اجتماعی

ورود یگان شهرداری تهران به زمین‌خواری‌های اخیر

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در ارتباط با ورود یگان شهرداری تهران در خصوص زمین‌خواری‌های اخیر گفت: برخی از افراد سودجو در ایام اغتشاشات به زمین‌های مردم تعرض کردند که با همکاری نیروی انتظامی و قضایی توانستیم مقابل این افراد بایستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ساختمان آنلاین، سرهنگ هادی موسوی در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه شهر تهران دارای سابقه چندین هزار ساله است، اظهار کرد: از سال 1300 هجری شمسی، یگان حفاظت به عنوان یگان اجرائیات در مجموعه شهرداری انجام وظیفه کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1390 یگان حفاظت شهرداری تهران آغاز به کار کرد، افزود: این یگان وظیفه مراقبت و حفاظت از تاسیسات، اماکن و اموال شهرداری تهران را برعهده دارد و بخشی از بدنه یگان حفاظت را نیروهای انتظامی و بخشی را غیر از نیروهای انتظامی تشکیل می‌دهند.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: یکی از مشکلاتی که از گذشته در یگان حفاظت شهرداری تهران وجود داشته است نبود کادر ضابطین بوده است که در خردادماه امسال کادر ضابطین به نیروی انتظامی تحویل داده شد و قرار بر این شد تا احکام از طریق همین نیروها اجرایی شود.

موسوی گفت: ماموریت این یگان در تهران پیشگیری و اجرای امنیت و حفاظت 13 بوستان تهران برعهده یگان حفاظت است و یگان حفاظت بوستان‌ها را تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به پاکسازی بوستان‌ها و جمع‌آوری معتادان گفت: این مسئله در دستور کار دارد و بیشترین عملکرد یگان حفاظت در پارک دانشجو است و هر روز عملیات دستگیری معتادان و موادفروشان در یان پارک انجام می‌شود و ماموریت‌های سال اینده تدوین شده و به دنبال پاکسازی پارک‌ها هستیم.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در پاسخ به این سؤال که آیا پاتوق آسیب‌های اجتماعی در پارک دانشجو توسط یگان حفاظت شهرداری جمع‌آوری خواهد شد یا گفت: این موضوع نیز در دستور کار ما قرار دارد و بنا داریم این پاتوق‌ها را با مشارکت سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران جمع‌آوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از آرای ماده 5 در کمیسیون ماده 5 وجود دارد که باید عملیاتی و اجرایی شود، تاکید کرد: هم بحث درآمدی و هم سایر موارد مطرح است و هر اتفاقی که در اجرای آرا رخ دهد به نفع شهرداری تهران و طرح اجرای آرای قضایی در حال انجام است.

موسوی در ارتباط با اجرای آرا گفت: اجرای 48 هزار آرای قضایی، 1150 مورد ساماندهی دستفروشان، جمع‌آوری 15 هزار نفر از افراد بلامکان، رسیدگی به 20 مورد نزاع، کشف 3 هزار و 228گرم مواد مخدر، کشف 16 دستگاه خودرو، کشف 7 دستگاه موتور سیکلت، کشف 7 سلاح گرم، کشف 20 دستگاه تجهیزات دفاع شخصی، کشف 28 قبضه سلاح سرد و 70 هزار بازرسی از موضوعاتی است که توسط یگان حفاظت در سال جاری انجام شده است.

وی در ادامه درخصوص ضرب و شتم نیروهای یگان حفاظت شهرداری در چنین حوادثی گفت: این یک موضوع طبیعی است و در راستای ضرر و زیان‌ها خیلی‌ها می‌خواهند که از خود دفاع بکنند و حمله به ماموران چه در یگان حفاظت شهرداری و چه در سایر یگان‌های انتظامی موضوعی عادی است و در خیلی از جاها اراذل و اوباش می‌آیند و مقابل نیروهای انتظامی قرار می‌گیرند.

موسوی در خصوص تشکیل یگان حفاظت بانوان گفت: در راستای اجرای احکام قضایی بانوان هستند و این افراد مقابله‌هایی انجام می‌دهند و جهت جلوگیری از بروز مشکلات و چالش‌ها به دنبال به‌کارگیری نیروهای بانوان هستیم در ابتدا بنا داریم حدود 200 نفر از بانوان را جذب کنیم.

مشاور شهردار تهران همچنین به فعالیت یگان حفاظت شهرداری تهران در مترو اشاره کرد و گفت: یگان حفاظت مترو در سال آینده تقویت خواهد شد علاوه بر اینکه در بحث دستفروشان با مزاحمت‌هایی که در این بخش وجود دارد برنامه‌ای را در دستور کار داریم.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در خصوص میزان آسیب‌های وارد شده در ایام اغتشاشات به ابنیه‌های شهر گفت: در اغتشاشات اخیر پا به پای نیروی انتظامی در میدان بودیم و مورد خاصی در خصوص تخریب اماکن نداشتیم. همچنین در این حوزه فرد یا افرادی دستگیر نشدند.

موسوی همچنین به ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه 19 اشاره کرد و گفت: برخی از افراد سودجو به انجام ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام کردند که یگان حفاظت با همکاری بخش قضایی وارد برخورد با آنها شد.

وی همچنین در ارتباط با برنامه‌ریزی این یگان در ایام نوروز گفت: از هم‌اکنون برنامه‌های خوبی برای بساط‌گستران و دستفروشان در دستور کار قرار داده‌ایم و برنامه خاصی برای ساماندهی بوستان‌ها داریم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا