مجلس و ارگان هامجله خبری

آغاز اجرای طرح مسکن جوانان در گلستان

به گزارش ساختمان آنلاین:  سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در خصوص اجرای طرح مسکن جوانان که به شکل پایلوت در گلستان در حال انجام است، به ارایه توضیح پرداخت.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از مهمترین اهداف اجرای طرح مسکن جوانان را ترغیب مردم به ماندن در محل‌های زندگی به ویژه روستاهای و احیای آنها، جلوگیری از مهاجرت اقشار فعال کشاورزی، کمک به اشتغال روستایی، کنترل قیمت زمین و مسکن و پیشگیری از حاشیه نشینی روستاییان در اطراف شهرها برشمرد.

حسینی با اشاره به اینکه بیش از ۴۷ درصد ساکنان استان گلستان در روستاها سکونت دارند، گفت: طرح مسکن جوانان در ۲۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان استان گلستان اجرایی خواهد شد که تفاهم‌نامه آن با اداره مسکن جوانان استانداری به امضا رسیده و هدف آن نیز روستاهای حریم شهر و روستاهایی است که نیاز به واحدهای مسکونی دارند.

وی از ثبت‌نام ۱۳ هزار گلستانی در اجرای این طرح خبر داد و افزود: در اجرای این طرح به شکل خودمالک چهار هزار نفر ثبت‌نام کردند که به این تعداد از افراد علاوه بر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قمیت با باز پرداخت ۲۰ ساله، طراحی و نقشه رایگان از سوی بنیاد ارایه می‌شود. در روش بنیاد ساخت نیز۲۳۰ میلیون تومان به هر واحدتسهیلات ارزان‌قیمت تعلق می‌گیرد.همچنین سه هزار واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در استان گلستان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه اراضی طرح مسکن جوانان به نرخ دولتی محاسبه و توسط بنیاد مسکن در یکسال به اتمام می‌رسد وتحویل متقاضیان خواهد شد، اعلام کرد: پالایش متقاضیان خودمالکی ۲۰ مرداد و انبوه‌سازی تا پایان مرداد، نهایی خواهد شد و بعد از آن تامین زمین و ساخت انجام می‌شود.

حسینی توضیح داد: بنیاد مسکن در زمینه تامین زمین به تعداد متقاضیان واجدشرایط تامین زمین انجام داده است. مقرر شده تا در هفته دوم مهرماه همزمان با روز روستا، عملیات اجرایی طرح مسکن روستایی جوانان آغاز شود تا ظرف یکسال واحدها به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شود.

وی اعتبار اولیه طرح مسکن جوانان را برای بنیاد ساخت‌ها ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا