اجتماعی

مهلت ۲ ماهه به ساختمان‌های ناایمن شهر تهران برای ایمن‌سازی

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با ارایه گزارشی از وضعیت بررسی ساختمان های ناایمن در شهر تهران اظهار داشت: مالکان ساختمان های ناایمن تا پایان سال جاری مهلت دارند که اقدامات عملی ایمن سازی را آغاز کنند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی در جریان یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای ششم با ارایه گزارشی از وضعیت ساختمان‌های ناایمن شهر تهران، اظهار داشت: جلسه مهمی با حضور مدیرعامل آتش نشانی، معاون دادستان و ۱۷ تن از شهرداران مناطق برگزار شد و به ۶۲ ساختمان ناایمن اخطاریه ها ابلاغ شد.
وی افزود: با ارایه این ۶۲ اخطار، به تمامی ۱۲۹ ساختمان ناایمن شهر تهران اخطار لازم داده شده است.
بابایی یادآور شد: در جلسه تاکید شد که تنها تا پایان سال مالکین فرصت دارند که نسبت به انعقاد قرار داد ایمن سازی ساختمان‌ها های خود اقدام لازم را انجام دهند و قرار داد را به سازمان آتش‌نشانی ارایه کنند.
رئیس کمیته ایمنی شورا افزود: در صورت تخطی مالکان از این اخطار در سال آینده احکام مربوط به قطع انشعابات و پلمپ ساختمان ها اجرایی می شود.
وی ادامه داد: به مالکان ساختمان ها اعلام شد که اعلام اسامی ۱۲۹ ساختمان مطالبه شهروندان و رسانه ها است، در صورت عدم انعقاد قرار داد مدیریت شهری نسبت به اعلام این لیست اقدام می کند.
بابایی ابراز امیدواری کرد که با این فرایند،‌ در روند ایمن سازی تسریع شود.
وی با بیان اینکه در شاخص های احکام برنامه چهارم نیز ایمن سازی ساختمان ها به شکل عدد ورقم آمده است، گفت: به شهرداری تا پایان ۱۴۰۳ مهلت داده بودیم که ایمن سازی ۱۲۹ ساختمان را انجام دهد، اما این مهلت به ۱۴۰۲ کاهش یافت.
بابایی تصریح کرد: دسته بندی بعدی، ساختمان های پر خطر بودند و در این دسته نیز شهرداری به ایمنی سازی سالیانه ۵۰۰ ساختمان ملزم شده است.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا