اجتماعی

چمران؛ یکپارچه بودن یعنی همه در مسیر خدمت به مردم باشیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با استقبال از نقد سازنده و صحیح گفت: امید و امیدواری را از دل مردم نرانیم بلکه آن را با کار و تلاش خود و با نیت خالصانه در دلشان ایجاد کنیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، ریاست شورا در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورا با اشاره به نکات برخی اعضای شورا درباره نوع رابطه شورا و شهرداری در توضیحات تکمیلی بیان کرد: به مردم می گوییم که شورا در یک مسیر حرکت می‌کند، یکپارچه بودن با حرف زدن متفاوت است، یکپارچه بودن یعنی همه در مسیر خدمت به مردم باشیم و دغدغه ما خدمت به خلق باشد آن هم برای خدا و نه فقط برای مردم؛ اگر هم اختلاف نظری باشد که باید هم باشد، باید آن را حل کنیم.
وی افزود: تاکید رهبر انقلاب نیز تفاهم و یکپارچگی در خدمت بود، ما هم اگر صرفا بگوییم که شورای انقلابی هستیم و انقلابی عمل نکنیم، نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ انقلابی بودن را مردم باید ببینند و احساس کنند در همه کار و همه چیزمان وجود دارند. اگر ما بتوانیم برنامه‌هایی را که شورا آغازگر آن‌ها بوده، انجام دهیم، می‌توانیم شاهد یک تحول بزرگ در تهران باشیم. اگر این‌ها عملیاتی بشود، می‌توان به امیدوار سازی مردم کمک کند منتها در صورتی که قطعا آن را انجام دهیم.
چمران ادامه داد: شهرداری حرکت خوبی را کشور آغاز کرده است؛ همه در حال تلاش هستیم و امیدواریم که به خاطر خدا و مردم، با عمل و کردار خود نشان دهیم که امیدواری تنها به زبان نیست بلکه باید بعد از زبان به عمل و کردار باشد. نباید مردم را مایوس کنیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ناامیدی چیزی که دشمن می‌خواهد ایجاد کند و امیدی که ما باید ایجاد کنیم، امید به قول و عمل بسیار ارزشمند است، همانطور که میبینیم یاس و ناامیدی در میان جوانان ما چه فاجعه ای را به بار می آورد و مصائب و مشکلات و سختی را به دنبال دارد.
رئیس شورا با بیان اینکه به امید خدا امسال مردم شهر باید شاهد تغییر و تسهیل وضعیت حمل و نقل شان باشند، بیان کرد: امیدواریم که قرارداد واگن‌ها هر چه زودتر در هفته جاری منعقد شده و پیش پرداخت آن واریز شود و زودتر از موعد مقرر یعنی ۱۵ ماه، واگن‌ها به مترو اضافه شود، تهران به وسعت دریاست و متاسفانه در این دریا این تعداد از واگن و اتوبوس چندان به چشم نمی‌آیند اما تحول بزرگی رخ خواهد داد و خواهید دید که تا چه اندازه حمل و نقل را برای مردم تسهیل خواهد کرد.
وی افزود: چشم خود را بر ایرادات نبندیم، آن‌ها را بازگو کنید اما درخواست می‌شود اگر متوجه ایرادی شدید، قبل از اینکه آن را فریاد بزنیم، در مورد آن بررسی و تحقیقات لازم را انجام دهیم. پیامک‌ها و نامه‌های بسیاری برای من ارسال می‌شود که همه آن‌ها را مستقیما به شهردار ارسال کرده و پیگیر پاسخ می‌شوم تا تحقیقات و در صورت نیاز اقدامات لازم در این باره انجام شود و در صورت نیاز اقدام شود تا حق مردم را به دست آوریم؛ امید و امیدواری را از دل مردم نرانیم بلکه آن را با کار و تلاش خود و با نیت خالصانه در دلشان ایجاد کنیم.
چمران در مورد حقوق پرسنل که مورد تذکر اعضا بود نیز تصریح کرد: گفتگوها و جلسات متعددی پیرامون این مسئله برگزار شد تا این مشکل را حل کنیم، در همین راستا نامه نگاری‌های مختلفی با رئیس جمهور و رئیس مجلس انجام شد اما آنچه می‌خواستیم متاسفانه عملی نشد اما آنچه که مایه تاسف است، این است که در این شرایط که می‌گوییم فاصله حقوق‌ها زیاد است شاهد افزایش این فاصله‌ها هستیم که ما انتظار آن را نداریم، لذا درخواست می‌شود در این زمینه بررسی‌های لازم انجام شود، مدیری که شب کار نمی‌کند چرا از مزایای شب کاری برخوردار است.
رئیس شورا در ادامه تاکید کرد: انتقاد خوب است اما باید سازنده و صحیح باشد و پاسخ‌ها هم باید به موقع داده شود. از مسئولان مربوطه در شهردار درخواست می‌شود که به این موضوع رسیدگی کنند و پاسخ نامه‌ها را در این مورد بدهند. ما هرگز تاکنون در شهرداری شیفت شب و شب کاری نداشتیم. مسئولین بدانند اگر حقوقی که دریافت می‌کنند، برکت نداشته باشد یعنی خداوند برکت ندهد صدبرابر آن را نیز دریافت کنند، ارزشی ندارد، اما اگر درست و صادقانه کار کنیم قطعا خداوند برکت می‌دهد؛ البته باید حد کمینه و بیشینه به خوبی رعایت شود.
 وی افزود: حقوق شهرداری بر اساس قانونی که وجود دارد پرداخت می‌شود و ارتباطی به شورا ندارد، در شورای دوم قانونی در هیئت دولت تصویب شد که بر اساس آن مقرر شد اعضای شورا ۲۶۰ تومان به عنوان حق الجلسه دریافت کنند، چرا که اعضای شورا حقوقی ندارند و مشمول مزایایی مانند اضافه کاری و شب کاری نمی شوند و ناراحت این موضوع نیز نیستند. همه ما با علم به شرایط موجود به شورا آمده‌ایم و اگر غیر از این است باید از قبل تحقیقات لازم را انجام می‌دادیم، موضوعات و موارد مطرح شده در این باره هم مربوط به شورا نبوده و طبق روال قانونی بوده که شهرداری پرداخت می‌کرده و قطع یقین پاسخگوی آن‌ها است.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا