اجتماعی

جزئیات طرح اصلاح و ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران

زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح اصلاح و ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران اظهار داشت: در این طرح ضمن حفظ ساختار سازمان ورزش جهت سیاست گذاری کلان، نظارت و ارزیابی بر تمامی مجموعه های ورزشی و همچنین توسعه کلان ورزش همگانی و رویدادهای فرامنطقه‌ای، سعی شده سیاست تمرکز زدایی و  وحدت فرماندهی پیگیری و عملیاتی شود.

به گزارش ساختمان آنلاین، رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این طرح 430 مجموعه ورزشی شهرداری تهران و حدود 300 زمین چمن مصنوعی، بر اساس چهار معیار، به سه سطح 1( فرامنطقه ای) ، 2 ( سطح منطقه ای) و 3 ( سطح محلی) تقسیم بندی شده است.

وی افزود: مجموعه های ورزشی فرامنطقه ای در راستای ارائه خدمات یکپارچه و هوشمند و همچنین امکان اجرای فعالیت‌ها و رویدادهای بزرگ شهری در اختیار سازمان ورزش قرار می‌گیرند.

شمس‌احسان اظهار داشت: مجموعه های سطح منطقه ای در راستای توسعه ورزش منطقه و امکاناتی که شهرداری منطقه در راستای ارائه خدمات ورزشی  به ساکنین و تعاملات درون منطقه ای نیاز دارد در صورت درخواست منطقه و داشتن شرایط مدیریت، نگهداشت، تجهیز و بهره برداری با تایید کمیته ساماندهی مجموعه های ورزشی، به شهرداری های مناطق واگذار می شود.

وی اضافه کرد: این مجموعه ها می بایست توسط منطقه بر اساس سیاست های کلان ابلاغی توسط سازمان ورزش مدیریت و بهره برداری شوند و سازمان ورزش بر نحوه عملکرد آنان نظارت مستمر داشته و در صورت قصور تذکرات و راهنمایی های تخصصی را ارائه خواهد داد.

شمس‌احسان گفت: فضاهای ورزشی داخل ساختمان سرای محلات نیز به عنوان فضاهای ورزشی سطح 3 در اختیار مدیر سرای محله قرار داده می شود که بر اساس دستورالعمل های ابلاغی سازمان ورزش و اخذ مجوز های قانونی از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و همچنین دستورالعمل ستاد راهبری مدیرت محله به ساکنین محله خدمات ورزشی ارائه می‌دهند.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این طرح، فرآیند نظارت سازمان ورزش بر تمامی مجموعه های ورزشی شهرداری تهران به صورت کامل مشخص شده است.

وی با بیان اینکه تصویب این طرح،  چالش و تهدیدی را برای نیروهای موجود سازمان ورزش ایجاد نمی کند، افزود: به دلیل اینکه  مناطقی که درخواست مدیریت و نگهداری از مجموعه های سطح 2 را از سازمان ورزش می کنند ، قطعا می بایست بتواند نیروهای مورد نیاز مجموعه را نیز تامین کند تا کمیته ساماندهی مجوز واگذاری به منطقه را بدهد و یا اینکه کیمته ساماندهی، مطمئن شود که پرسنل شاغل در آن مجموعه دچار چالش منابع انسانی و شغلی نمی شوند.

بر اساس این‌گزارش این طرح با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا