهش ۱۵ درصدی بودجه این شورا بوده‌ایم که با تعاملاتی که با مجلس شورای اسلامی داریم، امیدواریم این نقیصه رفع شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در آغاز چهاردهمین اجلاس عمومی این شورا با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، گفت: به فضل الهی بار دیگر شاهد هنرنمایی بزرگ ملت ایران بودیم. حضوری که باطل السحر نقشه دشمنان بود و نقشه آنان را نقش بر آب کرد.

وی افزود: تمام رسانه‌های استکبار بسیج شدند تا نظام را ساقط کنند اما مردم به صحنه آمدند و حضورشان به افرادی که امید زیادی بسته بودند و برنامه‌ریزی‌های فراوانی کرده بود تا همبستگی ملت را از بین ببرند، ناامید کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: تقویت نظام شورایی یعنی تقویت جمهوریت و این‌که تصمیم سازی و تصمیم‌گیری بر عهده مردم است و این را دشمنان تلاش دارند بر هم بزنند و بین مردم اختلاف و شکاف ایجاد کنند و روند تجزیه کشور را دنبال کنند اما مردم ما همه در یک چیز مشترک هستند که آن اسلام و ایران است که خط قرمز آنهاست و این چیزی است که دشمنان نخواهند توانست آن را از بین ببرند.

سروری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تأکید بر موضوع آموزش شوراها، اظهار داشت: نظام شورایی کشور باید از قوانینی با کیفیت بالا برخوردار باشد و باید بتوانیم با کیفی‌بخشی آموزش موجبات ارتقای شوراها را فراهم آوریم.

وی گفت: دیروز اولین مرحله کاری آموزش در جمع نمایندگان شورای عالی استان‌ها را شروع کردیم و سعی بر این است تا با کمک وزارت کشور این روند را با قدرت ادامه دهیم و ابلاغ دستورالعمل مربوط به این مورد توسط وزارت کشور، نوید اتفاقات خوبی در این حوزه را می‌دهد.

سروری با گلایه از کاهش بودجه شورای عالی استان‌ها توسط دولت، عنوان کرد: علی‌رغم نگاه مثبتی که دولت به نظام شورایی دارد اما این گلایه را داریم که در بحث بودجه شاهد روند کاهشی در بودجه شورایی بودیم به نحوی که ۱۵ درصد کاهش در بودجه شورای عالی استان‌ها وجود دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در این زمینه با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق بودجه جلسات مفصلی داشتیم و درخواست کردیم تا این نقیصه رفع شود و در مجلس شاهد افزایش بودجه شورای عالی استان‌ها باشیم اما توقع ما از سازمان برنامه و بودجه این است که به گونه‌ای عمل شود تا نظام شورایی به قله‌های قانون اساسی و آن چیزی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، برسد.

وی با تشکر از سازمان صدا و سیما، اظهار داشت: برای سال آینده، ۲۵ دقیقه از وقت پربازدید شبکه یک سیما برای معرفی شورای عالی استان‌ها و نظام شورایی اختصاص پیدا کرده است که جا دارد از مجموعه صدا و سیما قدردانی کنم چرا که تجلی مردم پایه‌بودن جمهوری اسلامی، تبلورش در نظام شورایی کشور است.

سروری با بیان اینکه، نظام شورایی روزهای خوبی در پیش خواهد داشت‌ و سال آینده، اتفاقات خوبی خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: از این به بعد به صورت ماهانه جلسات منظم هیئت رئیسه با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها برای هم افزایی و تعامل بیشتر تشکیل خواهد شد که امیدواریم، منجر به طرح‌ها و لوایح مناسبی برای سال جدید شود.

در ادامه با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، رئیس شورای عالی استان‌ها با خیر مقدم به رضایی وی را یادگار دفاع مقدس دانست و گفت: وضعیت ذخیره ارزی کشور و فروش نفت نسبت به گذشته بهتر شده اما دشمن که در عرصه‌های دیگر طعم شکست را چشیده است، در تقابل با مردم و نظام میخواهد از مردم انتقام بگیرد.

وی افزود: نقش‌آفرینان مخرب که در اغتشاشات و جنگ ترکیبی علیه کشور و مردم شکست خوردند، اکنون در عرصه اقتصاد سعی دارند مردم شریف ما را به ستوه بیاورند و ناامید کنند و در جبهه اقتصادی ملت را از نظام جدا کنند از این رو سخنان شما می‌تواند در تبیین شرایط موجود بسیار بااهمیت باشد.

سروری خطاب به رضایی گفت: شما، به حضور مردم در عرصه‌های تصمیم گیری و تصمیم‌سازی اعتقاد ویژه‌ای دارید. نظام شورایی کشور با ۱۲۶ هزار نماینده در سراسر کشور از روستاها تا شهرهای بزرگ، ظرفیت بی‌نظیری است.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان اظهار داشت: بنده فکر می‌کنم اظهارات و توضیحات دکتر محسن رضایی، در جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری آن را لازم و ضروری می‌داند، راهگشا باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا