اجتماعی

تاکید بر نقش شورای عالی استان‌ها در قانون درآمدهای پایدار

به گزارش ساختمان آنلاین:  پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور نطق خود در دهمین اجلاس عمومی این شورا با تبریک ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، گفت: امیدواریم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم راه پیامبر(ص) را ادامه دهیم و در این راه سربلند باشیم.

وی با بیان اینکه تعامل بسیار مؤثر و مهمی میان شورای عالی استان ها با وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی در حال انجام است، اظهار داشت: در موضوع آموزش، شورای عالی استان‌ها به عنوان یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار با همکاری وزارت کشور تعریف شده و در جای جای قانون به این نهاد اشاره شده است.

سروری خاطرنشان کرد: در قانون درآمدهای پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز همین اتفاق افتاده است و ما با حساسیت و وسواس این موضوعات را دنبال می‌کنیم تا نکته‌ای از قلم نیفتد و نیاز به بازگشت به عقب نباشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: پس از بررسی این دو موضوع_ آموزش و درآمدهای پایدار _ و نظر مثبت شما نمایندگان شورای عالی استان‌ها، امیدواریم در جلسه با وزارت کشور بتوانیم کار را تکمیل و جمع‌بندی کنیم. در بحث ساختار و موضوعات مرتبط با آن نیز به توافقات خوبی با دولت رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به این مسائل، امیدواریم موانعی که در راه رسیدن به شورای عالی استان‌های تأثیرگذار و قوی در گذشته وجود داشته، رفع شود و از این فرصت طلایی ایجاد شده بتوانیم استفاده کرده و چفت و بست تشکیلاتی شورای عالی استان‌ها و فرآیندهای طولی و عرضی آن را تثبیت کنیم.

سروری با اشاره به اینکه در تفاهم با وزارت کشور مقرر شد ۲۰ درصد از بودجه آموزش شوراها مستقیم در اختیار شورای عالی استان‌ ها قرار داده شود، گفت: این امر بیانگر تثبیت نقش شورای عالی استان ها در مسئله آموزش شوراهای اسلامی سراسر کشور است که البته در تلاش هستیم این سهم را با رایزنی به ۳۰ درصد افزایش دهیم که این خود پایه بودجه‌ای شورای عالی استان‌ ها را در سال بعد افزایش خواهد داد.

رئیس شورای عالی استان‌ ها در پایان بیان داشت: نقش شورای عالی استان‌ ها در قانون درآمدهای پایدار و موضوع آموزش شوراها اتفاق مبارکی است و ما را امیدوار می‌کند تا رفته رفته مشکلات را رفع کرده و به نقطه‌ای برسیم که شورای عالی استان‌ ها در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا