اجتماعی

ضرورت تعیین تکلیف قطعی و فوری بافت فرسوده و ناپایدار شهر تهران

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خسارات ناشی از وقوع زلزله های اخیر در خوی و کشورهای ترکیه و سوریه خواستار تعیین تکلیف فوری و قطعی در خصوص بافت های فرسوده و ناپایدار در تهران شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای ششم، با اشاره به وقوع زلزله اخیر در شهرستان خوی و زلزله مهیب روز گذشته در ترکیه و سوریه اظهار کرد: غرب آسیا همواره در طول تاریخ شاهد زلزله های متعددی بوده که منجر به نابودی تمدن های بسیاری از صفحه روزگار شده است، ضمن تسلیت به دلیل جان باختن تعدادی از هموطنانمان در شهرستان خوی، امید که این کمک رسانی ها قدری از آلام آنها بکاهد و مسائل پیش آمده را برای آنها قابل تحمل تر کند.
سلیمانی در ادامه بیان کرد: تصاویر هولناکی که هم اکنون در کشورهای ترکیه و سوریه شاهد آن هستیم، یادآور زلزله هولناک در شهرستان بم است، تبعات این حوادث باید برای ما درس عبرت باشد؛ در همان سال وقوع زلزله در بم اصلاحیه ای با عنوان طراحی ساختمان های مقاوم در برابر زلزله موسوم به اصلاحیه ۲۸۰۰ صورت گرفت که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی تاکید کرد: ضرورت دارد در شهر تهران یک تعیین تکلیف قطعی و فوری نسبت به صدها هکتار بافت فرسوده و ناپایدار پیرامون گسل های دارآباد، لویزان، ری و تعدادی دیگر داشته باشیم، در حال حاضر در تهران فرصت تدوین و تصویب بودجه شهرداری تهران می تواند به پیشبرد و حل این مسئله کمک کند.
وی افزود: نکته مشکل ساز دیگر در افزایش تخریبات ناشی از زلزله بم، موضوع وجود قنوات بود، در ساخت و سازهای سه دهه اخیر در تهران نیز از جمله تونل توحید، برخی خطوط مترو و بسیاری از ساختمان های بلندمرتبه مشابه این مشکلات را برای تهران به ارمغان خواهند آورد لذا ضرورت دارد این نکته نیز مورد توجه قرار گیرد.
سلیمانی متذکر شد: وضعیت مجموع قنوات رها شده، مسدود شده و لایروبی نشده از مواردی است که پایتخت را به چالش می کشد.
مهدی چمران، رئیس شورا در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون در خصوص مسئله قنوات بیان کرد: در طرح جامع شهر تهران، موضوع قنوات مورد توجه قرار گرفته است و مسیرهای آن ها به خوبی قابل مشاهده است؛ افراد باید در ساخت ساختمان های
موضوع قنوات را در نظر بگیرند.

ناصر امانی، عضو شورا نیز در ادامه ضمن تایید تذکر رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا پیرامون مسئله قنوات تهران گفت: همانطور که می دانید قنوات واقع در مسیر تونل های مترو از قبل شناسایی شده و حتما اصول محکم سازی و مقاومت آنها انجام می شود و در برخی موارد حتی مسیر تونل تغییر می کند.

چمران در تکمیل اظهارات امانی بیان کرد: در خصوص مترو بحث محکم سازی انجام شده اما در رابطه با بزرگراه ها این اتفاق نیفتاده است، امیدوارم مطالعات قبلی به خوبی صورت بگیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا