راه و شهرسازیمجله خبری

لزوم فعال شدن تعاونی‌های مسکن کارگری

به گزارش ساختمان آنلاین:  علی اکبر لبافی بر لزوم فعال شدن تعاونی های مسکن کارگری و کارمندی تاکید و اظهار کرد: اگر تعاونی های کارگری در بخش مسکن فعال شوند و سیاستگذاری ها در مرکز به سمت رفع مشکلات مسکن برود، کمک بزرگی به خانه دار شدن اقشار و گروه های مختلف جامعه از جمله کارگران خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر زمین فراوان داریم که اگر در اختیار تعاونی ها گذاشته و زیرساخت های لازم فراهم شود مسکن رونق می گیرد. بیش از ۳۳۰ رسته شغلی در حوزه مسکن وجود دارد که با رونق بخش مسکن آنها هم فعال می شوند لذا معتقدم بهترین راه رونق بخش مسکن و خانه دار شدن کارگران بها دادن به تعاونی ها و واگذاری امور به آنها است.

پیش بینی دورنمای بازار مسکن و شکستن قیمت ها

این کارشناس حوزه کار با اشاره به دورنمای بازار مسکن، گفت: پیش بینی من این است که اتفاقات خوبی در بخش مسکن می افتد. در حال حاضر افزایش قیمت ها روزانه تثبیت می شود و ماه به ماه پایین می آید لذا انتظار می رود قیمتها به حدی پایین بیاید که بازار به یک تعادل قابل قبول برسد.

لبافی تصریح کرد: در بحث مسکن مهر تجربه خوبی در گذشته داشتیم، شاید اشکالاتی در میان بود ولی مسکن مهر توانست بخش زیادی از متقاضیان را از بازار جمع کند و اگر زودتر ساخته و تکمیل می شد شاید جلوی افزایش سرسام آور قیمت ها و آشفته بازار مسکن را می گرفت.

وی گفت: مسکن مهر در بحث جانمایی و امکانات بدون اشکال نبود ولی نفس کار یک اقدام اساسی بود که شاید در کمتر دولتی اجرای چنین طرحی را شاهد بودیم. اگر مسکن مهر اجرا نمی شد مسکن را فقط باید از بیرون نگاه می کردیم و هرگز نمی توانستیم داخل آن برویم و زندگی کنیم لذا معتقدم اگر همان نهضت احیا شود خانوارهای بسیاری صاحب مسکن می شوند.

دولت بعد مسکن ملی را به نتیجه می رساند

این کارشناس حوزه کار طرح مسکن ملی را اقدام اثرگذار دولت در حوزه تامین مسکن دانست و گفت: اگر این طرح زودتر به اجرا در می آمد مردم از برکات و ثمرات آن زودتر بهره مند می شدند ولی دولت در حد همین بضاعت اقدام موثری صورت داده که امیدواریم تا قبل از پایان دولت بهره برداری واحدها را شاهد باشیم.

وی در پایان در خصوص تکمیل واحدهای مسکن ملی و اراده دولت بعد در ساخت و تحویل آنها، گفت: معتقدم چون مجلس فعلی برای مسکن برنامه دارد و به دنبال ساماندهی بازار مسکن است هر دولتی که سر کار بیاید کمک می کند که مسکن ملی به نتیجه برسد. مسکن ملی پروژه جدیدی است که قابلیتهای بسیاری دارد لذا با ساخت و تکمیل این طرح، بسیاری از قیمتها می شکند و پایین می آید و کارگران و کسانی که نتوانستند صاحب مسکن شوند و از این نعمت بی بهره بودند به این آرزو دست خواهند یافت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا