اجتماعی

بازدید دادستان تهران به همراه ۲۰۰ نفر از قضات، از زندان تهران بزرگ

دادستان تهران به همراه ۲۰۰ نفر از قضات نواحی دادسراهای تهران و شهرستان‌های استان تهران، رؤسای دادگاه‌های بخش‌های تهران از زندان تهران بزرگ بازدید کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران پیرو تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر بازدید مسئولان قضایی از زندان‌ها، صبح امروز «پنج‌شنبه ۶ بهمن» به همراه ۲۰۰ نفر از قضات نواحی دادسراهای تهران از زندان بزرگ تهران بازدید کرد و ضمن استماع درخواست‌های مددجویان به صورت چهره به چهره با آن‌ها دیدار و دستورات مقتضی را صادر کرد.

صالحی در ابتدای این بازدید در نشست با دادستان‌های عمومی انقلاب شهرستان‌های استان تهران و روسای دادگاه‌های عمومی بخش استان تهران، اظهار کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی در حوزه زندان‌ها و زندانیان، نظارت بر جمعیت زندان‌ها، ملاقات با زندانیان‌ها، بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های آنها است.

وی افزود: دستگاه قضایی لازم می‌داند از لحاظ مدیریتی و نظارتی، شاخص‌هایی که مدنظر است مورد کنترل و ارزیابی قرار دهد تا اگر زندانی طبق قانون خواسته‌های قانونی، تخفیف مجازات، اعسار و سایر تخصیصات قانونی را دارد قضات درخواست‌ها را مشاهده، بررسی و تصمیم‌گیری کنند.

دادستان تهران اظهار کرد: بازدید امروز باید کیفی و کارساز باشد و نباید جنبه نمایشی داشته باشد و همکاران و قضات محترم بسیار دلسوزانه، با دقت و احترام با زندانیان به صورت چهره به چهره ملاقات داشته باشند و درخواست‌های مددجویان را با دقت بررسی کنند.

وی در ادامه گفت: به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قضات در اسرع وقت درخواست زندانیانی که مشمول تخصیصات قانونی می‌شوند را رسیدگی کنند و به این مهم توجه داشته باشند که قرار تأمین مناسب برای زندانیان در نظر بگیرند.

وی افزود: در این بازدید که تا بعدازظهر نیز ادامه خواهد داشت بنا داریم که با تمامی زندانیان تهران بزرگ اعم از متهمان و محکومان به صورت چهره به چهره ملاقات داشته و درخواست‌های زندانیان را بررسی کنیم و درنهایت برحسب درخواست‌ها تصمیمات مقتضی و قانونی را اعمال کنیم.

دادستان تهران بیان کرد: در ملاقات امروز تعداد ۲ هزارو ۵۰۰ نفر از زندانیان درخواست اعطای تسهیلات قانونی را داشتند که پس از بررسی تصمیمات مقتضی گرفته می‌شود. تعدادی از این درخواست‌ها لازم است که جهت اعمال به دادگاه‌ها ارسال شود. همچنین درخصوص تعدادی که مربوط به دادسرا باشد حتما تصمیم‌گیری می‌کنیم.

صالحی اظهار کرد: ۸۵ نفر از زندانیان تقاضای توبه داشتند که نسبت به ارسال پرونده‌های آن‌ها به مرجع صادر کننده اقدام می‌کنیم. بنا داریم که درخواست‌ها دقیق بررسی شود تا هر زندانی که درخواست قانونی دارد نسبت به اعمال آن در حد قانون و مقررات اقدام کنیم.

وی در ادامه گفت: بازدید از زندان برنامه مدون و دوره‌ای است که به صورت مستمر انجام می‌شود تا درخواست‌های زندانیان بررسی و اعمال مقررات صورت گیرد.

صالحی اظهار کرد: از مواردی که در این بازدیدها مطرح می‌شود بحث اعسارها است و با توجه به اینکه مقررات رسیدگی به دعوای اعسار خارج از نوبت رسیدگی می‌شود این درخواست‌ها را دریافت و به مراجع مربوطه ارسال می‌کنیم تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

دادستان تهران گفت: یکی از برنامه‌های مدنظر این است که طبق قانون و ماده ۲۰۰ آئین‌نامه سازمان زندان‌ها، زندانیانی که مشمول مرخصی پایان حبس می‌شوند را بررسی می‌کنیم و نسبت به آن ها اقدام خواهیم کرد.

در این بازدید علی صالحی دادستان تهران، حشمت‌الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران و هیئت قضایی همراه با تمامی زندانیان ملاقات چهره به چهره داشتند و پس از بررسی درخواست‌های آن‌ها دستورات لازم را صادر کردند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا