اجتماعی

احمد صادقی: شهرداری غیر حضوری به خدمات شهری رسید

رییس کمیته شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحقق شهرداری غیر حضوری از جمله مهمترین اهداف مدیریت شهری در دوره ششم بوده است و در این راستا هوشمند سازی در حوزه ماموریت های شش گانه شهرداری در دستور کار قرار گرفته که در این گام معاونت خدمات شهری و زیر مجموعه های آن مد نظر قرار گرفته اند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جلسه کمیته شهر هوشند با حضور احمد صادقی ریاست این کمیته، مصطفی نظری معاون خدمات شهری شهردار تهران، جهانی مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مختاری مدیرعامل سازمان بوستانها، صیادی مدیر عامل سازمان زیبا سازی ، نمایندگان مرکز نوسازی و تحول اداری، نمایندگان سازمان آتش نشانی، شرکت ساماندهی مشاغل، سازمان بهشت زهرا(س) و سازمان پسماند شهرداری تهران با موضوع هوشمند سازی و تحقق شهرداری غیر حضوری در حوزه خدمات شهری برگزار شد.
در این جلسه احمد صادقی گفت: یکی از اولویت های این دوره مدیریت شهری در کنار اولویت هایی نظیر آلودگی هوا و ترافیک بحث تحقق شهرداری غیر حضوری است .
وی ادامه داد: البته باید در نظر داشت که ارایه خدمات غیر حضوری با الکترونیکی شدن فرایند ها بسیار تفاوت دارد، یعنی اینگونه نباشد که ما به الکترونیکی شدن فرایند ها بسنده کنیم .
صادقی افزود: در همین راستا لزوم هوشمند سازی و ارایه خدمات غیر حضوری در حوزه ماموریت های شش گانه شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته و همانطور که وعده داده بودیم امروز بسیاری از فرایند ها در سامانه شهر سازی غیر حضوری شده است.
وی افزود: یکی از حوزه ماموریتی شهرداری که محل مراجعه بسیار است حوزه خدمات شهری است و لذا این جلسه در راستای احصا ماموریت های این حوزه، کم و کاست ها و مشکلات و مشخص شدن اولویت ها تشکیل شده است.
صادقی ادامه داد: دیگر بر همگان مبرهن است که تحقق شهرداری غیر حضوری چه مزایایی دارد؛ از جمله کاهش ترافیک و تبع آن کاهش آلودگی هوا ، حذف امضاهای طلایی و به تبع آن کاهش فساد و لذا ضرورت تحقق این امر هر چه سریعتر باید در دستور کار باشد.
صادقی افزود: در همین زمینه و از سوی مرکز نوسازی و تحول اداری 130 خدمت شناسایی شده که امکان پیاده سازی سریع آن به صورت غیر حضوری وجود دارد و از این 130 خدمت 80 خدمت دارای سامانه است که 25 خدمت در حوزه خدمات شهری بوده و این جلسه حول محور این 25 خدمت است.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: البته نباید از نظر دور داشت که عدم اطلاع رسانی صحیح و نبود پیوست رسانه ای یکی از ضعف های مدیریت شهری در این زمینه بوده است و باید براین امر برنامه ای مدون و تاثیر گذار در نظر گرفت.
وی ادامه داد: وقتی تمامی دستگاه های شهرداری با هماهنگی در حال اجرا و پیاده سازی یک اقدام مهم و عظیم هستند به طور حتم باید در این زمینه فرهنگ سازی نیز صورت گیرد و باید به اطلاع شهروندان نیز برسد چرا که گروه هدف در این موضوع
شهروندان هستند و هدف غایی و نهایی ما کاهش تردد و مراجعه شهروندان عزیز به شهرداری است.
در این جلسه همچنین نمایندگان سازمان ها و حوزه های زیر مجموعه معاونت خدمات شهری گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه هوشمند سازی و ارائه خدمات غیر حضوری ارایه دادند و مقرر شد در جلسه بعدی میزان تحقق و تعداد خدمات غیر حضوری به طور دقیق ارایه شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا