راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

ضرورت احیای بافت‌های فرسوده در کرج

به گزارش ساختمان آنلاین:  علی قاسم پور در نشست معارفه دفاتر تسهیلگری و خدمات توسعه و بهسازی محلات بافت‌های فرسوده کرج اظهار داشت: معضلات و مشکلات محلات کرج، کوچه به کوچه و خیابان به خیابان از نظر کالبدی، اجتماعی و فرهنگی متفاوت است و این موضوع، ضرورت توجه ویژه به خواسته‌های متفاوت مردم با فرهنگ متفاوت را طلب می‌کند.

سخنگوی شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه اجتماع و کالبد را نمی‌توان از هم تفکیک کرد، گفت: باید ارتباط دوسویه کالبد و اجتماع را در شهر برای دستیابی به نتیجه مطلوب با هم لحاظ کرد.

قاسم‌پور بر لزوم ارتباط دفاتر تسهیل‌گری تحت نظارت استانداری و شهرداری با یکدیگر تاکیدکرد و گفت: باید توجه داشت که شهرداری‌ها در کشور دیگر یک نهاد خدماتی صرف نیستند و قطعا باید به عنوان یک نهاد اجتماعی نیز نقش‌آفرینی داشته باشند.

دبیر کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرج با بیان اینکه دفاتر تسهیل‌گری با هدف سرعت‌بخشی به خدمات محلات واقع در بافت فرسوده راه‌اندازی شده‌اند، ادامه داد: با توجه به سند توسعه محلات، دفاتر بر اساس مشکلات احصا شده در پیمایش‌های مستمر به بودجه پیشنهادی برای رفع معضلات فکر کنند و با توجه به مدلی که در سند پیشنهاد کرده‌اند، بازه زمانی برای اجرای پروژه تعریف کنند تا خروجی برای مردم قابل لمس شود.

قاسم پور خاطرنشان کرد: از طرفی اگر دفاتر با کمبود بودجه در بخش‌هایی مواجه هستند در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم، در جهت تخصیص بودجه یا هدررفت بودجه در ردیف‌های دیگر اقدام شود.

سیدمرتضی اعتصامی دبیر دوم و رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شور ای اسلامی شهر کرج در این نشست بر ضرورت توجه به هویت‌بخشی ایرانی اسلامی در محلات کرج تاکید کرد.

وی اظهار داشت: احیای بافت های فرسوده شهری باید با در نظر گرفتن تمام بخش های خدماتی انجام شود.

دبیر دوم شورای اسلای شهر کرج به بحث هویت شهری پرداخت و تصریح کرد: دیدگاه ایجاد یا ارتقای شاخصه‌های هویت ایرانی- اسلامی در محلات کرج باید تقویت شود.

اعتصامی خاطرنشان کرد: اعضای شورای دوره ششم برای ارتباط با دفاتر و رفع مشکلات مردم همیشه وقت دارند.

کلانشهر کرج حدود یک هزار هکتار بافت فرسوده شهری دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا