اجتماعی

هشدار جدی چمران به دستگاه‌های مسئول

رئیس شورای شهر تهران با اعلام هشدار جدی به بحث خانه سازی های اصولی و ایمن اظهار کرد: اگر حوادثی مانند زلزله ترکیه در تهران رخ دهد شاهد بزرگترین فاجعه تاریخ بشر خواهیم بود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران رییس شورا در جریان برگزاری یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی صحن شورای ششم با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و امنیت ایران اسلامی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن اظهار کرد: انشالله که ما بتوانیم سعادت حفظ این انقلاب مهم و ارزشمندی که در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام بی نظیر بوده را پاسداری کنیم و همانگونه که با رهبری امام راحل این انقلاب به پیروزی رسیدیم این راه پیروزی را ادامه بدهیم تا در نهایت پرچم این انقلاب را به صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج)  بسپاریم.
 وی ادامه داد: لازم است تا همه ما قدردان این خروش و حضور مردمی میلیونی آن هم در شرایطی که دشمنان با جنگ روحی، روانی و تبلیغاتی پرداخته بودند باشیم که با اشتیاق و پرنشاط در سرتاسر کشور در این راهپیمایی حاضر شدند و این حضور برای همه ی ما مسئولان هشداری است تا پای کار این مردم با جان و دل باشیم و برای آنها خدمت کنیم چرا که ما بدهکار چنین مردم و انسانهای آزاده ای که همه ی نقشه های دشمنان را خنثی کرد لذا باید وجود چنین مردمی را قدر بنهیم و دستبوس غیرت و غرور آنها باشیم.
چمران در ادامه با اشاره به زلزله فاجعه بار ترکیه و سوریه اشاره کرد و ضمن هشدار خطاب به برخی مسئولان، مجریان، مهندسان و
افرادی که در امر خانه سازی فعالیت دارند گفت: بسیاری از کشورهای جهان هستند که چنین زلزله هایی را در طول سال تجربه می کنند اما چنین حوادثی برای آنها رخ نمی دهد چرا که فرایند ساخت ساختمان‌هایشان درست است.
وی خاطر نشان کرد: اگر ساختمان سازی کنیم و این ساختمان‌ها از کیفیت لازم برخوردار نباشد و نتواند در برابر چنین مخاطراتی مقاوم باشد آن وقت است که شاهد یک فاجعه بزرگ در طول تاریخ برای تهران خواهیم بود؛ فاجعه ای که نه در عصر معاصر بلکه در طول تاریخ قبل و آینده خواهیم بود.
رییس شورای شهر با اعلام اینکه این چنین هشدارها باید همه ما را بیدار کند گفت: با درست کارکردن، درست ساختن، بهتر نگهداشتن می توانیم از بروز چنین فجایعی پیشگیری کنیم از سویی هم شهرداری و شورای شهر هم در این مقوله موثر هستند و بایستی با تلاش همه دستگاه ها همچون نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و تمامی دستگاه های مسئول اقدامات لازم در خصوص ساخت ایمن ساختمان‌ها صورت گیرد.
جایزه اهدایی شهردار در جشنواره فجر باید بررسی شود
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جایزه‌ روز گذشته‌ای که شهردار تهران به برنده جشنواره فیلم فجر اختصاص داد به تایید شورای شهر رسیده بود یا خیر گفت: باید بررسی کنم تا متوجه شوم  این جایزه چه بوده است؟ وی ادامه داد: باید پرس و جو کنم که این جایزه از کجا پرداخت شده  و مبنای آن چه بوده است.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا