راه و شهرسازیمجله خبری

انتقاد از عدم اجرای طرح حریم «شهرری»

به گزارش ساختمان آنلاین: مهدی اقراریان روز گذشته در صحن شورای شهر تهران این پرسش را مطرح کرد که شهرداری برای اجرای طرح حریم شهرری چه کرده است؟ وی با اشاره به بازدید هوایی و زمینی که اخیرا از حریم منطقه ۲۰ تهران انجام داده است، اظهار کرد: من در این بازدیدها با مشکلاتی مواجه شدم و سوالم این است که چه اقداماتی برای حل این معضلات انجام شده است؟

این عضو شورای شهر با انتقاد از اینکه در حوزه حکمرانی دچار شلختگی، ناهماهنگی و ازهم‌گسیختگی هستیم که شکاف‌های بزرگی در متن جامعه ایجاد کرده است، گفت: یکی از چالش‌های جدی منطقه شهرری مساله حریم است و اگر نقشه حریم تهران را نگاه کنیم می‌بینیم در شهرری با چه مشکلاتی مواجهیم.

وی ادامه داد: روستاهای ری که دارای طرح هادی هستند و چند چالش جدی وجود دارد، اما شهردار برای حل آن چه کرده است؟ مساله این است که با وجود تداخل مرزی و مدیریتی این روستاها با فرمانداری ری و با توجه به ساخت و سازهای عدیده در مجاورت روستاها، شرایط نامطلوبی به لحاظ وضعیت حریم در این منطقه شکل گرفته و فرمانداری اجازه حضور عوامل شهرداری در حریم را نمی‌دهد. وی همچنین از عدم حمایت قضایی از ماموران شهرداری در مواجهه با تخلفات ساخت‌و‌ساز انتقاد کرد.

ناصر امانی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در جلسه علنی روز گذشته شورای شهر، به سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران که در بحرانی‌ترین شرایط حیات خود قرار دارد اشاره کرد و افزود: عمر مفید ناوگان اتوبوسرانی و مترو رو به پایان است و طی چهار سال گذشته جز تعداد معدودی اتوبوس، هیچ کمکی برای افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی انجام نشده است و به این ترتیب تعداد اتوبوس‌ها و قطارهای مترو به صورت مستمر رو به کاهش و نقصان داشته است. این در حالی است که ما در آستانه‌ مهرماه و شروع احتمالی سال تحصیلی جدید و افزایش فوق‌العاده تقاضای سفر درون‌شهری مواجه خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا