اجتماعی

شهردار منطقه 17 گام های موثری در جهت توسعه فضای سبز برداشته است

عضو شورای شهر تهران در مراسم کاشت 4 هزار اصله نهال در منطقه 17 گفت: آقای شنگی کارهای خوبی در منطقه 17 انجام داده اند و کارهای خوبی، هم در سرانه فضای سبز و هم سایر سرانه های مدیریت شهری پیش رو دارند که از این جهت سپاسگزار هستم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، مراسم کاشت 4 هزار اصله نهال به نیت سرداران و 4 هزار شهید والامقام منطقه 17 امروز با حضور ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، حلیا سادات حسینی شکرابی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه، معاونین، شهرداران و جمعی از مدیران شهری منطقه، تعدادی از خانواده معظم شهدا، شهرداران و معاونین شهردار مدرسه و یک صد کودک کار مرکز پرتو برگزار شد.

در ابتدای مراسم شنگی با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: از آنجا که در آغاز ماه شعبان و در آستانه میلاد سرور و سالار شهیدان و روز پاسدار هستیم، از این فرصت استفاده می کنم و این روز را خدمت همه عزیزان و مردم شریف و ولایتمدار منطقه 17 و پاسداران پرافتخار میهن اسلامی به ویژه خدمت سردار امانی از سرداران پرافتخار کشور، تبریک می گویم.
وی ضمن خوش آمدگویی به آقای امانی، افزود:آقای امانی سال ها در سپاه، نیروی انتظامی و سال ها در پست های ارشد مدیریت شهری خدمت کرده اند و ما توفیق شاگردی ایشان را داشته ایم. به ایشان خوش آمد می گویم که به منطقه 17 مهد پرورش شهیدان، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران و مهد پرورش اساتید و قراء بین المللی، آمده اند.
شهردار منطقه تصریح کرد: بنابر فرموده مقام معظم رهبری امروز در این مراسم گرد هم جمع شده ایم تا یک اقدام انقلابی و دینی را اجرا کنیم. مهم تر از اقدامات عملیاتی در حوزه محیط زیست و فضای سبز، باید در مباحث مربوط به فرهنگ ترویج نگهداشت درختان، نهال ها و فضای سبز اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
شنگی اظهار کرد: محیط زیست و فضای سبز سرمایه عظیمی است که از سنوات گذشته با دسترنج تک تک مردم عزیز و مدیران به اینجا رسیده است و باید در حفظ و گسترش آن تلاش کنیم. از زمان حضور در مدیریت شهری تاکنون که در خدمت مردم عزیز بوده ایم، تلاش کرده ایم سرانه های مختلف منطقه را افزایش دهیم.
وی گفت: در سال جاری یک بوستان 14 هزار متری را تقدیم شهروندان عزیز منطقه کرده ایم. ان شالله با برنامه ریزی هایی که در دستور کار است، در سال 1402 یک زمین 25 هزار متر مربعی تملک و به بوستان زیبایی تبدیل خواهد شد که با همت همکاران منطقه و با حمایت اعضای محترم شورای شهر تهران در منطقه17 انجام خواهد شد.
جالینوسی: شهردار منطقه افزود:در حوزه های دیگر نیز تلاش کرده ایم عقب نمانیم. به همین منظور در حوزه میادین میوه و تره بار 3 میدان بزرگ در سال بعد افتتاح خواهد شد. در حوزه سرانه های فرهنگی و ورزشی یکسری سرانه های قابل قبولی قبل از سال جدید و بقیه در سال دیگر افتتاح خواهد شد.
شنگی تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه 17 جزء مناطق بافت فرسوده است، تا الان 67 درصد نسبت به سال گذشته افزایش صدور پروانه داشته ایم و تلاش خواهیم کرد تا پایان اسفند، نسبت به سال گذشته صدور پروانه در بافت فرسوده را به افزایش 100 درصدی برسانیم.
شهردار منطقه خاطرنشان کرد: از شهرداران مدارس و دانش آموزانی که در این مراسم شرکت کرده اند نیز تقدیر و تشکر می کنم. ان شالله بنابر آیات و احادیث، در حفظ و گسترش فضای سبز ساعی و کوشا باشیم که منجربه برکت در زندگی می شود.
در ادامه مراسم امانی ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه 4 هزار شهید دارالشهدای تهران و خیر مقدم به مادران و پدران شهدا، گفت: امروز در این مراسم پیوند مبارکی اتفاق افتاده و آقای شنگی شهردار منطقه ۱۷، امروز ۳ کار شایسته انجام داده است. اولا این مراسم یک کار بزرگ فرهنگی و پیوند شهیدان و فضای سبز است، دوما مشارکت مردمی بوده که با حضور شهرداران مدارس و نونهالان است و گام بعدی توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری است.
وی با بیان اینکه امروز در این مراسم سه وظیفه اصلی مدیریت شهری به هم پیوند زده شده است، گفت: خوشحال هستم که در این منطقه تاریخی تهران به ویژه اینکه در یکی از محلات تاریخی و قدیمی تهران هستم که نه تنها این محله که بسیاری از محلات جنوبی تهران آنگونه که در شان آنها است، سرانه های آن توسعه نیافته است.
عضو شواری شهر تهران تصریح کرد: درصدد هستیم در حد توان و منابع مدیریت شهری قدم هایی جهت توسعه سرانه ها برداریم. آقای شنگی کارهای خوبی در منطقه 17 انجام داده اند و کارهای خوبی، هم در سرانه فضای سبز و هم سایر سرانه های مدیریت شهری پیش رو دارند که از این جهت سپاسگزار هستم.

امانی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین نیازها در شهر تهران، بحث رفع آلودگی هوا است، گفت: در چند روز گذشته به دلیل بارندگی و وزش باد، از آلودگی سنگین فاصله گرفتیم، اما حتما در آینده ای نه چندان دور، آلودگی ها به تهران برخواهد گشت و ما از الان نگران بازگشت آلودگی ها هستیم. یکی از مهم ترین، نزدیک ترین و در دسترس ترین راه برای مبارزه با آلودگی هوا، گسترش فضای سبز در شهر تهران است.
وی افزود: درست است که سرانه فضای سبز در کل شهر تهران تقریبا برابر با استانداردهای جهانی یعنی 16 متر است، اما در مناطق جنوبی تهران 4 متر است، به عبارتی یک چهارم سرانه متوسط شهر تهران و متوسط جهان فضای سبز داریم که باید 4 برابر شود. این کار بسیار زیبایی که طی چند ماه گذشته توسط آقای شنگی انجام شده است، یک گام برای رسیدن به این اهداف است.
امانی با تاکید بر اینکه حتما بایستی سرانه فضای سبز افزایش پیدا کند، اظهار کرد: کاشت درخت و حفظ بوستان ها، حفظ باغات تهران و عدم مجوز راحت برای ساخت و ساز و عدم اشتباهات گذشته، از راه های افزایش سرانه فضای سبز است. امیدواریم هم شورای شهر، هم شهرداری تهران، هم شهرداران مناطق و هم شهرداران نواحی و مدیران محلات و شهرداران مدارس همگی در توسعه فضای سبز کمک کنند.
عضو شورای شهر تهران، تصریح کرد: باید عشق به فضای سبز و علاقه به درخت و گیاه را از مدارس به بچه ها منتقل کنیم. این کار یکی از بهترین کارهایی است که در مدیریت جدید شهری در حال اتفاق است که در یکی از مناطقی که کمترین سرانه را دارد نیز در حال انجام است. یکی از بالاترین و بیشترین افتتاحیه هایی که آقای زاکانی داشته اند، شرکت در مراسم بوستان ها و پارک های تهران بوده است.
وی با اشاره به افتتاح هزارهکتار جنگل کاری در اطراف تهران در روز گذشته، گفت: این نشان می دهد که فضای سبز برای ما مهم است. یکی از راه های مبارزه با آلودگی هوا گسترش فضای سبز است، اما دیگری توسعه حمل و نقل عمومی است. در حال حاضر در شهر تهران 8 برابر ظرفیت معابرمان خودرو وجود دارد که چند میلیون از این خودروها از رده خارج هستند و هر کدام از آنها یک منبع گسترش آلودگی هوا هستند. 2 میلیون و 500 هزارموتورسیکلت نیزدر تهران تردد دارند که 90 درصد آنها فرسوده هستند.
جالینوسی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شوای شهر تهران، تاکید کرد: یکی از وظایف ما توسعه مترو و اتوبوس است که وقتی گفته می شود از خودروی شخصی استفاده نشود، امکان استفاده سریع و راحت از وسایل نقلیه عمومی وجود داشته باشد. 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در حال حاضر 2 هزار 200 دستگاه وجود دارد. سال 96 که شهرداری تهران را به دوستان دوره قبل تحویل دادیم، 6 هزار و 200 دستگاه اتوبوس داشتیم که طی 6 سال گذشته، 4 هزار دستگاه از رده خارج شدند.
وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 200 دستگاه اتوبوس وجود دارد، مردم ناچار هستند از خودروی شخصی استفاده کنند که منجربه آلودگی هوا می شود. در تهران سالانه 5 هزار نفر مرگ زودرس دارند.
امانی گفت: صفر تا صد توسعه فضای سبز در دست ما است، اما توسعه حمل و نقل عمومی فقط با شهرداری نیست و باید دولت کمک کند. 80 درصد هزینه خرید اتوبوس را باید دولت تامین کند که انجام نمی دهد و 50 درصد هزینه توسعه مترو را باید دولت ها به شهرداری کمک کنند که نکرده اند. از دولت آقای احمدی نژاد تا به امروز هیچ کدام از دولت ها عمل نکرده اند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تصریح کرد:ما دست روی دست نگذاشته ایم و در بودجه سال آینده 10 هزارمیلیارد تومان علاوه بر بودجه حمل و نقل عمومی، 10 هزارمیلیارد تومان بودجه شهرداری را افزایش داد و موظف کرد فقط 2 هزار اتوبوس نو تا پایان سال آینده بخرد و قطعات مترو را اورهال کند. همزمان ان شالله مثل کاری که آقای شنگی قرار است سال آینده انجام دهد، سایر شهرداران و سازمان بوستان ها همت کنند تا هم حمل و نقل عمومی و هم فضای سبز گسترش پیدا کند و تا پایان مردادماه سال 1404، 10 درصد از آلودگی هوای تهران را کم کنیم. این حداقل کاری است که باید در سطح شهر تهران انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه باید توجه ویژه ای به مناطق محروم و جنوبی شهر تهران، داشته باشیم، اظهار کرد: واقعا باید شکاف و اختلاف سرانه های شمال و جنوب تهران کاهش داد و باید بتوانیم بسیاری از سرانه ها را در مناطق جنوبی افزایش دهیم.
امانی با اشاره به اینکه 4 مسئله اصلی در شهر تهران وجود دارد، گفت: مبارزه با آلودگی هوا، ترافیک تهران، بافت فرسوده و آسیب های اجتماعی از جمله این 4 مسئله هستند. مردم تهران این 4 مسئله را مشکل اصلی تهران می دانند و اگر شورای شهر و شهرداری بخواهد کاری انجام دهد، یکی از این کارها را انجام دهد. از آقای شنگی تشکر می کنم که امروز در راستای یکی از این کارها یعنی گسترش فضای سبز قدم برداشته اند که از آلودگی هوا جلوگیری می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شوای شهر تهران، تصریح کرد: از آقای شنگی، همه مدیران شهری منطقه 17، از دوستانم در سازمان بوستان ها و از آقای زاکانی تشکر می کنم و ما نوکر هر کسی هستیم که برای مردم کار می کند و دستش را می بوسیم. ما برای خدمت به مردم از همه حمایت می کنیم. در این 4 مسئله اصلی شهر تهران هر مدیری در شهرداری کار کند، ما دستش را می بوسیم. مردم از ما انتظار دارند و دیگر زمان توجیح و حرف زدن نیست و مردم از ما نتیجه عملی می خواهند.
پس از پایان مراسم، هدایایی توسط امانی به یک صد کودک کار حاضر در جلسه اهداء شد. سپس تعدادی نهال توسط امانی، حسینی، شنگی و خانواده های معظم شهدا در بوستان سلامت کاشته شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا