اجتماعی

برگزیدگان دهمین دوره جشنواره بازی‌های فکری تهران معرفی شدند

اختتامیه دهمین دوره جشنواره و بازی های فکری استان تهران در بخش مکعب روبیک عصر پنجشنبه به میزبانی برج آزادی برگزار و نفرات برتر هر بخش مشخص شدند.

به گزارش ساختمان آنلاین، مهدی قهاری رییس کمیته بازیهای فکری استان تهران در حاشیه این مسابقات به خبرنگاران گفت: این مسابقات در ۲ مرحله مقدماتی و فینال برگزار شد که دوره مقدماتی آن با شرکت پنج هزار و ۶۰۰ کودک و نوجوان از سراسر استان تهران طی یک ماه انجام شد.

وی ادامه داد: امروز هم در دوره فینال شاهد رقابت ۴۶۰ بازیکن منتخب از سراسر استان تهران بودیم و خوشبختانه سطح مسابقات هم به لحاظ تعداد شرکت کنندگان و هم کیفیت بازی، واقعا بی نظیر و در حد کشوری بود.

قهاری این را هم گفت که البته چند شرکت کننده هم به صورت میهمان در این رقابت ها بودند که سطح مسابقات را بیش از پیش ارتقا داد.
رییس کمیته بازی‌های فکری هیات ورزش‌های همگانی با بیان اینکه باید بازی مکعب روبیک را بین کودکان و نوجوانان نهادینه سازی می کنیم، افزود: در کشورهای دنیا مانند آمریکا و آلمان روبیک در سطح دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و درصدد هستیم تا این بازی فکری را توسعه بخشیم چراکه این بازی بر روی حرکت فیزیکی، فکری و ذهنی کودکان و نوجوانان اثر مطلوب می گذارد.
قهاری ادامه داد: این مسابقات با هدف ترویج بازیهای فکری، ایجاد نشاط و رقابت سالم و همچنین فرهنگ سازی آموزش بازیهای فکر در رده های سنی مختلف و از همه مهمتر قشر کودک و نوجوان کشور برگزار شده و می شود.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در ۶ گروه سنی برگزار و به ٢١ برگزیده جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر اهدا شد.

تلاش برای افزایش سرانه های ورزشی استان تهران
از سوی دیگر سرپرست هیات ورزش های همگانی استان تهران هم گفت: حُسن بازی‌های فکری این است که به دانش آموزان و خردسالان تمرکز و دقت می‌دهد و به افزایش رشد ذهنی و فکری آنها کمک می‌کند.
وی ادامه داد: در دوران کرونا شاهد دوران تنبلی از نظر فکری و فعالیت‌های جسمی بودیم و با برگزاری چنین جشنواره‌هایی سعی داریم بازگشتی دوباره به ایام قبل از کرونا داشته باشیم که خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شدیم.
همچنین ایرجی معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ضمن حمایت از برگزاری چنین مسابقاتی در سطح استان تهران گفت که مسابقات مکعب روبیک علاوه بر فعال کردن ذهن کودکان و نوجوانان موجب ایجاد نشاط بین آنها می شود.
وی خاطرنشان کرد: گوشی و تبلت و فضای مجازی موجب شده که نوجوانان و کودکان ما از فقر حرکتی و اضافه وزن رنج ببرند و تلاش می کنیم سرانه ورزشی استان تهران را افزایش دهیم.

نتایج این مسابقات به شرح زیر است:
نفرات برتر رده سنی تا ۹ سال
آرسیس صبایی – نفر اول
هیراد صالحی – نفر دوم
آنیسا جورابلو – نفر سوم
نفرات برتر ۹ تا ۱۰ سال
تیام قاسمی – نفر اول
سید محمدحسن میرمحمد حسینی – نفر دوم
سوفیا ملکی – نفر دوم
نفس صالحی – نفر سوم
نفرات برتر رده سنی ۱۰ تا ۱۱ سال
کسری لواسون بزرگی فرد – نفر اول
رز زینالی – نفر دوم
یکتا آقاجری – نفر سوم
نفرات برتر رده سنی ۱۱ تا ۱۲ سال
بردیا نوذری – نفر اول
هیربد قنبری – نفر دوم
آراد جلوه – نفر سوم
نفرات برتر رده سنی ۱۲ سال به بالا
یگانه اثنی عشری – نفر اول
محمدسام مختاری – نفر دوم
النا یوسف بیکی – نفر سوم
امیرحسین رضایی نیا – نفر سوم
نفر برتر بخش حرفه ای
رایان شبیری

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا