راه و شهرسازیمجله خبری

مردم در انتظار برخورد جدی با ایرلاین‌های متخلف

کامران کهنسال، کارشناس حمل‌ونقل هوایی در این رابطه به «ساختمان آنلاین» می‌گوید: با آغاز همه‌گیری کرونا در کشور، در ابتدا پروازها خالی از مسافر شدند اما طولی نکشید که زندگی به روال عادی خود بازگشت و پروازها نیز بار دیگر رونق گرفتند. اما نکته قابل توجهی که در این میان وجود داشت، این بود که در حالی که بسیاری از مراکز و اماکن خدماتی و تفریحی مشمول رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی کرونا بودند، اما در پروازها هیچ‌گونه رعایت بهداشتی صورت نمی‌گرفت. این موضوع نشان می‌داد که خود ایرلاین‌ها قصدی برای اهمیت دادن به جان مردم ندارند و صرفا به سوددهی خود می‌اندیشند.

وی ادامه داد: همین موضوع موجب شد تا در پی اعتراضات عمومی، ستاد ملی کرونا و سازمان هواپیمایی قوانینی را برای مسافرگیری ایرلاین‌ها تنظیم کنند که متاسفانه تا به امروز بارها شاهد نادیده گرفتن آن‌ها از سوی ایرلاین‌ها بوده‌ایم. این در حالیست که مقامات سازمان هواپیمایی مدعی‌اند جرایم سنگینی را برای متخلفان در نظر گرفته‌اند اما به عقیده بسیاری از کارشناسان، تکرار این جرایم نشان‌دهنده آن است که برخوردهای صورت‌گرفته به اندازه‌ای که باید از جدیت کافی برخوردار نبوده‌اند. مردم این درخواست را از سازمان هواپیمایی و ستاد ملی کرونا دارند که یک‌بار برای همیشه تکلیف قوانینی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پذیرش مسافر تا سقف ۶۰ درصد و … تعیین شود.

از سوی دیگر، ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص نحوه برخورد سازمان با شرکت هواپیمایی تابان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی گفته است: با توجه به شرایط و موقعیت حساس کنونی، عدم اتخاذ تصمیم درست و برخورد صحیح و اصولی با هر یک از ایرلاینها می‌تواند عوارض و پیامدهای متعددی برای مردم و همچنین صنعت هوایی کشور داشته باشد. لذا باید نحوه عمل کاملا سنجیده شود تا هم  با شرکت هواپیمایی مورد نظر برخورد شود و از طرف دیگر  به مردم به عنوان مشتری و مسافر کمترین آسیب وارد شود.

وی در خصوص ابطال کلیه پروازهای شرکت‌های هواپیمایی متخلف، افزود: در شرایطی که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت محدودیت ۶۰ درصدی در پذیرش مسافر، صندلی‌های عرضه شده در بازار از ۲۴ هزار صندلی به ۱۴ هزار صندلی رسیده، ابطال همه پروازهای یک ایرلاین باعث افزایش قیمت و نهایتا ضرر برای مسافران می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: با شرکت هواپیمایی تابان برخوردهای جدی صورت گرفته و در آخرین مورد همه پروازهای خارجی این ایرلاین را لغو کردیم و تنها برای یک پرواز در هفته به صورت مشروط مجوز صادر شده و در صورت تکرار تخلفات، مجوز این پرواز را هم لغو خواهیم کرد.

جلالی گفت:  ضمن دریافت تعهد کتبی از ایرلاین، در صورت تکرار عدم رعایت پروتکل های ستاد مقابله با کرونا، نسبت به ابطال تمام پروازهای خارجی و سپس نسبت به قطع پروازهای داخلی آن هم اقدام خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا