اجتماعی

مناطق ناایمن از حیث ساخت و ساز به مردم معرفی شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به این موضوع که معرفی مکان های نا ایمن به مردم هزینه بر نخواهد بود و این اقدام یک امر ضروری است گفت: در پی تذکرات مکرر اعضای شورا و دستور صریح شهردار تهران همچنان دو سازمان ورزش و پیشگیری مدیریت بحران عزمی در تحویل و بازپس گیری سوله های بحران ندارند که جای نگرانی دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین، احمد صادقی در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورا و در تذکری گفت: ما هر روزه شاهد حوادث تلخی هستیم که برخی از این حوادث طبیعی و برخی انسان ساز هستند و این در حالی است که بر اساس مطالعات صورت گرفته زلزله، سیل و آتش سوزی به ترتیب جزو مخاطرات اول شهر تهران هستند.

صادقی ادامه داد: ما سال ها هزینه های هنگفتی می کنیم که گسل و رود دره ها را شناسایی کنیم و مردم را از وجود آنها آگاه میکنیم تا ساخت و ساز در این مکان ها صورت نگیرد اما نمی آییم به مردم مکان های نا ایمن که اقدامی بی هزینه است را معرفی کنیم. این حداقل کارهایی است که می توان انجام داد تا شاهد تلفات نباشیم.

صادقی در ادامه و در بخش دیگری از تذکر خود گفت: موضوع دیگر بحث زیر ساخت های مدیریت بحران است، ما دیروز جلسه ای در راستای طرح رصد با رییس سازمان ورزش داشتیم که تصمیمات خوبی در خصوص بحث منطقه 20 گرفته شد اما در گزارشی که در بحث سوله های مدیریت بحران گرفتم متوجه شدیم هیچ اراده ای برای تحویل سوله ها به رغم تذکرات اعضای و رییس محترم شورا و نیز دستورات صریح شهردار تهران در این زمینه نیست.

وی افزود: هیچ کس هم پاسخگو نیست، معاونان محترم شهردار آقایان باقری و توکلی زاده اعتنایی به این امر نداشته و کار را سپرده اند به دو رییس سازمان (ورزش، پیشگیری و مدیریت بحران) که هیچ کدام از این روسا یا به دنبال تحویل و بازپس گیری سوله ها نیستند یا اختیاری برای این امر ندارند.

صادقی افزود: از آقایان باقری و توکلی زاده می خواهم وقت بگذارند و به این موضوع با توجه به منویات ریاست محترم شورا و دستور شهردار و مصوبات مکرر شورا، رسیدگی کنند.

در ادامه مهدی چمران ریاست شورا گفت: اگر معاونان شهردار و روسای سازمان های مذکور به این موضوع وارد نشوند ما خودمان وارد عمل می شویم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا