مجلس و ارگان هامجله خبری

خبری ویژه برای روستاییان استان کردستان

به گزارش ساختمان آنلاین:  بهرام نصراللهی‌زاده در ادامه اظهار داشت: در سفر سال گذشته دکتر نوبخت به کردستان، ۲ تفاهم نامه برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی روستایی و یک هزار واحد مسکونی شهری ویژه محرومان استان میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و استانداری کردستان به امضا رسید.

وی با بیان اینکه اولویت واگذاری این واحدهای مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، افزود: اکنون یک هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی تکمیل و آماده بهره‌برداری است که روز گذشته ۴۶ واحد آن تحویل متقاضیان شد.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه احداث این واحدها ۲۱ آبان سال گذشته آغاز شد، اضافه کرد: اجرای این طرح، ۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در یک هزار و ۷۰۰ روستای استان را که فاقد سرپناه هستند، صاحبخانه می‌کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه ساخت واحدهای مسکونی در مناطق شهری بخاطر مشکل زمین اجرایی نشده است، یادآور شد: برای رفع این مشکل ستادی در سازمان مدیریت استان تشکیل شد و تا حدودی زمین برای احداث منازل مسکونی تهیه شده و بزودی عملیات ساخت این واحدها توسط کمیته امداد آغاز می شود.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه تمام (۲ هزار) واحد مسکونی روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و قرارداد آنها نیز بسته شده است، گفت: برای ساخت این خانه‌های ۶۰ متری ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض توسط سازمان برنامه و بودجه و بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هم تسهیلات کم بهره توسط بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۷۹ واحد مسکونی مختص مددجویان بهزیستی است که ۴۶ واحد آن به متقاضیان واگذار شده است، تاکید کرد: بقیه واحدهای مسکونی روستایی با پیشرفت فیزیکی مختلف در دست اجراست ولی امید داریم تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه برای احداث هر واحد شهری سال گذشته رقم ۱۰۲ میلیون تومان پیش بینی شده بود، یادآور شد: از این میزان ۵۱ میلیون تومان را سازمان مدیریت به عنوان کمک بلاعوض پرداخت می کند و ۵۱ میلیون تومان دیگر هم تسهیلات کم بهره بانکی است که به متقاضایان پرداخت خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا